Best Kept Secret 2025

Zit ik met mijn verwachting te hoog dat er nog tussen 20 en 25 bands worden aangekondigd voor de ONE, TWO, SECRET en CASBAH. En daarna volgen nog een naam of 6 voor de muziekgieterij en dan nog de dj’s voor de FOUR en verschillende areas.

Behoorlijk ingeluisterd nu en op mijn lijst zijn Divorce, this is Lorelei, Blanco White, WITCH en Lander & Adriaan er bij gekomen. Daarmee doet BKS wat het elk jaar doet, mij goeie nieuwe muziek voorschotelen. Ik vind het nu al een heel mooi programma en dus heel benieuwd wat er bij komt. Dat zijn in juni weer tranen met tuiten als ik favorieten moet gaan skippen.

Zit ik met mijn verwachting te hoog dat er nog tussen 20 en 25 bands worden aangekondigd voor de ONE, TWO, SECRET en CASBAH. En daarna volgen nog een naam of 6 voor de muziekgieterij en dan nog de dj’s voor de FOUR en verschillende areas.

Behoorlijk ingeluisterd nu en op mijn lijst zijn Divorce, this is Lorelei, Blanco White, WITCH en Lander & Adriaan er bij gekomen. Daarmee doet BKS wat het elk jaar doet, mij goeie nieuwe muziek voorschotelen. Ik vind het nu al een heel mooi programma en dus heel benieuwd wat er bij komt. Dat zijn in juni weer tranen met tuiten als ik favorieten moet gaan skippen.
Nee hoor. Ik verwacht nog wel acts van kaliber Wilco/TVOTR eerlijk gezegd. Maar geen nieuwe headliners meer.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Nee hoor. Ik verwacht nog wel acts van kaliber Wilco/TVOTR eerlijk gezegd. Maar geen nieuwe headliners meer.
Nee dat verwacht ik ook niet. Eefje, Michael en Deftones headlinen de ONE en Wilco en TVOTR the TWO. Barry kan ik nog steeds niet helemaal plaatsen.

Gaat er iemand naar club BKS in Den Bosch vanavond?

Ik ben wel benieuwd welke songs jullie ontdekt hebben van de huidige lichting BKS namen?
Leuk !

Big Special - Shithouse
DJO - I Want Your Video
L'Imperatrice - Vanille Fraise
Pigs x7 - Big Rig
Magdalena Bay - Fear, Sex
Sailor Honeymoon - Bad Apple (als dochter het niet met mee eens is, zingt ze keihard "there's the door")

Ik ben wel benieuwd welke songs jullie ontdekt hebben van de huidige lichting BKS namen?
Een mixtape van ontdekkingen, deep cuts en favorieten:

W.I.T.C.H. - Introduction
Split System - Alone Again
Dummy - Folk Song
Dummy - Touch the Chimes
Wilco - If I Ever Was a Child
This is Lorelei - Chestnut
This is Lorelei - Goodbye
Khana Bierbood - Sang Xaswin
Split System - The Drain
This is Lorelei - Angel's Eye
This is Lorelei - Perfect Hand
Nilüfer Yanya - Heavyweight Champion of the World
Wilco - Venus Stopped the Train - Here Comes Everybody Version
TV on the Radio - Satellite
This is Lorelei - Two Legs
Khana Bierbood - Plankton Bloom
Cassandra Jenkins - Hailey (An Overview on Phenomenal Nature-versie)

Laatst bewerkt:
013 en Friendly Fire komen met een nieuwe indoor hiphop festival op 10 mei. https://headlinesfestival.nl/
Vanuit de festivals in België/Nederland topic.

Benieuwd of dit nog iets voor BKS betekent. Destijds met Loose Ends misten we in het eerste jaar veel garage-bands op BKS, maar inmiddels zijn we een paar jaar verder en is de muziek waar Loose Ends zich op richtte ruim vertegenwoordigd op BKS.

Dit nieuwe festival is kennelijk gericht op de wat alternatievere hiphop. Benieuwd hoe we dat komende jaren terug zien op BKS.

Destijds met Loose Ends misten we in het eerste jaar veel garage-bands op BKS, maar inmiddels zijn we een paar jaar verder en is de muziek waar Loose Ends zich op richtte ruim vertegenwoordigd op BKS.
Loose Ends is dan ook wel een pak kleiner tegenwoordag dan dat eerste jaar. Maar inderdaad, paar krenten uit de pap die waarvan je hoopte dat ze op BKS stonden waren op Loose Ends neergezet.

DJO geeft nog een tweede concert in Paradiso. Nog geen debuutalbum, maar kaartjes kosten nu al meer dan 50 euro per stuk.
Dat wordt een beetje de Royel Otis van dit jaar?

Vorig jaar herpakte Lowlands zich best sterk, en het was een betere editie dan dat BKS dat was imo. Maar het jaar daarvoor was LL ook heel erg matig, die zijn net iets afhankelijker wat er tourt volgens mij dan dat BKS dat is. Ik zie de verschillen tussen die 2 steeds kleiner worden helaas. Lowlands is voor mij "leuker" terwijl BKS juist meer de diepte in ging en muziek interessanter was dus. Maar dat laatste vind ik helaas minder geworden de afgelopen jaren.

King Hannah zie ik nog weinig genoemd, nieuwe album gaat er heel goed in bij mij

• Leuk
Waarderingen: Glow, Bubba en mees
Enorm fijne live-act ook. Als je ze nog nooit hebt gezien ga je van je sokken geblazen worden.
Ben nu wel benieuwd: op welke manier?

Op plaat vind ik King Hannah een van de fijnste acts en hopelijk kan ik deze act gaan checken, maar ik zou op basis van de plaat vooral iets lekker looms en niet heel spectaculairs verwachten. Die verwachting klopt niet? Of is het wel lekker loom maar daarin gewoon heel goed?

Ben nu wel benieuwd: op welke manier?

Op plaat vind ik King Hannah een van de fijnste acts en hopelijk kan ik deze act gaan checken, maar ik zou op basis van de plaat vooral iets lekker looms en niet heel spectaculairs verwachten. Die verwachting klopt niet? Of is het wel lekker loom maar daarin gewoon heel goed?
Absoluut niet loom. Keiharde gitaarstukken, die hoor je toch ook wel op plaat, alleen minder intens.

Users who are viewing this thread