Best Kept Secret 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Zou best wel eens kunnen. Al zet ik mijn geld eerder op iemand uit het rijtje James Blake, PJ Harvey, Sigur Ros, Vampire Weekend
Allemaal tof, maar geen van allen headliners toch. Ook niet voor BKS. Sigur Ros heeeeeel misschien maar is tegenwoordig minder groot dan ze dat waren in 2013. PJ Harvey zie ik het ook eerder klein houden met die nieuwe plaat.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.736
6.469
Allemaal tof, maar geen van allen headliners toch. Ook niet voor BKS. Sigur Ros heeeeeel misschien maar is tegenwoordig minder groot dan ze dat waren in 2013. PJ Harvey zie ik het ook eerder klein houden met die nieuwe plaat.
Vampire Weekend toch wel?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.418
11.273
Allemaal tof, maar geen van allen headliners toch. Ook niet voor BKS. Sigur Ros heeeeeel misschien maar is tegenwoordig minder groot dan ze dat waren in 2013. PJ Harvey zie ik het ook eerder klein houden met die nieuwe plaat.
Met hoe BKS ooit startte zou ik Sigur Ros en PJ Harvey juist als ideale headliners zien. En voor mij een reden om te gaan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.052
638
Allemaal tof, maar geen van allen headliners toch. Ook niet voor BKS. Sigur Ros heeeeeel misschien maar is tegenwoordig minder groot dan ze dat waren in 2013. PJ Harvey zie ik het ook eerder klein houden met die nieuwe plaat.
Als ze inderdaad - zoals Maurits een keer gezegd heeft - gaan voor wat kleinere headliners, zie ik Vampire Weekend en Sigur Ros zeker als kandidaten. Zeker die laatste met hun podiumproductie. James Blake wel te klein als headliner en PJ Harvey is wel een mooie naam natuurlijk, maar lijkt me niet geschikt voor die spot.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.294
8.993
Met hoe BKS ooit startte zou ik Sigur Ros en PJ Harvey juist als ideale headliners zien. En voor mij een reden om te gaan.
Begrijp me niet verkeerd: van mij mag het hoor. Grote fan van beide. Zou alleen een grote shift zijn voor Sigur Ros, die dit jaar overal van die lage slotjes speelden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
134
158
James Blake zou wel een goede TWO afsluiter zijn. Ik vind zijn werk sinds zijn laatste optreden op BKS ook een stuk beter. Ik zou hem graag nog een keer willen zien. Alleen niet op een middag ONE spot.

Over Sigur Ros als headliner heb ik meer mijn twijfels dan James Blake. Sigur Ros lijkt steeds meer af te wijken van het 'festival-muziek' genre. Live zijn ze natuurlijk erg goed, maar ik kan me niet voorstellen dat ze genoeg mensen aantrekken.

Vampire Weekend was leuk 10 jaar geleden.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.517
1.708
Ik hoop toch dat BKS het festival blijft waar minder toegankelijke bands als een Sigur Ros een groot podium krijgen. In het ideaal beeld zit er toch iets van samenhang tussen je headliners en de rest van je affiche.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
134
158
Ik ben een Sigur Ros fan. Het nieuwe werk van Sigur Ros is leuk om live te zien als je een zitplekje hebt in een concertzaal. Het is zelfs voor BKS te prententieus geworden voor een headliner slot.
Ze kunnen natuurlijk voornamelijk hun oude muziek spelen, maar hun fanbase is niet bepaald gegroeid sinds de vorige keer. In praktijk levert dit gewoon een halfleeg veld.
Een TWO plek is veel beter voor hun.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.048
1.132
Als 3D brillen kunnen op BKS, waarom dan geen stoeltjes...

De laatste keer dat ik ze live zag, in Vorst Nationaal in november 2022, speelden ze toch vooral hun oude werk.
6 nummers uit ( ), 4 uit Takk en 2 uit Agaetis Byrjun, op 17 tracks in totaal.

Zou volgens mij nog prima werken als headliner op een Best Kept Secret.
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
172
111
Mijn gok op dit moment (ook op basis van persoonlijke voorkeur):
Headliners: Blur, The National, Fontaines DC.
Verdere grotere namen: Wilco, James Blake, Boygenius, Balthazar, Cigarettes after Sex, Wet Leg, Gaslight Anthem.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
Ik ben een Sigur Ros fan. Het nieuwe werk van Sigur Ros is leuk om live te zien als je een zitplekje hebt in een concertzaal. Het is zelfs voor BKS te prententieus geworden voor een headliner slot.
Ze kunnen natuurlijk voornamelijk hun oude muziek spelen, maar hun fanbase is niet bepaald gegroeid sinds de vorige keer. In praktijk levert dit gewoon een halfleeg veld.
Een TWO plek is veel beter voor hun.
Een set zoals die vorig jaar in de AFAS zou nog best kunnen op BKS. Die set met orkest die ze in het Concertgebouw speelden wil je uiteraard juist in een concertzaal zien.

Ik verwacht als ze er staan geen halfleeg veld, want veel BKS-bezoekers willen dit best zien. Maar zo kort na 2 Nederlandse shows en Werchter zal BKS er niet veel extra publiek mee trekken. Verwacht daarom niet dat ze nu hoog op het lijstje staan voor BKS. Maar van mij mogen ze wel komen hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.413
2.539
Dit heeft misschien meer met BKS te maken dan het lijkt....


Naast BKS en Indian Summer is dit een van de grotere festivals die Friendly Fire organiseert. En de vraag is dan of het probleem vooral is dat de doelgroep van Tuckerville niet meer wil betalen voor een ticket, of dat het FF ook breder raakt.
 
  • Thinking
Waarderingen: koekebakker

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Denk dat er gewoon veel meer prijselasticiteit is bij een ééndaags festival met een line-up die je overal in Nederland wel kunt zien. Voor BKS maken ze de ticketprijzen gewoon duurder en blijven mensen die prijs volgens mij ook wel gewoon betalen. En ik heb ook niet het idee dat Tuckerville überhaupt nou zo'n mega populair festival was.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken