Best Kept Secret 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Ik wilde een berichtje typen van: "Bijna alles past beter in de tent", maar afgelopen jaar vond ik eigenlijk dat alle boekingen op de ONE die ik heb gezien best wel goed uit de verf kwamen daar.
Afgelopen jaar weinig gezien op ONE. Maar ben het wel met je eens dat er dit jaar ook niet veel stond dat in ONE of the SECRET had moeten staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.227
8.912
Ik wilde een berichtje typen van: "Bijna alles past beter in de tent", maar afgelopen jaar vond ik eigenlijk dat alle boekingen op de ONE die ik heb gezien best wel goed uit de verf kwamen daar.
Oumou Sangaré! Geen betere plek voor die muziek dan de One. Tinariwen werkte er ook erg goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: holmes en yannickd

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.009
154
Chvrches staat op de gossip lijst van Primaverasound. Ik heb er niet veel mee, maar dat is wel zo'n typische BKS-act.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Chvrches staat op de gossip lijst van Primaverasound. Ik heb er niet veel mee, maar dat is wel zo'n typische BKS-act.
Als die in de buurt zijn dan verwacht is ze wel, als zal Mojo ze vast ook wel willen boeken.
Zo'n typische act op herhaling, als afsluiter op TWO of als sub op ONE.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Staat op de vrijdag in de Casbah.
En daarna met een verrassingsoptreden in het bos bij de Muziekgieterij.
Maar inderdaad: ja - we hebben het Sufjan-momentje al gehad
En kennelijk heeft de platenmaatschappij van Sufjan al gemeld dat er dit keer geen tour gepland staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
In oktober programmeert Friendly Fire o.a. Mitski (TivoliVredenburg), King Krule, 100gecs en Porridge Radio . De shows van Pixies in maart lopen ook via FF.
Allemaal kanshebbers voor BKS.

Zeker Mitski lijkt mij voor BKS een heel stevige kanshebber (ze stond er al in het Radiohead-jaar), zeker als ze ook Primavera meepakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.755
2.321
Na dit festivalseizoen heeft BKS volgend jaar mijn voorkeur, beetje afhankelijk van de line up.
Alvast een wensenlijstje omdat het daar nooit te vroeg voor is:
Vampire weekend, MGMT, Black Midi, Tame Impala, Slowdive, Michael kiwanuka, the National, Phoebe Bridgers, Justice, Biffy Clyro, Jacob Banks, Black Pumas, Pond, Rival sons.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

zworp3

Support act
17 mei 2018
897
620
Zeker Mitski lijkt mij voor BKS een heel stevige kanshebber (ze stond er al in het Radiohead-jaar), zeker als ze ook Primavera meepakt.
Shows op "intieme" (lees: te kleine) locaties, zodat er volgend jaar demand is voor festivalshows? Waar zou BKS haar dan neerzetten in het programma? Zelfde spot als The 1975?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Shows op "intieme" (lees: te kleine) locaties, zodat er volgend jaar demand is voor festivalshows? Waar zou BKS haar dan neerzetten in het programma? Zelfde spot als The 1975?
Ik zou haar als afsluiter op TWO verwachten. Werkt volgens mij beter in een grote tent dan op dat grote podium.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
647
497
In oktober programmeert Friendly Fire o.a. Mitski (TivoliVredenburg), King Krule, 100gecs en Porridge Radio . De shows van Pixies in maart lopen ook via FF.
Allemaal kanshebbers voor BKS.

Zeker Mitski lijkt mij voor BKS een heel stevige kanshebber (ze stond er al in het Radiohead-jaar), zeker als ze ook Primavera meepakt.
Dit zijn allemaal namen waar ik heel erg blij van zou worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi

zworp3

Support act
17 mei 2018
897
620
Ik zou haar als afsluiter op TWO verwachten. Werkt volgens mij beter in een grote tent dan op dat grote podium.
Heb je wel 5 optredens met de voorste 5 rijen tieners die alleen maar staan te wachten op Mitski.

Maar ik zie het ook prima werken op de ONE (voel het hele "werkt beter in een tent"-argument ook steeds minder tegenwoordig).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Fijn geruchtenlijstje heeft Festileaks op de frontpage gezet!

Wel met wat wishful thinking. Na de opmerkingen van Maurits over dure headliners kunnen we the Cure wel vergeten. Verwacht dat the National op de rand zit van wat BKS nog zou willen of kunnen betalen (misschien zelfs al te duur).

Mitski en Slowdive lijken mij hele kansrijke namen (en ik zou er zo voor tekenen!), maar niet als headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
333
381
Justice en Vampire Weekend mag van mij de boel afsluiten op de ONE, maar dat zal wel te weinig vernieuwend zijn. Hoop ze zeker allebei te gaan zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.227
8.912
Fijn geruchtenlijstje heeft Festileaks op de frontpage gezet!

Wel met wat wishful thinking. Na de opmerkingen van Maurits over dure headliners kunnen we the Cure wel vergeten. Verwacht dat the National op de rand zit van wat BKS nog zou willen of kunnen betalen (misschien zelfs al te duur).

Mitski en Slowdive lijken mij hele kansrijke namen (en ik zou er zo voor tekenen!), maar niet als headliner.
Ja, fijne rij namen!

Ik zou die uitspraak over 'dure headliners' wel met een korrel zout nemen. Als The Cure beschikbaar is voor BKS, zie ik die gewoon nog geboekt worden hoor. The National lijkt me een perfecte headliner voor BKS, qua grootte en prijs.

Geen idee wat Slowdive tussen 'headliners' staat te doen. Is niet meer dan een prima namiddagband. Vorige keer stonden ze om 17u in de TWO, met nog 3 acts na hen in die tent. Vind dat we het soms wel erg klein aan het maken zijn hier.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken