Best Kept Secret 2025

Geen idee of het hier al vermeld is, maar ik zie dat Gesaffelstein op 13/06 in Zweden staat. Zijn Europese tour doet enkele festivals aan, maar voorlopig nog geen Nederlandse datum. Lijkt mij zowel qua grootte als qua genre een goede aanvulling bij de 6 'headliners' die we nu hebben.

• Leuk
Waarderingen: mees, wessah en davadude
Geen idee of het hier al vermeld is, maar ik zie dat Gesaffelstein op 13/06 in Zweden staat. Zijn Europese tour doet enkele festivals aan, maar voorlopig nog geen Nederlandse datum. Lijkt mij zowel qua grootte als qua genre een goede aanvulling bij de 6 'headliners' die we nu hebben.
Hij staat ook op We Love Green net voor BKS. Mag van mij zeker door komen

Heb z'n naam ook al gedropt in LL en PKP topics. Hij lijkt verrassend laat in de pakketjes te zitten, wat wel bizar is voor een exclusieve een extreem bekende elektronische naam die bijna nooit de BeNeLux aandoet en qua streams (voor zover dat een serieuze metriek is) direct aan de top zou staan.

Heb z'n naam ook al gedropt in LL en PKP topics. Hij lijkt verrassend laat in de pakketjes te zitten, wat wel bizar is voor een exclusieve een extreem bekende elektronische naam die bijna nooit de BeNeLux aandoet en qua streams (voor zover dat een serieuze metriek is) direct aan de top zou staan.
Die streams zijn natuurlijk wel wat vertekend door die samenwerking met The Weeknd, maar ik zou hem niettemin een leuke headliner vinden. Ik kan verder alleen niet echt zijn populareit hier inschatten. Aphex Twin en Chemical brothers waren in mijn ogen iets meer gevestigde namen bij het 'klassieke' BKS-publiek.

Laatst bewerkt:
Waarom verwachten mensen grotere namen als de aankondiging van nieuwe namen langer duurt? Ik snap die logica niet?
Het zou kunnen dat zo'n grote naam alle shows in 1 keer wil aankondigen en de festivals zo laat wachten. Maar het zou even goed kunnen dat de organisatie (eventueel wegens afzeggingen, plan A dat niet lukt, deals die toch nog afspringen of tegenvallende verkoop) nog wat last minute oplossingen moet zoeken. In het verleden was het lange wachten bij BKS eerder te wijten aan dat tweede.

Anyway, ik gok op volgende dinsdag en dan verwacht (en hoop) ik zoiets:
  • Gesaffelstein/Little Simz/Father John Misty/andere middelgrote naam
  • Squid
  • Bdrmm
  • Ugly (UK)
  • Sports Team
  • Heartworms
  • Bolis Pupul
  • De Toegift
  • L.A. Sagna
  • They Are Gutting a Body of Water
  • SPELLING
  • ...

Laatst bewerkt:
Het zou kunnen dat zo'n grote naam alle shows in 1 keer wil aankondigen en de festivals zo laat wachten. Maar het zou even goed kunnen dat de organisatie (eventueel wegens afzeggingen, plan A dat niet lukt, deals die toch nog afspringen of tegenvallende verkoop) nog wat last minute oplossingen moet zoeken. In het verleden was het lange wachten bij BKS eerder te wijten aan dat tweede.

• Squid
  • Bdrmm
  • Ugly (UK)
  • Sports Team
  • Heartworms
  • Bolis Pupul
  • De Toegift
  • L.A. Sagna
  • SPELLING
  • ...

Leuk rijtje, Lucy Dacus er nog bij en ik teken ervoor.

• Squid
  • Bdrmm
  • Ugly (UK)
  • Sports Team
  • Heartworms
  • Bolis Pupul
  • De Toegift
  • L.A. Sagna
  • SPELLING
  • ...
Roisin Murphy en Horsegirl zijn ook nog opties. Air is ook in Europa maar wellicht is dat teveel alweer te snel op herhaling na heel veel shows afgelopen tijd.

Ik zou Gesaffelstein echt een supertoffe unieke act vinden in het rijtje Aphex Twin/Justice.

E: Horsegiirl, niet Horsegirl.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

• Squid
  • Bdrmm
  • Ugly (UK)
  • Sports Team
  • Heartworms
  • Bolis Pupul
  • De Toegift
  • L.A. Sagna
  • SPELLING
  • ...
Little Simz? Take my money! 😍

Teaset op de socials naar nieuwe muziek. Lijkt mij echt perfect als voorlaatste op de ONE voor Kiwanuka.
Dat zou echt de perfecte hiphop act voor BKS zijn.

Overigens zijn op het gebied van hiphop Amine (4 juni Barcelona), Buddy (31 mei Duitsland) en Rejjie Snow (19 mei Frankrijk) ook wel leuke kanshebbers.

Friendly Fire heeft laatst ook een hiphop festival samen met 013 aangekondigd (10 mei). Van die line-up mag JD Cliffe wat mij betreft meteen door naar BKS. Een soort UK Hiphop meets Bloc Party sound

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
In een stuk over de 50 beste festivals van Nederland heeft 3voor12 het opnieuw over twee ONE-headliners (Eefje en Michael). Zou best kunnen dat zij meer weten, dat er nog is/wordt gezocht naar een derde voor die (zaterdag)spot.

• Leuk
Waarderingen: wessah en Brombeer

Users who are viewing this thread