Best Kept Secret 2024

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
156
106
Hopelijk wordt de communicatie rondom de line up bekendmaking van vorige editie geen maatstaf voor BKS 2024 zeg.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
302
303
Paar aanvullinkjes op mijn wensenlijst van een maand terug
  • Soulwax
  • Public Image Ltd
  • Zaho de Sagazan
  • Roosevelt
  • James Blake
  • Grandson
  • Eee gee
  • Sam Quealy
  • Icona Pop
  • The XX
  • Oliver Sim
  • Massive Attack
  • EBTG
  • Fever Ray
  • Perfume Genius
  • ANOHNI
  • Róisin Murphy
  • Lynks
  • Grian Chatten
  • Sevdaliza
  • Lance Priester
  • Wick Bambix
  • Nakhane
En Fat Dog mag de CASBAH afbreken.
King Gizzard zie ik wel ook op BKS een drie-uur-show krijgen. Als er maar genoeg tegenover staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
302
303
Yes please. Pas 1 track uit die ik vorige week heb ontdekt en nog niet live gezien, maar godverdomme wat is dat een vet nummer. Heel benieuwd naar meer spul van hun!
Op youtube staan wat livevideo’s. Kun je vast in de stemming komen 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
376
294
Ik ben wel benieuwd in hoeverre bepaalde mogelijke trends van de afgelopen editie(s) worden doorgetrokken, of meer toeval blijken. Het is al veel gegaan over acts a la Goldband en over dj's als headliner, maar ik ben ook benieuwd of er komend jaar weer acts als Tinariwen en Oumou Sangàre op het (hoofd)podium te zien zijn, of BKS in die zin steeds iets meer de koers van Le Guess Who? om niet-Westerse acts een podium te geven achterna gaat. Ik zou dat zelf in ieder geval wel toejuichen (zonder direct een lijst namen in gedachten te hebben).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en Sjakie de Wit

Marin

Dagopener
14 apr 2021
503
327
The national kunnen we denk ik wel met potlood alvast opschrijven toch. 2 nieuwe albums en een geweldige show in een uitverkochte ziggodome, laat maar komen:)
 

Thijsssss

Playlistbediener
25 nov 2021
9
8
Én Maurits Westerik zat op de tribune in de Ziggo.
Vervelende vent die avond overigens, veel aan het lullen, daarna weer doen alsof 'ie volledig opgaat in de muziek, 'Weird Goodbyes' aanzien als Swift's 'Coney Island', maar als 'ie The National boekt is alles vergeven ;)
 
  • Grrr
Waarderingen: emmers met glijmiddel

dfrvanloon

Campingartiest
9 jun 2022
81
128
The National staat sws ergens volgend jaar, de show in de ziggo was echt heel erg goed. Maar of het echt BKS wordt, durf ik niet te zeggen. Maurits gaf al aan dat ze duur waren, en de hebben inmiddels ook de status om op de plek van QotSA en War on Drugs te staan van Pinkpop. DTRH zou ook kunnen, maar zie ik minder snel gebeuren met de richting die dat festival nu opgaat qua headliners.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Maar het is wel een FKP Scorpio act én ze hebben nog een corona boeking 'in te halen'.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
DTRH zou ook kunnen, maar zie ik minder snel gebeuren met de richting die dat festival nu opgaat qua headliners.
Als Paolo Nutini en War On Drugs de vorige jaren werkten, dan moet The National al helemaal geen probleem zijn.

Los daarvan gaat alles afhangen van hun tourschema natuurlijk. Zie Primavera voor een keer eens niet achter The National aangaan (stonden ze vorig jaar) en dan is het voor hen misschien eens niet de moeite om zo vroeg in Europa te zijn. Een keertje opnieuw Mad Cool in Spanje zou me niet verbazen dan.

Rock Werchter, Mad Cool/BBK Bilbao, Glastonbury, DTRH, NOS Alive,...
 

dfrvanloon

Campingartiest
9 jun 2022
81
128
Als Paolo Nutini en War On Drugs de vorige jaren werkten, dan moet The National al helemaal geen probleem zijn.
Misschien was ik te stellig idd, al denk ik dat The National nu echt duurder is dan The War on Drugs toen en zeker Paulo Nutini. Daarnaast denk ik ook dat als ze 1 grote headliner willen, dat echt meer een algemene publiekstrekker moet zijn zoals een Stromae. Al blijf ik dat echt moeilijk vinden.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Wednesday en/of MJ Lenderman zijn ook van harte welkom volgend jaar! Voelt echt een beetje als de nieuwe Big Thief in dat ze lekker aan de weg aan het timmeren zijn en dat ze straks ineens overal zijn. Heb ze afgelopen jaar helaas in Vera moeten missen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.190
Iets anders: voor komend jaar lijkt de planning van de andere festivals er voor BKS goed uit te zien.

Afgelopen jaar was er de overlap met 2 Primavera's (Madrid en Porto) en 4 gelijksoortige Scandinavische festivals (Syd for Solen in Kopenhagen, Loaded Oslo, Rosendal Garden Party in Stockholm en Sideways in Helsinki).

Het leek nog slecht nieuws dat Primavera Porto in 2024 plaats zou vinden op precies dezelfde dagen als BKS, maar de data op de website zijn inmiddels gewijzigd. Primavera Porto vindt nu toch op donderdag t/m zaterdag plaats (dus 6 - 8 juni i.p.v. 7 - 9 juni). Rosendal en Sideways zijn allebei de week na BKS, en dat zal waarschijnlijk ook gelden voor Syd for Solen. En tot slot is er dus geen Primavera Madrid of een tweede weekend voor Primavera Barcelona (zoals in 2022).

Wel is er overlap met Northside (dat is net als Primavera Porto 6 - 8 juni), daarmee deelde BKS dit jaar ook al een headliner en een sub.
Goede mogelijkheden dus voor BKS om namen te delen met de Primavera's en Northside.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken