De beste wensen voor de BKS’ers hier. Hier helaas nog geen ticket gekocht, de eerste worp heeft me niet over de streep kunnen trekken om een ticket te kopen. Over Eefje weten jullie mijn mening al, na de bekendmaking nog een paar keer de kans gegeven maar ik kan er helaas helemaal niks mee. Barry Can’t Swim als mogelijke headliner vind ik misschien nog zwakker dan Disclosure. Op Lowlands gezien en het is wel erg standaard naar mijn smaak. Deftones is op papier een mooie boeking, maar helaas mijn live ervaringen op RAR en Graspop waren niet al te best. Michael Kiwanuka kan ik wel meer mee leven, muzikaal een goede act en heeft een sterk recent album op zak. Hoop alleen niet dat hij op zondag zal staan voor een leeglopend strand.
Wilco en TV On The Radio vind ik wel nice. Caribou is mijn ding nooit geweest en best vaak live al gezien. Magdalena Bay niet geheel mijn ding maar wel sterke on point boeking. Kneecap is ook een leuke boeking en Waxahatchee vind ok maar helaas ook niet mijn favo artiest in het genre. Witch is ook iets wat ik zou checken. Er zitten bij de kleinere namen wel “leuk als je er toch bent” bands bij maar eerlijk gezegd niet waar ik nu mijn ticket voor koop voor de kaartprijs die ze er voor vragen.
Ik vond het ook jammer te horen dat we headliners ala Radiohead ook niet meer kunnen verwachten op BKS in de toekomst. De vraag is wie gaat nu wel die handschoen oppakken? Voor mij draaide BKS ook niet alleen om de kleine te ontdekken namen, maar juist een prima balans met uitstekende headliners die op andere festivals niet meer geboekt werden of niet de juiste setting kregen.
Anyway ik wacht lichting 2 af, en anders zal het een dagkaartje worden voor de Wilco of TV On The Radio dag met de beste aanvulling