Best Kept Secret 2024

Je vraagt je toch of waar het heen gaat met bks; Roxanne hazes en St Paul b2b St Paul. Dan te beseffen dat dit festival gewoon duurder is dan dtrh. Het goede nieuws is dat je waarschijnlijk voor heel weinig geld last minute op ticketswap of hun eigen resale platform een zondag ticket kan halen en op die manier PJ Harvey kan zien

Voor mij veel onbekende namen. Had ook nog gehoopt op een kers op de taart maar die hoop is hiermee wel weg.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Fijne namen hoor (wel kleine). Affaire, Lezard, en Hiqpy zijn gewoon hele fijne talenten. Ook Ada Oda en ISE zijn fijne boekingen.

Leuke worp, op het eerste gehoor best een aantal namen waar ik benieuwd naar ben: Gurriers, CMAT, Infinity Song, Lambrini Girls en Paris Paloma.

The Floor is niet aan mij besteed.

Vooral hopen dat the Casbah wat meer ruimte krijgt.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Dutchman
Ik had sowieso al niet veel meer verwacht of op iets gehoopt, dus dit voldoet daar redelijk aan. Het is geen vetpot dit jaar, maar tegelijkertijd heb ik echt meer dan voldoende om te zien. Met de dagverdeling in het achterhoofd heb ik elke dag minimaal 10 dingen die ik graag zou willen zien en een handvol dingen waar ik niet met tegenzin zou staan. Daarnaast staan er elke dag wel 3 absolute must-sees.

Een vergelijking met Live is Live gaat wat mij betreft scheef, gezien de opzet van de twee festivals. Een weekendlang mijn tijdschema volledig vol hebben zitten in een setting zoals die van BKS is me altijd het geld waard.

Dit is voor mij echt geen 285 euro waard.
Ik had na mijn eerste bezoek in 2022 het idee hier wel elk jaar heen te gaan, maar het gaat er qua line-up alleen maar op achteruit

Nog even luisteren, maar op voorhand geen aanvullende namen die ik wil zien.
Scheelt weer eventuele clashes.

Tja.. vind dit toch wel een hele magere drop hoor. Paar namen waar ik nog naar moet luisteren en een paar interessante namen die ik al ken maar je bijna elke week wel kunt zien. Kijk Lambrini Girls is wel leuk hoor, maar die staan letterlijk op elk festival in Nederland de afgelopen twee jaar. Hiqpy nog niet live gezien en zullen ongetwijfeld leuk zijn, maar die kan ik over twee maanden ook al op 5 minuten lopen zien. En dat terwijl er echt vrijwel nooit iets boeiends in mijn stad staat, maar zij dus wel.

Ik had gewoon nog hoop op een paar goede midcard namen.

Twee keer Merol in drie jaar is wel treurig. Verder even luisteren naar die kleinere namen die ik nog niet of niet goed ken. De midcard is wel eens spectaculairder geweest, maar een mooie route maken lukt wel.

Wat betreft de prijs: ten eerste is het uiteraard ieders eigen afweging, maar ik zie nu telkens vooral vergelijkingen met grotere festivals als DTRH langskomen. Er zijn ook festivals die nog een stuk kleiner zijn dan BKS die ook gewoon dik in de 200 euro voor een weekendkaart zitten, zoals Into The Great Wide Open en Wilde Weide. Dit nog maar eens om te onderstrepen dat je ook gewoon 'betaalt' voor kleinschaligheid. Voor de een is het dat niet waard, voor de ander wel.

Dit nog maar eens om te onderstrepen dat je ook gewoon 'betaalt' voor kleinschaligheid. Voor de een is het dat niet waard, voor de ander wel.
Ik vind dat je in dit geval niet van kleinschaligheid mag spreken... Als de grootste namen Disclosure, Paolo Nutini en Justice zijn. Die kan je wel vaker in kleinere capaciteit zien.

Als je een Radiohead of The Strokes of Nick Cave in zo'n setting kan zien,s nap ik het. Maar met zo'n line up...

Users who are viewing this thread