Best Kept Secret 2025

Ik ben overigens al sinds 2018 niet meer op BKS geweest, en omdat ik het nu weer overweeg ben ik wel benieuwd hoe de stages tegenwoordig zijn. Ik zie dat de THREE, FOUR & FIVE niet meer bestaan? Hoe verhouden de nieuwe stages zich tot de oude opzet? Qua indeling en grootte e.d.?
FIVE = Secret (maar wel wat groter als de FIVE ondertussen)
Four = Floor
THREE is weg

Casbah is sinds vorig jaar toch verdriedubbeld(?).
En dan heb je nog Muziekgieterij in de bossen, waar vooral kortere sessies zijn van bands die al spelen op het festival + nog een paar extra's

• Leuk
Waarderingen: JamesV
Four = Floor
THREE is weg

En dan heb je nog Muziekgieterij in de bossen, waar vooral kortere sessies zijn van bands die al spelen op het festival + nog een paar extra's
Thanks!

Bestond zo’n idee als de Muziekgieterij (zoals jij hem nu omschrijft) niet al? Ik kan me herinneren dat ik in 2017 Cigs After Sex nog in een soort studio’tje heb zien spelen voor een man of 30 (bizar hoe groot die gasten nu zijn, trouwens).

Betekent het verdwijnen van de THREE dan ook dat er effectief veel minder namen geprogrammeerd worden dan eerst? En is The Floor een open stage (zoals de FOUR) of een tent?

Charli XCX & Chappell Roan zouden toch absoluut niet mistaan op Best Kept Secret?
Tja, dat kun je je afvragen. Enkele jaren geleden nog zouden dergelijke pop namen door velen weg gehoond worden. Maar tijden veranderen en wellicht zouden dat soort namen nu op meer enthousiasme kunnen rekenen al vraag ik me wel af hoe dat matcht met de rest van de line up. Ik denk toch dat vele trouwe bezoekers van het festival de ONE dan weer zouden overslaan op zoek naar iets met wat meer soortelijk gewicht.

Dus ik vind je vraag lastig te beantwoorden ook omdat het natuurlijk altijd over persoonlijke smaak gaat. En zelf heb ik niets met Charli of Chapell.
Van alle namen die ik zie aan de bovenkant van de verschillende festival posters spreekt alleen Fontaines en in mindere mate LCD Soundsystem me aan, vandaar dat ook mijn verwachtingen voor de headliners laag zijn.

Laatst bewerkt:
ONE en TWO zijn onveranderd. THREE is verdwenen. FOUR heet nu The Floor en is verplaatst naar het strand (waar THREE voorheen stond). The Secret is een beetje de nieuwe FIVE (iets groter, heb ik het idee).
Plus: The Casbah is een volwaardig podium geworden en het podiumpje met kleine sessies dat naast TWO stond wordt nu gehost door Muziekgieterij en heeft een plek in het bos gekregen.

Tja, dat kun je je afvragen. Enkele jaren geleden nog zouden dergelijke pop namen door velen weg gehoond worden. Maar tijden veranderen en wellicht zouden dat soort namen nu op meer enthousiasme kunnen rekenen al vraag ik me wel af hoe dat matcht met de rest van de line up. Ik denk toch dat vele trouwe bezoekers van het festival de ONE dan weer zouden overslaan op zoek naar iets met wat meer soortelijk gewicht.

Dus ik vind je vraag lastig te beantwoorden ook omdat het natuurlijk altijd over persoonlijke smaak gaat. En zelf heb ik niets met Charli of Chapell.
Van alle namen die ik zie aan de bovenkant van de verschillende festival posters zie spreekt alleen Fontaines en in mindere mate LCD Soundsystem me aan, vandaar dat ook mijn verwachtingen voor de headliners laag zijn.
Ik snap wel wat je zegt inderdaad. In de kern zijn het misschien ook meer ‘Lowlands namen’. Toch heb ik het idee dat er altijd wel ruimte is voor ‘makkelijkere’ acts op Best Kept Secret hoor. Ik kan mij herinneren dat in de jaren dat ik ging ook mensen als George Ezra hele prominente spots kregen, natuurlijk later gevolgd door Carly Rae Jepsen, en de laatste jaren zelfs Goldband & DJVT. Om nog maar te zwijgen over headliners als The Chem Bro’s & Disclosure. Ik ben in ieder geval benieuwd waar zij mee komen, en hoe dat de sfeer ten goede zal komen dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en Matthijs
Thanks!

Bestond zo’n idee als de Muziekgieterij (zoals jij hem nu omschrijft) niet al? Ik kan me herinneren dat ik in 2017 Cigs After Sex nog in een soort studio’tje heb zien spelen voor een man of 30 (bizar hoe groot die gasten nu zijn, trouwens).

Betekent het verdwijnen van de THREE dan ook dat er effectief veel minder namen geprogrammeerd worden dan eerst? En is The Floor een open stage (zoals de FOUR) of een tent?
Muziekgieterij is inderdaad een uitbreiding van het podiumpje waar sessies plaatsvonden, nu zijn er 's avonds dus ook een paar reguliere optredens.

The Floor is wel overdekt, maar geen tent, het is nu ook niet meer "ommuurd".

Het aantal optredens is ongeveer even groot als 2017, Casbah en Muziekgieterij vangen qua hoeveelheid op wat je mist door het wegvallen van THREE. Daarnaast wat meer DJ-sets door Coney Island en bij St. Paul staan nu ook altijd een paar "reguliere" DJ-namen (naast DJ-sets van artiesten of BN-ers.)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JamesV
Ik zat nog eens bij FF op hun artiesten pagina te kijken. Daar staan namen als Beabadoobee, Noah Kahan, Hinds, Kelly Lee Owens, Magdalena Bay en Big Special. Kahan is dubieus maar de rest zou me niet verbazen.

Afijn, dat ze maar mogen komen met die line-up.

Ik zat nog eens bij FF op hun artiesten pagina te kijken. Daar staan namen als Beabadoobee, Noah Kahan, Hinds, Kelly Lee Owens, Magdalena Bay en Big Special. Kahan is dubieus maar de rest zou me niet verbazen.

Afijn, dat ze maar mogen komen met die line-up.
Hinds op dezelfde dag als Fontaines dan maar. Kan Grian nog even langs komen om Stranger te spelen

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Four = Floor
THREE is weg

Met de huidige grootte en programmering zou ik zeggen dat tov rond 2017 het is:

Three = Secret
Five = Casbah
Seven = muziekgieterij (vooral in de avond, overdag wel meer zoals dat Sessie-podium dat er rond 17 ook al stond)

Hinds op dezelfde dag als Fontaines dan maar. Kan Grian nog even langs komen om Stranger te spelen
Gebeurt zoiets eigenlijk nog wel eens? Een gastoptreden bij een andere band omdat je toevallig op hetzeflde festival staat? Vaak zijn er dergelijke speculaties, maar puntje bij paaltje gebeurt dit eigenlijk alleen bij bijzondere/headlineshows, of niet? Op Glastonbury of Coachella gebeurt het wel, of Nederlandse bands op Lowlands/Pinkpop doen het nog wel eens. Maar verder?

Gebeurt zoiets eigenlijk nog wel eens? Een gastoptreden bij een andere band omdat je toevallig op hetzeflde festival staat? Vaak zijn er dergelijke speculaties, maar puntje bij paaltje gebeurt dit eigenlijk alleen bij bijzondere/headlineshows, of niet? Op Glastonbury of Coachella gebeurt het wel, of Nederlandse bands op Lowlands/Pinkpop doen het nog wel eens. Maar verder?
Ligt een beetje aan de artiesten en of die er zin in hebben. Dit jaar op Lowlands kwam Romy bij Fred Again en Master Peace bij The Streets langs

Asap Rocky deed het op zowel Woo hah als Lowlands.

Ed Sheeran is ook wel echt mooi, die gast is eigenlijk gewoon een grote muzieknerd die het allemaal veels te leuk vind en daarom maar even bij anderen opduikt

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Asap Rocky deed het op zowel Woo hah als Lowlands.
Ik zou het wel vet vinden als Asap Rocky en Jessica Pratt beiden op BKS staan en hun collab doen😍

En dan het liefst dat Asap Rocky het podium opkomt bij Jessica, dat moet een bijzonder scène opleveren.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: voordiepaal
Je weet niet hoe erg het schrikken is om het BKS topic te openen en dan "Ed Sheeran" te lezen.
Ik vind het nog veel meer schrikken om de naam Limp Bizkit hier te lezen...
Maarruh: nog geen aankondiging op de socials dat de namen morgen komen? Is er al iets te vinden op de website?

Grappig hoe meningen zo kunnen verschillen. Tame Impala op Lowlands was voor mij echt een nagenoeg perfect optreden. Zat er helemaal in maar voor mij werd het opeens heel kut toen hij op het podium kwam haha
Ik ben van allebei groot fan dus dan is zoiets natuurlijk een heerlijke samenkomst, maar een van mijn goede vrienden (die niks met Rocky heeft) vond het ook helemaal niks inderdaad. Over smaak valt....

• Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

Users who are viewing this thread