Best Kept Secret 2024

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Sure, ik begrijp best dat Fontaines niet groot genoeg zijn om te headlinen - ik zou er geen probleem mee hebben, maar ik hoef dan ook geen kaarten te verkopen.

Wat ik bedoelde, ik vond destijds de line up van Pinkpop 1994 gewoon episch en blijkbaar wilden er 72.000 mensen (hoogste aantal bezoekers ooit) een kaartje voor kopen. Als ik nu naar de namen kijk valt me op dat het bijna allemaal "recente" artiesten waren; de meerderheid had nog maar 1 of 2 albums uit, de enige band ouder dan 10 jaar was Soul Asylum (Björk en Hans Dulfer gingen natuurlijk ook al langer mee, maar die kwamen in een nieuwe hoedanigheid en speelden alleen nummers van een album dat nog geen jaar oud was).

Ik zou het gewoon mooi vinden als een festival als BKS over 5 jaar een volwaardig programma kan brengen met artiesten die we nu allemaal niet of nauwelijks kennen.
Ik snap je helemaal. Want ik zou ook liever gelijk een huge ass Fontaines D.C. spot willen zien, in plaats van 4x boeken en dan pas headliner zijn (en dan ben je ze tegen die tijd wel weer een beetje beu gezien).

Maar ik zie weinig bands meer die een gigantische populariteitsspurt maken dat het verkooptechnisch rendabel is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en koekebakker

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Fontaines zal wel een leuke spot op de Majors gaan krijgen gok ik. Uurtje of 18:00 op Noord op Pinkpop, kan prima. Jaar erna BKS headliner met een nieuw album.
Wat ik me trouwens ook kan voorstellen is dat Friendly Fire komend jaar een derde editie van Loose Ends doet, weer op de NDSM werf, met Fontaines D.C. als headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Wat ik me trouwens ook kan voorstellen is dat Friendly Fire komend jaar een derde editie van Loose Ends doet, weer op de NDSM werf, met Fontaines D.C. als headliner.
Daar zijn ze wel een tandje te groot voor gok ik, kijkend naar de namen van dit jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Het is ook niet de bedoeling bij dit eventom zo groot mogelijke namen te boeken.
2000 of 500 man ? Geef mij maar 2000 man die een topfeestje ervan maken, dan 5000 man die staan te lullen bij het podium.
Ik zie liever dat Friendly fire dit soort bands ook op een normale stage neer zet op BKS>
 

Steve

Campingartiest
27 aug 2023
56
73
Ik denk eerlijk gezegd dat Fontaines D.C. best zou kunnen headlinen bij een volgende bezoek, zeker als ze dan een nieuw album hebben. Je hebt het dan over een band met 4 albums waarvan er zeker 2 erg goed ontvangen zijn, er zijn bands die met minder hebben mogen headlinen. Maar ik vraag me af of dat volgend jaar al gaat zijn? Wil Grian Chatten niet nog solo touren? Is er sprake van dat ze bezig zijn aan nieuw werk?
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
312
315
Fijne wenslijstjes allemaal. Mijn september BKS wishlist ziet er als volgt uit:
  • The XX
  • Oliver Sim
  • Massive Attack
  • EBTG
  • Fever Ray
  • Perfume Genius
  • ANOHNI
  • Róisin Murphy
  • Lynks
  • Grian Chatten
  • Sevdaliza
  • Janelle Monáe
  • Lance Priester
  • Wick Bambix
  • Nakhane
En Fat Dog mag de CASBAH op zijn kop zetten.
Straks eens zien wat mijn wensen in oktober zijn.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
Dromen mag, mijn wensenlijst.

The National, The Cure, Massive Attack, The XX, Pulp of Jarvis Cocker, Fontaines DC of Grian Chatten, Wilco, Belle & Sebastian, Slowdive, Johnny Marr, Spiritualized, The Walkmen, bdrmm, Working Men's Club, Snail Mail, Just Mustard, Porridge Radio.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Is Fontaines DC niet, naast Black Midi, de meest critically aclaimed band van de jaren 20? Als er één band is die je moet pushen, zijn zij het wel. Drie stuks nu op een rij die wereldwijd worden gelauwerd - en dan tel ik er de soloplaat van Chatten nog niet bij. Vanaf wanneer ben je dan wél een headliner denk ik dan. Ik vind het prima, weliswaar naast twee sterkere headliners.
 
12 nov 2016
657
393
Is Fontaines DC niet, naast Black Midi, de meest critically aclaimed band van de jaren 20? Als er één band is die je moet pushen, zijn zij het wel. Drie stuks nu op een rij die wereldwijd worden gelauwerd - en dan tel ik er de soloplaat van Chatten nog niet bij. Vanaf wanneer ben je dan wél een headliner denk ik dan. Ik vind het prima, weliswaar naast twee sterkere headliners.
Acclaimed door wie, douchebagpublicaties als Pitchfork? Prima band maar de publieksanimo moet er wel zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Acclaimed door wie, douchebagpublicaties als Pitchfork? Prima band maar de publieksanimo moet er wel zijn.
Letterlijk alle muziekbladen en op fora als deze zie je ze gewoon met elke plaat opduiken in eindejaarslijstjes. En de publieksanimo is er, het is niet het soort band dat zoals BC, NR of Black Midi wél nog steeds in kleinere zalen speelt (alhoewel..). Vroeger zou je denken dat die bands nooit de kleine muziekclubs en zalen zou ontgroeien, maar die tijd is wel voorbij hoor.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
Acclaimed door wie, douchebagpublicaties als Pitchfork? Prima band maar de publieksanimo moet er wel zijn.

Ik ben zelf eigenlijk ook niet echt fan van Fontaines DC, maar je kan toch niet zeggen dat er bij hun passage in 2022 geen animo was? Op basis van de respons bij het publiek toen, vind ik net wel dat zij een potentiële headliner zijn op Best Kept Secret.
 
  • Leuk
Waarderingen: Movleut en dfrvanloon

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Ik ben zelf eigenlijk ook niet echt fan van Fontaines DC, maar je kan toch niet zeggen dat er bij hun passage in 2022 geen animo was? Op basis van de respons bij het publiek toen, vind ik net wel dat zij een potentiële headliner zijn op Best Kept Secret.
Je zou ook nog kunnen zeggen dat het wel kort dag is om ze in 2024 alweer terug te laten keren.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.777
2.376
Je zou ook nog kunnen zeggen dat het wel kort dag is om ze in 2024 alweer terug te laten keren.
2025 headliner lijkt me perfect. Volgend jaar te snel en te kort op de vorige. Verder best voorstander van een headline spot voor ze, naast twee wat grotere namen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Je zou ook nog kunnen zeggen dat het wel kort dag is om ze in 2024 alweer terug te laten keren.
Ja, het zou me verbazen als die in 2025 alweer touren. Gok dat we weinig van Fontaines gaan zien, op een podium dan. Spring wel graag mee in 'kamp headliner in 2025 met een vierde album.'
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
218
190
Van mij mogen ze wel komen!

Fontaines is eigenlijk eerder dit jaar pas bij mij geklikt. Van wat ik hoor zijn de liveshows ook geweldig. Maar snap dat het wellicht wat vroeg is, was er zelf vorig jaar helaas niet bij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken