Best Kept Secret 2026

Tevreden met de namen tot nu toe, drop van vandaag vooral Militarie gun en Newdad!

Maar inderdaad hopelijk nog wat leuks in de nog aan te kondigen namen, maar als het dit tempo doorgaat, weten we dit vrij snel šŸ˜…

Hoop nog op BIG SPECIAL of The Haunted Youth. Had ook hoop op IDLES, maar die verwacht ik nu niet meer

Tevreden met de namen tot nu toe, drop van vandaag vooral Militarie gun en Newdad!

Maar inderdaad hopelijk nog wat leuks in de nog aan te kondigen namen, maar als het dit tempo doorgaat, weten we dit vrij snel šŸ˜…

Hoop nog op BIG SPECIAL of The Haunted Youth. Had ook hoop op IDLES, maar die verwacht ik nu niet meer
Big Special stond er vorig jaar nog, dus verwacht die dit jaar niet al terug.
Haunted youth stond er in 2024 nog, maar met het nieuwe album dat volgend jaar (EINDELIJK) uitkomt, zou ik niet liever hebben dan dat ze terugkomen, want de nieuwe nummers die ze in 2024 speelden waren echt weergaloos goed.

• Leuk
Waarderingen: Patje en eggy
Voor mij steekt de vrijdag er toch bovenuit met Jack White, Blood Incantation, Curtis Harding, Militarie Gun, Croithe.

Zaterdag Nick Cave, Ghostwoman (!), Midrift, Nation of Language.

Zondag Gorillaz, Mac Demarco, Yard Act.

Voor het overige nog wat inluisteren, maar er zit zeker potentieel in na de eerste sessie.

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Na werkoverleg in de trein nog even de namen per dag bekeken. Dan springt voor nu de vrijdag en zondag eruit (ik ken het werk van Nick Cave niet). Ik zie ook veel namen die ik nog niet zo goed ken maar waar jullie erg enthousiast over zijn. Dat is altijd wel een goede graadmeter en betekent wat luisterwerk.

Al met al tevreden en leuke uiteenlopende namen en genres. Ik vind de gehele lineup sterker dan DTRH, dat is al heel wat! Ook veel artiesten die ik om verschillende redenen helaas heb moeten missen dit jaar, dus mogelijkheid tot herkansing.

Enige punt is dat ik Mula B zo hoog niet erg kan plaatsen, los van dat ik hem een van de weinige artiesten binnen zijn scĆØne vind die me (nog) enigzins interesseert.

Er komen nog 60 namen aan dus dat belooft wat. Ik verwacht heb zelf niet, maar iets in de richting van Agriculture of Deafheaven zou mij heel blij maken. Ook qua DJs (Skrillex?) laat ik me graag verrassen.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Vrijdag
Top: Jack White, Curtis Harding
Interesse in: Ao, New Dad, Merol

Zaterdag:
Top: Nick Cave, Hayley Williams, Wolf Alice
Interesse in: bijna alles wel

Zondag:
Top: Gorillaz, Yard Act, Sharon van Etten
Interesse in: Getdown Services, Jungle By Night, Joey Valence

Vooral vrijdag komt er nog veel bij afgaande op hoe de namen verdeeld zijn, al is het natuurlijk ook vaak de iets kortere dag.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Grote blij voor Aldous Harding. Ik heb nog nooit een bks tent zo stil en aandachtig meegemaakt als bij haar vorige passage in 2019. Totdat Guided by Voices begon op de ONE that is

• Leuk
Waarderingen: Processierups en AngieH
Nu al weer nieuwe namen en zelfs een dagindeling. En niks van te voren uitgelekt; het moet toch niet gekker worden. Nieuwe drop biedt kwaliteit maar is niet heel verrassend met uitzondering van Haley Williams, dat is is toch wel een knappe boeking. Zelf erg blij met Sharon van Etten, New Dad, Dame Area, Model/Actriz en Aldous Harding. Gitaarbandjes al Midrift, Grote Geelstaart en Croithe ook wel benieuwd naar.

Al met al toch wel een programma waar ze trots op kunnen zijn.

Na werkoverleg in de trein nog even de namen per dag bekeken. Dan springt voor nu de vrijdag en zondag eruit (ik ken het werk van Nick Cave niet). Ik zie ook veel namen die ik nog niet zo goed ken maar waar jullie erg enthousiast over zijn. Dat is altijd wel een goede graadmeter en betekent wat luisterwerk.

Al met al tevreden en leuke uiteenlopende namen en genres. Ik vind de gehele lineup sterker dan DTRH, dat is al heel wat! Ook veel artiesten die ik om verschillende redenen helaas heb moeten missen dit jaar, dus mogelijkheid tot herkansing.

Enige punt is dat ik Mula B zo hoog niet erg kan plaatsen, los van dat ik hem een van de weinige artiesten binnen zijn scĆØne vind die me (nog) enigzins interesseert.

Er komen nog 60 namen aan dus dat belooft wat. Ik verwacht heb zelf niet, maar iets in de richting van Agriculture of Deafheaven zou mij heel blij maken. Ook qua DJs (Skrillex?) laat ik me graag verrassen.
Mula B stond afgelopen jaar bij Lowlands in de Bravo, dat puilde uit en waren mega moshpits. Zijn laatste album is Ʃcht goed ontvangen en pakt het muzikaal veel breder aan dan alleen trap. Ik vind het meer dan logisch dat hij zo hoog staat! Wat betreft Nederlandse hiphop namen nu wel een van de beste!

• Leuk
Waarderingen: badseed09 en yeaghi
Mooie toevoegingen weer vandaag. Voor mij een vƩƩl beter affiche dan DTRH. Heel veel zin in voor de eerste keer een volledig weekend BKS.

Vrijdag
Must: Jack White, NewDad, Model/Actriz
Leuk: Blood Incantation, CroĆ­the en Shady Nasty.

Amaarae ook wel benieuwd naar live, maar op eerste gehoor niet mijn ding

Zaterdag
Must: Nick Cave & The Bad Seeds, Grote Geelstaart, Hayley Williams, Tropical Fuck Storm en Wolf Alice
Leuk: Aldous Harding, Tramhaus en Sorry

Nation of Language heeft me niet echt overtuigd afgelopen zondag, maar ook zeker geen straf en verder ook wel benieuwd naar BCUC en Midrift

Zondag
Must: Ethel Cain, Mac DeMarco, Gorillaz, Genesis Owusu, Joey Valence & Brae
Leuk: Sharon van Etten

Vooral heel veel zin in Ethel Cain en Mac DeMarco

Lekkere line-up. Ik ga voor een zaterdagticket dit jaar! Jammer dat Ethel Cain op zondag staat, want heb haar optreden in Utrecht door de nasleep van een operatie moeten missen, maar Wolf Alice, Hayley, Nation of Language zijn voor mij genoeg om een dagje mee te pakken. Aldous Harding ook altijd al willen zien. Van de undercard GHOSTWOMAN en Sorry ook leuk. De rest moet ik nog even inluisteren. En ik ga heel hard hopen dat Angie McMahon en/of Anna van Hauswolff en/of Blood Orange (ook moeten missen in Tivoli) er nog bij komt op de zaterdag. Zin inšŸ”„

Edit: mijn grootste hoop is nog Zaho de Sagazan, maar ik weet niet of die er in ieder geval op de zaterdag nog tussen zou passen als ik de bovenkant bekijk.

Laatst bewerkt:
Mooie toevoegingen weer vandaag. Voor mij een vƩƩl beter affiche dan DTRH. Heel veel zin in voor de eerste keer een volledig weekend BKS.

Vrijdag
Must: Jack White, NewDad, Model/Actriz
Leuk: Blood Incantation, CroĆ­the en Shady Nasty.

Amaarae ook wel benieuwd naar live, maar op eerste gehoor niet mijn ding

Zaterdag
Must: Nick Cave & The Bad Seeds, Grote Geelstaart, Hayley Williams, Tropical Fuck Storm en Wolf Alice
Leuk: Aldous Harding, Tramhaus en Sorry

Nation of Language heeft me niet echt overtuigd afgelopen zondag, maar ook zeker geen straf en verder ook wel benieuwd naar BCUC en Midrift

Zondag
Must: Ethel Cain, Mac DeMarco, Gorillaz, Genesis Owusu, Joey Valence & Brae
Leuk: Sharon van Etten

Vooral heel veel zin in Ethel Cain en Mac DeMarco
Wij gaan elkaar veel tegenkomen zo te zien šŸ˜„

• Confetti
Waarderingen: RubenFrusciante
Nice, hier zitten wat meer namen bij die ik nog niet ken maar die me op het eerste gehoor wel aanspreken. Het inluisteren kan nu echt beginnen!

Van wat ik al wel ken: de albums van Sharon van Etten, Nation Of Languague en NewDad zaten dit jaar al in mijn rotatielijst. Sorry sinds vorige week ook; sterke nieuwe plaat, maar de show op BKS24 (of was het 23?) vond ik nog niet heel overtuigend. AƵ vond ik begin dit jaar in de Hertz (Tivoli) heel erg sterk. Aldous Harding: mooi!
Van Weval vind ik die plaat van dit jaar niet zo goed als veel anderen, maar live kan dat wel leuk worden. Model/Actriz vond ik live afgrijselijk op LGW? een aantal jaar terug, maar ik lijk een van de weinigen te zijn (stond toen al op 1 bij 3 voor12). Alweer MEROL, tsja, maargoed.

• Leuk
Waarderingen: AngieH

Users who are viewing this thread