Best Kept Secret 2025

Heel veel mooie namen op de lijst van Primavera. Doet mijn verwachtingen verhogen voor Anohni, Charli XCX, Chappell Roan, Beabadoobee, Magdalena Bay, Fontaines dc, Fcukers, FKA Twigs,

Leuke verrassing: LCD soundsystem en Zaho de Sagazan.

Beach house is leuk maar te snel weer voor BKS. Leuk om al de bands te gaan luisteren die ik nog niet ken en mogelijk kans maken naar BKS te komen.

Toch wel pijnlijk om te zien dat de muziek die ik zelf zo tof vind soms uitstervend lijkt te zijn. Sure er zijn echt nog wel toffe in de indie scene, maar heel veel weet niet echt meer door te breken. Ik vind de headliners op het affiche van Primavera best confronterend.

Als pop-act leuk voor Pinkpop, maar niet voor mij als liefhebber van alternatieve muziek op een alternatief festival als Primavera. Maar toegegeven, wat niet in die categorie valt is wel een beetje been there done that. Dus ik snap dat ze naar iets anders gaan kijken.
Vraag me dan af wat voor namen je mist?

Ben trouwens benieuwd waar Wilco dan wél staat verder in Europa. Want ze staan dus niet op PS.

Helemaal eens! Voor Primavera-begrippen best een matige lineup en de grootste headliners zijn vooral gericht op de Tiktok-generatie inderdaad.

Wel genoeg mooie namen op de midcard die door mogen komen naar BKS; Destroyer, Caribou, TV on the Radio, Ahnoni. Beach Huse en Stereolab op herhaling kan ik ook mee leven.
Toch wel pijnlijk om te zien dat de muziek die ik zelf zo tof vind soms uitstervend lijkt te zijn. Sure er zijn echt nog wel toffe in de indie scene, maar heel veel weet niet echt meer door te breken. Ik vind de headliners op het affiche van Primavera best confronterend.

Als pop-act leuk voor Pinkpop, maar niet voor mij als liefhebber van alternatieve muziek op een alternatief festival als Primavera. Maar toegegeven, wat niet in die categorie valt is wel een beetje been there done that. Dus ik snap dat ze naar iets anders gaan kijken.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Helemaal eens! Voor Primavera-begrippen best een matige lineup en de grootste headliners zijn vooral gericht op de Tiktok-generatie inderdaad.

Wel genoeg mooie namen op de midcard die door mogen komen naar BKS; Destroyer, Caribou, TV on the Radio, Ahnoni. Beach Huse en Stereolab op herhaling kan ik ook mee leven.
Ik snap dus niet waarom het meteen op TikTok wordt gegooid.

Kijk naar een site als RYM, letterlijk elke artiest die daar dit jaar heeft gescoord staat op Primavera (behalve Ulcerate ofzo). Dat zijn toch aardig wat puristen op die site.

Dat iets op TikTok populair is betekent niet dat het alleen voor 16-jarigen is. Dan kunnen we de Yeah Yeah Yeah binnenkort ook maar afschrijven dan.

• Leuk
Waarderingen: Thisso, Archie en yeaghi
De headliners zeggen me ook niet veel. Sabrina Carpenter of Chapell Roan zie ik BKS niet snel als headliner booken. Al zou ik wel benieuwd zijn naar die laatste, had die graag zien headlinen in de TWO maar dat zal wel nooit gebeuren als ze nu al headliner op Primavera is.

Charli Xcx, FKA Twigs, Jamie XX, LCD Soundsystem en Fontaines DC zijn diegene die ik dan eventueel wel op BKS zie verschijnen als headliner. Maar voor geen van die 5 sta ik meteen te springen. Maar we zien wel wat het word.

Los van de headliner zie ik wel veel mooie opties.
- HAIM die een sunset-slot krijgt net voor de headliner op de ONE
- Squid die de late night Secret spot krijgt tijdens/na de headliner.
- MJ Lenderman die alle indie-darlings bij de keel grijpt op de Secret
- Wet Leg die vroeg op de dag de ONE aardig vol krijgen
- Caribou die de nacht mooi inzet in de TWO
- Anohni & The Johnsons die zoals een Big Thief of PJ Harvey de TWO al dromend volledig stil krijgt
- High Vis die de Secret op de vroege avond doet overkoken
- Magdalena Bay die à la Lizzo of Caroline Polachek een pop show van jewelste neerzet op een tijdstip/podium dat ze snel gaat ontgroeien.

Laatst bewerkt:
Wat mij betreft mogen, naast wat hierboven al genoemd is, Cassandra Jenkins, Still House Plants en John Talabot ook wel door naar BKS!

Hoe groot is de kans dat LCD Soundsystem weer naar NL komt, ook gezien ze vorig jaar op dtrh stonden? Of doet dat er niet zo veel toe?

Beetje late to the party, Left of the Dial had een hoop acts die zo naar BKS kunnen gaan. Acts die ik graag op BKS zie: Enola, the Orchestra (for now), Ugly, Pem en Weaving in Purgatory.

Over de Primavera lineup: Ik vind het wel een powermove dat ze de drie popacts van de zomer boeken als headliners. Verder ook nog een geweldige lineup. Ik zie genoeg acts die ik op BKS wil zien. Iets als LCD Soundsystem, Beach House en dan een Charli XCX/Chappel Roan, zou een mooie headliner combo zijn!

Hoe groot is de kans dat LCD Soundsystem weer naar NL komt, ook gezien ze vorig jaar op dtrh stonden? Of doet dat er niet zo veel toe?
Beetje afhankelijk van wat LCD zelf wilt. Afgelopen jaar was een bescheiden tour. Als ze dat dit jaar weer gaan doen zullen ze wel selectief blijven met landen. Al zie ik ze Nederland wel nog een keer aandoen

• Leuk
Waarderingen: voordiepaal
Dezelfde line-up telt ook Beach House, Turnstile, TV On The Radio, Fontaines DC, MJ Lenderman, LCD Soundsystem, Black, Country, New Road, Anohni & The Johnsons.. Maar sure, de TikTok-generatie. O nee. Jonge mensen. The worst. En zelfs dan nog.. Ieder festival dient mee te gaan met z'n tijd. PS boekt al enkele jaren popacts. Dua Lipa, Robyn, Charli xcx, Janelle Monae, Rosalia.. Hebben er allemaal al gestaan de laatste edities. En dat terwijl een BKS acts als Lizzo, Carly Rae Jepsen of godbetert De Jeugd Van Tegenwoordig en Oscar & The Wolf al heeft geboekt.

Dezelfde line-up telt ook Beach House, Turnstile, TV On The Radio, Fontaines DC, MJ Lenderman, LCD Soundsystem, Black, Country, New Road, Anohni & The Johnsons.. Maar sure, de TikTok-generatie. O nee. Jonge mensen. The worst. En zelfs dan nog.. Ieder festival dient mee te gaan met z'n tijd. PS boekt al enkele jaren popacts. Dua Lipa, Robyn, Charli xcx, Janelle Monae, Rosalia.. Hebben er allemaal al gestaan de laatste edities. En dat terwijl een BKS acts als Lizzo, Carly Rae Jepsen of godbetert De Jeugd Van Tegenwoordig en Oscar & The Wolf al heeft geboekt.
Prima rijtje hoor, maar niet echt te vergelijken met bijvoorbeeld deze lineup van 2016 waar ik bij was
1729774735327.jpeg

Denk dat het heus niet zo negatief bedoeld was hoor.

Je kan moeilijk ontkennen dat de switch qua headliners dit jaar groot is. Als je top 5 namen Sabrina Carpenter, FKA Twigs, Chapell Roan, Charli Xcx en LCD Soundsystem zijn, terwijl je voorgaande jaren alles meer in balans had in de headliner-regionen. Je had iets pop, iets dance, iets rock, iets gevestigde waarde, iets nieuws, iets indie, iets hiphop, een comeback,...

Bij Primavera is het eigenlijk zelfs een zegen als je geen Mordor-headliner hoeft te zien vind ik persoonlijk. Vorige 2 jaren speelde gelijk met de headliners oa. Deftones, Loyle Carner, Beth Gibbons, Death Grips, Mount Kimbie, Le Tigre, Brutus, Model/Actriz, Bikini Kill, American Football, Jockstrap, Darkside, Christine & The Queens, Bad Religion, Yves Tumor, Nation Of Language, Gilla Band,...

• Leuk
Waarderingen: timbo en dfrvanloon
Bij Primavera is het eigenlijk zelfs een zegen als je geen Mordor-headliner hoeft te zien vind ik persoonlijk. Vorige 2 jaren speelde gelijk met de headliners oa. Deftones, Loyle Carner, Beth Gibbons, Death Grips, Mount Kimbie, Le Tigre, Brutus, Model/Actriz, Bikini Kill, American Football, Jockstrap, Darkside, Christine & The Queens, Bad Religion, Yves Tumor, Nation Of Language, Gilla Band,...
Mijn god.. als je die namen tegelijk laat spelen met headliners zou je bijna nog gaan hopen dat ze Goldband of DJVT als headliner zetten.

• Haha
Waarderingen: zero
Primavera Sound: wo 29 mei 2024 – zo 2 jun 2024
Best Kept Secret: vr 7 jun 2024 – zo 9 jun 2024
Primavera Porto: do 6 jun 2024 – za 8 jun 2024

Dit jaar stonden er 3 namen van de eerste rij van de Primavera Sound line-up op BKS: Justice PJ Harvey en Disclosure. 1 naam van de 2e rij: Omar Apollo
2 namen van de derde rij: Amyl and the Sniffers en BADBADNOTGOOD. Dit jaar ziet dit het er ongeveer hetzelfde uit:

Primavera Sound: do 5 jun 2025 – za 7 jun 2025
Best Kept Secret: vr 13 - za 15 jun 2025
Primavera Porto: do 12 jun 2025 – za 14 jun 2025

Laatst bewerkt:
Volgende acts mogen van mij zeker doorkomen vanuit Primavera!

Fontaines DC als headliner
LCD Soundsystem als headliner
Beach House
Glass Beams
Chat Pile
Squid
Caribou als afsluiter TWO
FKA Twigs
Been Stellar
BCNR
High Vis
DJ Koze
Wet Leg
MJ Lenderman

Jamie xx vond ik vorige keer niet zo bijzonder op BKS. IDLES ben ik intussen wel beetje moe. Turnstile vind ik vet maar lijkt me een perfecte headliner voor Jera.

Laatst bewerkt:
Primavera Sound: wo 29 mei 2024 – zo 2 jun 2024
Best Kept Secret: vr 7 jun 2024 – zo 9 jun 2024
Primavera Porto: do 6 jun 2024 – za 8 jun 2024

Dit jaar stonden er maar 1 naam van de eerste rij van de Primavera Sound line-up op BKS: Justice en 2 namen van de derde rij: Amyl and the Sniffers en BADBADNOTGOOD. Dit jaar ziet dit het er ongeveer hetzelfde uit:

Primavera Sound: do 5 jun 2025 – za 7 jun 2025
Best Kept Secret: vr 13 - za 15 jun 2025
Primavera Porto: do 12 jun 2025 – za 14 jun 2025
Grappig, ik tel er ZEVEN: Disclosure, Justice, PJ Harvey, Omar Apollo, Amyl and the Sniffers en BADBADNOTGOOD

• Leuk
Waarderingen: koekebakker en rubenv

Users who are viewing this thread