Best Kept Secret 2024

submarine

Playlistbediener
30 apr 2019
36
29
Bij deze ook even mijn lijstje:

Vampire Weekend - Boygenius - The Smile - PJ Harvey - Blur - Justice - Tame Impala

James Blake - Slowdive - Mitski - King Krule - Caribou - Four Tet - Death Grips - ANOHNI - Charli XCX -Wilco - M83 - Little Simz

Yussef Dayes - The Last Dinner Party - The Hickey Underworld - Tramhaus - Ezra Collective - Men I Trust - Amyl and the Sniffers - Dry Cleaning - Wednesday
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi en Steve

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
Goh ja, zulke headliners hadden ze dit jaar ook niet.
Volgend jaar dus wel al 1.
Los van mijn eigen smaak.. Chem Bros is echt wel eerder headliner geweest. O&TW is gewoon een grote naam in de Benelux, hier ook gewoon een ZiggoDome naam. Aphex Twin is idd niet de grootste, maar wel redelijk zeldzaam.

Ik zal het wss mis hebben gezien je vast al meer weet. Maar ik zie in een Fontaines (nog) geen headliner positie aan vasthangen. Heeft naar mijn mening toch iets langer nodig.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.237
5.597
Los van mijn eigen smaak.. Chem Bros is echt wel eerder headliner geweest. O&TW is gewoon een grote naam in de Benelux, hier ook gewoon een ZiggoDome naam. Aphex Twin is idd niet de grootste, maar wel redelijk zeldzaam.

Ik zal het wss mis hebben gezien je vast al meer weet. Maar ik zie in een Fontaines (nog) geen headliner positie aan vasthangen. Heeft naar mijn mening toch iets langer nodig.
Als nood wet breekt, maar lijkt me ook niet optie 1. Maar als Christine het al is heeft gekunnen?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
Goh ja, zulke headliners hadden ze dit jaar ook niet.
Volgend jaar dus wel al 1.
Wat bedoel je nu jimmy? Dat er volgend jaar al wel een grotere naam is geboekt, of dat de eerste naam waarover jij hebt gehoord zich mag scharen in het lijstje kleinere headliners?

Los van de omvang van de namen: een Aphex Twin is misschien niet een 'grote' naam als Cave in 2022; het is tegelijk een erg exclusieve boeking die juist om die reden nog veel publiek wist te trekken. Een Fontaines is zover nog niet; wie weet als ze een album verder zijn.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
900
624
Maar ik zie in een Fontaines (nog) geen headliner positie aan vasthangen. Heeft naar mijn mening toch iets langer nodig.
En toch zou het mooi zijn als dan niet nodig was. Ik kan toch met weemoed kijken naar de tijd van Pinkpop 1994, waar je 72.000 bezoekers kon trekken met Rage Against The Machine als hoofdact, een band die toen 3 jaar bestond en 1 album uit had.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.555
4.298
En toch zou het mooi zijn als dan niet nodig was. Ik kan toch met weemoed kijken naar de tijd van Pinkpop 1994, waar je 72.000 bezoekers kon trekken met Rage Against The Machine als hoofdact, een band die toen 3 jaar bestond en 1 album uit had.
Toch echt wel wezenlijk andere tijden.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
900
624
Toch echt wel wezenlijk andere tijden.
Dat is inderdaad wel een beetje wat ik zeg, ja.

Maar kunnen die tijden niet terugkomen? We zien nu allemaal artiesten die in no time heel groot worden. Fred Again kende niemand voor Corona en nu verkoopt hij in minuten twee keer de ZiggoDome uit. Op kleinere schaal verkocht Wet Leg bijvoorbeeld nog geen jaar na hun eerste single Paradiso uit.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.753
6.497
Maar alsnog is Fontaines DC wel een écht kleine headliner als die echt op die positie staan. Leuk bandje voor de namiddag of vroege avond, (nog) niet meer dan dat toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.801
2.419
Maar alsnog is Fontaines DC wel een écht kleine headliner als die echt op die positie staan. Leuk bandje voor de namiddag of vroege avond, (nog) niet meer dan dat toch?
Als er een festival is dat hiermee kan experimenteren, is het BKS wel. En zeker met 2 grote headliners lijkt me dit best te verantwoorden.
Zijn ze echter wel verplicht om een sterk dagprogramma neer te zetten, want alleen Fontaines dc schuift te weinig tickets.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.358
4.314
Fontaines zal wel een leuke spot op de Majors gaan krijgen gok ik. Uurtje of 18:00 op Noord op Pinkpop, kan prima. Jaar erna BKS headliner met een nieuw album.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
656
509
Ik zie de Pixies best headlinen, die verkopen in Nederland met gemak meerdere shows achter elkaar uit. Die zijn de TWO wel ontgroeid.

Zou Charli XCX een heerlijke bold move vinden als headliner. Maar dat is wellicht meer een Lowlands naam (dan wel als sub). Even het meer "rockist"-publiek wat opschudden.

Ik blijf van mening dat je The Smile gewoon als headliner kan boeken op BKS. Zeker na de release van een 2e album straks.
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
En toch zou het mooi zijn als dan niet nodig was. Ik kan toch met weemoed kijken naar de tijd van Pinkpop 1994, waar je 72.000 bezoekers kon trekken met Rage Against The Machine als hoofdact, een band die toen 3 jaar bestond en 1 album uit had.
Maar wel een festival anthem van jawelste. Begrijp me niet verkeerd, niks mis met Fontaines, maar ze zijn naar mijn mening niet “daar”.

Ik ben wel benieuwd wat 2024 gaat brengen. Want kan me anderzijds best bedenken dat de droomheadliners een beetje op aan het raken zijn voor BKS. Maar ik hoop dat ik het mis heb.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
204
136
Hij doet ook af en toe een set met een lichtdesign van Squid Soup, o.a. zijn Boiler Room set. Ik had kaarten voor zo'n show in Berlijn die vanwege Corona niet doorging, dus die wil ik nog inhalen.

Er is nog het verschil dat dit een 'live' set is, terwijl dat van Primavera een DJ set was ;)
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
900
624
Maar wel een festival anthem van jawelste. Begrijp me niet verkeerd, niks mis met Fontaines, maar ze zijn naar mijn mening niet “daar”.
Sure, ik begrijp best dat Fontaines niet groot genoeg zijn om te headlinen - ik zou er geen probleem mee hebben, maar ik hoef dan ook geen kaarten te verkopen.

Wat ik bedoelde, ik vond destijds de line up van Pinkpop 1994 gewoon episch en blijkbaar wilden er 72.000 mensen (hoogste aantal bezoekers ooit) een kaartje voor kopen. Als ik nu naar de namen kijk valt me op dat het bijna allemaal "recente" artiesten waren; de meerderheid had nog maar 1 of 2 albums uit, de enige band ouder dan 10 jaar was Soul Asylum (Björk en Hans Dulfer gingen natuurlijk ook al langer mee, maar die kwamen in een nieuwe hoedanigheid en speelden alleen nummers van een album dat nog geen jaar oud was).

Ik zou het gewoon mooi vinden als een festival als BKS over 5 jaar een volwaardig programma kan brengen met artiesten die we nu allemaal niet of nauwelijks kennen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken