Best Kept Secret 2024

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
532
Kan iemand mij nou eens gedegen uitleggen waarom Disclosure een matige dj-set was en Justice een top live act?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Nizjni

Playlistbediener
25 jan 2024
34
76
De afsluiting was legendarisch (wat mij betreft). Ontroert bij PJ, om daarna euforisch te worden bij Justice, wat alleen nog maar groter werd bij Floating Points.
Floating Points draaide een set waar je u tegen zet. Die man kan zo goed de sfeer aanvoelen en bepalen. De durf om rustig aan te doen en dan weer vol gas.
PJ was voor mij een levenservaring en Justice een feest. Weet nog niet of de zaterdag of zondag beter was.
We kunnen met ze alle moeilijk doen over grote namen, indie artiesten die werken; het lukt BKS echter wel om 2 sterke dagen te programmeren (met ook een prima vrijdag).
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
532
Anyways, mijn top 5

1. Tramhaus
2. the Haunted Youth: mijn guilty teenage angst pleasure blijkt een formidabele live act
3. PJ Harvey: dat praten was volgens mij vooral buiten de tent, maar ik hoorde het alleen bij The kingdom of love
4. Badbadnotgood
5. Slowdive/Fatoumata Diawara

Eervolle vermelding: English Teacher
Te moe om te blijven, maar klonk erg goed: Billie Woods

Overal waardering: 5. Ik heb echt mooie dingen gezien, maar de balans tussen kosten en line up en food aanbod is m.i. nu echt door de ondergrens gezakt.
 
Laatst bewerkt:

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
293
496
Kan iemand mij nou eens gedegen uitleggen waarom Disclosure een matieg dj-set was en Justice een top live act?

Disclosure speelt wen set waarbij ze wat nummers, grotendeels niet van hunzelf, draaien, slecht gemixt, en gebruik maken van het door het festival opgebouwde LED scherm waar effecten te zien zijn die je voor 10 euro van Fiverr kan kopen.

Justice speelt, voor een redelijk deel live (ze maakte echt veel fouten!), een set waarin ze hun eigen muziek mixen, soms met een nieuw nummer als resultaat, in een visuele show waarbij alles tot in de puntjes is uitgewerkt. Geen herkauwde led plaatjes, maar een totaalbeeld waar licht en ruimte gebruikt worden om de muziek te complimenteren.

Het verschil is enorm. Justice is een headliner van wereldformaat, Disclosure is vergane glorie en goedkoop cashen.
 

Mika_012397

Playlistbediener
24 apr 2023
16
22
Kan iemand mij nou eens gedegen uitleggen waarom Disclosure een matieg dj-set was en Justice een top live act?
Volgens mij is daar niet veel uitleg voor nodig. Justice is een zeer gelikte show met heel veel elementen waar duidelijk goed over nagedacht is en ze hebben dj decks voor hun neus. Het enige show element bij disclosure was dat ze het logo de hele tijd voor hun gezichten hadden op de beeldschermen. De set van disclosure had beter gepast op the floor.....
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
532
Disclosure speelt wen set waarbij ze wat nummers, grotendeels niet van hunzelf, draaien, slecht gemixt, en gebruik maken van het door het festival opgebouwde LED scherm waar effecten te zien zijn die je voor 10 euro van Fiverr kan kopen.

Justice speelt, voor een redelijk deel live (ze maakte echt veel fouten!), een set waarin ze hun eigen muziek mixen, soms met een nieuw nummer als resultaat, in een visuele show waarbij alles tot in de puntjes is uitgewerkt. Geen herkauwde led plaatjes, maar een totaalbeeld waar licht en ruimte gebruikt worden om de muziek te complimenteren.

Het verschil is enorm. Justice is een headliner van wereldformaat, Disclosure is vergane glorie en goedkoop cashen.
Ok helder. Hoewel ik in de 45 mins dat ik bij Disclosure was alleen nummers van hun eigen albums hoorde.
 

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
293
496
Ok helder. Hoewel ik in de 45 mins dat ik bij Disclosure was alleen nummers van hun eigen albums hoorde.

Dan ben je precies weggegaan toen ze alle stereotypische jaren 90 house hits gingen draaien. Het is echt heel slecht geworden daarna.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
134
158
Dit was weer een top dag! Pj Harvey en Justice achter elkaar, is waanzinnig. Acts als Jockstrap, Amyl en Warhaus waren ook goed. En een ander hoogtepuntje was Ada Oda in de Casbah.

De tegenvaller van vandaag waren mijn benen/voeten. Drie dagen staan bij concerten is toch nog best moeilijk.

Mijn top 3 van vandaag:
1. Justice
2. PJ Harvey
3. Ada Oda
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
563
382
Wat een geweldige dag. PJ Harvey en justice op een dag is natuurlijk bizar en zullen ze misschien bij bks zelf ook wel van balen maar ik kan me niet herinneren dat ik zoveel goede acts op éénn festival dag heb gezien; Pip Blom, Ada Oda, Jockstrap, The Mysteries, DJVT, Amyl, PJ Harvey, Justice en Floating points.
 

Tobuzzter

Campingartiest
2 feb 2023
85
134
Top 3 zondag:

1. Gurriers - twee keer keihard genoten. Toekomstige TWO-klant?
2. Floating Points - kreeg mij ontzettend hard aan het dansen
3. billy woods - intense verhalen, perfecte delivery

Top 5 hele weekend:
1. Gurriers
2. Royal Otis
3. Slowdive
4. Upchuck
5. Mannequin Pussy

Heel erg benieuwd hoe de line-up er volgende jaar uitziet. Ik hoop dat de headliners weer wat meer BKS zullen zijn. Wat mij betreft al twee jaar niet het geval met die grote elektronica namen. Maar goed, het geeft me ook weer veel flexibiliteit als ik de headliners niet hoef te zien. En de undercard was ook dit jaar weer goed in orde.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.398
11.166
Heel tof om alle positieve reacties op PJ te lezen hier! Hierdoor krijg ik alleen maar meer zin in haar show op Werchter.

En toch ook mooi om te lezen dat veel mensen weer hele fijne festivaldagen hebben beleefd op BKS ondanks de (terechte) kritiek aan de voorkant. Zorgt er voor dat ik ook nog steeds een keer wil gaan. De prijs van een dagkaart is echter zo hoog in vergelijk dat er vaak bij de aankondiging maar enkele artiesten zijn die ik ken.. misschien volgend jaar maar eens een dagje in het diepe springen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Heel tof om alle positieve reacties op PJ te lezen hier! Hierdoor krijg ik alleen maar meer zin in haar show op Werchter.

En toch ook mooi om te lezen dat veel mensen weer hele fijne festivaldagen hebben beleefd op BKS ondanks de (terechte) kritiek aan de voorkant. Zorgt er voor dat ik ook nog steeds een keer wil gaan. De prijs van een dagkaart is echter zo hoog in vergelijk dat er vaak bij de aankondiging maar enkele artiesten zijn die ik ken.. misschien volgend jaar maar eens een dagje in het diepe springen.
BKS is dan ook bij uitstek wel het festival waar dat duikje in het diepe zich ieder jaar weer uitbetaalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Joslittel

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
638
702
Gisteren toch ook weer n mooi dagje gehad.
Begonnen met de Mysterines bij MH, heerlijk begin, ze waren al na n half uur klaar dus Néomi helemaal kunnen zien, weer terug naar de MG voor Ali en dit was lekker dansen in het zonnetje.
Eindelijk de Karma Kebab geprobeerd en smaakte erg goed!
The Haunted Youth waren geweldig!
Paris Paloma was ontzettend mooi.
En dan PJ Harvey, de 1ste x dat ik haar zag en ik vond het fantastisch, moest er wel ff inkomen (kwam ook wel door pratende Belgen langs mij maar die waren na 3 nrs ook stil en ik kon wat doorschuiven naar n betere positie)
Al dansend geëindigd bij Justice, niet zo mijn muziek maar wel prachtige lichtshow.

Beste vd dag:
PJ Harvey en The Haunted Youth
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.346
4.281
De top 25 van 3voor12 is er en die is precies zo als je hem van te voren had verwacht, met Slowdive, PJ en Justice in de top 3.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.341
4.682
De top 25 van 3voor12 is er en die is precies zo als je hem van te voren had verwacht, met Slowdive, PJ en Justice in de top 3.

Die lijsten zijn inderdaad altijd voor 90% al vooraf te schrijven.

Fijn te lezen dat bijna iedereen een mooi weekend heeft gehad, BKS is toch echt een mooi festival!
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.286
8.985
Het verschil is enorm. Justice is een headliner van wereldformaat, Disclosure is vergane glorie en goedkoop cashen.
Maar puur muzikaal gezien is Justice toch ook een relic dat vooral teert op 1 album van vele jaren geleden. Langer geleden dat toen Disclosure hun enige potente plaat maakte.

Maar goed, Justice had een (veel) vettere productie zie ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken