Best Kept Secret 2025

Arcade Fire, Snow Patrol en Weezer zijn geen namen die ik nou direct kanshebbers vind voor BKS... Snow Patrol vind ik dan nog de interessantste, maar die zouden idd perfect op Pinkpop passen of op Bospop.
Snow Patrol is denk een act die je niet als eerst in gedachte hebt,
Maar ben van mening dat het wel kan werken. Ze verkopen de kaarten, hebben de hits, redelijk fris nieuw album, en toch vleugje indie achtergrond denk ik. Er zijn slechtere matches geweest op BKS als je het mij vraagt (kuch kuch Disclosure)

Die zijn in de VS nog aardig groot volgens mij.
Als ik naar hun recente tourgeschiedenis kijk staan Counting Crows in de VS in zalen van formaatje ZiggoDome. Wel vraag ik me af in hoeverre fans van Counting Crows overlappen met fans van de andere bands op dit festival.

Wat mij vooral verwondert is dat je op de ene dag Arcade Fire + Counting Crows hebt en de andere dag Lord Huron + Mt. Joy (dagkaarten kosten hetzelfde voor beide dagen).

Welke festivals hebben nu je voorkeur?
Geen idee, naast Rock Werchter (als vaste traditie) geheel afhankelijk van de line-up. Zal persoonlijk sowieso een karig festivaljaar worden door een verre reis in de zomer.

Mocht Beach House of LCD Soundsystem er staan zal ik wel minimaal 1 dag gaan. Al moet ik zeggen dat ik van maar weinig van de namen die tot nu toe in Europa lijken te touren héél enthousiast wordt. Maar dat komt ook doordat ik afgelopen 3 jaar zo' beetje alles ben gaan zien wat ik wil zien.

Arcade Fire mag wel eerst weer een semi goed album uitbrengen voordat ze terug komen. Los van wat je nu van Win Butler vindt, de muziek is ook wel een beetje inspiratieloos geworden.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: elo en Mark's Kal
Van mij hoeven ze die meer te boeken.
Ben het met je eens. Hun BKS-optreden was geweldig, maar met het gedoe rond Win Butler hoeven zij voorlopig even niet te komen.
Maar volgens Maurits waren ze in 2023 al gepolst om te komen. Daarom nog best een kanshebber, zeker als andere namen lastig blijken

Arcade Fire mag wel eerst weer een semi goed album uitbrengen voordat ze terug komen. Los van wat je nu van Win Butler vindt, de muziek is ook wel een beetje inspiratieloos geworden.
Jep ben wel AF fan, Reflektor deed het live erg goed maar zal ik thuis nooit opzetten (dat optreden op Pinkpop is een van mijn favo optredens ooit). Maar de albums daarna hebben mij niks meer gedaan en ik vond het BKS optreden “ok” maar niet meer dan dat.

Toch zou ik ooit Modern Man live willen horen.

Geen idee, naast Rock Werchter (als vaste traditie) geheel afhankelijk van de line-up. Zal persoonlijk sowieso een karig festivaljaar worden door een verre reis in de zomer.

Mocht Beach House of LCD Soundsystem er staan zal ik wel minimaal 1 dag gaan. Al moet ik zeggen dat ik van maar weinig van de namen die tot nu toe in Europa lijken te touren héél enthousiast wordt. Maar dat komt ook doordat ik afgelopen 3 jaar zo' beetje alles ben gaan zien wat ik wil zien.
Herkenbaar probleem. Ik heb alles wat ik ooit “moest” zien inmiddes al live gezien. En die kriebels en spanningen die je ooit vroeger had van een concert is een beetje weg, omdat het heel normaal is dat je al zoveel acts hebt gezien. Ik ben daarom ook bewust aan het minderen. Ik zoek nu vooral concerten dicht bij huis, en festivals hoeft voor mij juist minder groots te zijn. Ooit wil ik nog naar Primavera en Roskilde gaan, maar dat zit er nu even niet in ivm omstandigheden van mijn dochter.

Ben je al op Roadburn geweest? Dat is voor mij wel een eyeopener geweest. Het is in het begin heel lastig om door het prijskaartje heen te kijken. Want meestal ken ik slechts enkele bands, en dan denkje het is wel heel veel geld, voor veel onbekende stuff. Maar als je er een beetje energie in steekt dan krijg je er erg veel voor terug. Althans is een beetje mijn beleving.

Ben het met je eens. Hun BKS-optreden was geweldig, maar met het gedoe rond Win Butler hoeven zij voorlopig even niet te komen.
Maar volgens Maurits waren ze in 2023 al gepolst om te komen. Daarom nog best een kanshebber, zeker als andere namen lastig blijken
Ze hebben geen nieuwe muziek en zijn controversieel. Lijkt me dan geen goede keuze.

Nu Air begin juli twee festivals in Frankrijk heeft bekend gemaakt: zou dit met de huidige Moon Safari-tour niet een perfecte band zijn om de plek op TWO na een van de ONE-afsluiters? Als Darkside niet beschikbaar is op die spot.
Is denk ik te rustig daarvoor? Op Lowlands stonden ze op de zondagochtend na NNO, en dat was wel prima, lekker in t gras.

Air zou me ook erg blij maken!

Maar ook liever wat vroeger op de dag, is daar inderdaad een geschiktere band voor.

Users who are viewing this thread