Best Kept Secret 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.145
Ik zie Jack White daar ook nog wel naar durven vragen hoor. En om eerlijk te zijn Jack White solo heeft geen hit op zak zoals Steady As She Goes... (als je de White Stripes nummers die hij live speelt niet mee telt natuurlijk). Al is de naam Jack White denk ik wel groter dan de naam The Raconteurs...

Maar bon, zoals ik zei, ik zou hem ook op de ONE verwachten hoor. Maar ik verwachte Raconteurs of PJ Harvey daar natuurlijk ook. En nog meer dan op de ONE zou ik hem op Pinkpop of DTRH verwachten.
Jack White solo is toch AL zijn hits samen? Speelt standaard ook Steady As She Goes, Hardest Button, Lazaretto, Seven Nation Army. En eerlijk: zijn huidige liveband is ook een pak beter dan The White Stipes destijds....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Voorspellingen BKS '24

Met nog 3 dagen te gaan, een goede maar frisse weersvoorspelling is het tijd om alvast verwachtingen te delen.

Wat worden volgens jullie:

1. De hoogtepunten van BKS'24
- Volgens de media? PJ Harvey
- Volgens de mensen hier op Festileaks? PJ Harvey
- En voor jezelf? /
2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van BKS '24? Lambrini Girls, English Teacher, Billy Woods, Sprints
3. Wat wordt de grootste tegenvaller van BKS '24? Jockstrap
4. Wat wordt de grootste meevaller van BKS'24? Merol en Badbadnotgood
5. Over welke act praten we nog jaren na? PJ Harvey, St. Vincent en Amyl & The Sniffers
6. Wat worden sleutelmomenten van BKS'24? Slowdive, Badbadnotgood, Infinity Song, Osees
7. En wat verwacht je als eindoordeel over BKS'24? 8, ondanks de vele kritiek vooraf.
Ik ga toch even deze invullen ondanks dat ik er niet bij ga zijn. Wat jammer is, want ik had deze affiche wel gesmuld.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
en is st. vincent heel erg veranderd ofzo?
ik heb haar een paar jaar geleden op dtrh gezien., was leuk, maar nou niet echt heel bijzonder.
terwijl er hier op t forum over gedaan wordt of t echt speciaal is.
Eens. Ook op DTRH gezien. Niets eens afgekeken want na 3 of 4 nummers had ik het wel gezien. Dat nieuwe album doet me ook niets op een paar losse nummers na.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
Ik wil graag naar English Teacher. Deze heeft wat overlap met St Paul and the Broken Bones. Die act lijkt me ook wel wat. Ik hoor er hier weinig over. Iemand wel eens live gezien?
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
333
378
1. De hoogtepunten van BKS'24
- Volgens de media? Justice, Parcels, Paolo Nutini
- Volgens de mensen hier op Festileaks? PJ Harvey, Droom Dit en St Vincent
- En voor jezelf? La Femme, Baxter Dury, Osees
2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van BKS '24 Voor de mensen die Justice skippen: Billy Woods, voor alle anderen Infinity Song en Droom Dit
3. Wat wordt de grootste tegenvaller van BKS '24? Tamino valt helemaal dood op de ONE en Altin Gun zet een hele plichtmatige show neer
4. Wat wordt de grootste meevaller van BKS'24? Voor mij persoonlijk: Paolo Nutini waar ik toch ben gaan kijken om mijn vriendin een gunst te doen
5. Over welke act praten we nog jaren na? Dat wordt het manco van deze editie: eigenlijk geen een, maar Vince Staples en Mula B zetten met gedenkwaardige shows de deur wel weer open voor meer hiphop in de komende jaren.
6. Wat worden sleutelmomenten van BKS'24? Op zaterdagnacht tussen 1:00 en 1:30 is het tussen The Secret en The Floor te doen. Mensen dansen en masse op Coco Bryce die op dat moment zo'n beetje de enige actieve artiest op het terrein is en vergapen zich aan alle performance en lichtkunst. Hier komt heel even letterlijk en figuurlijk alles en iedereen samen.
7. En wat verwacht je als eindoordeel over BKS'24? Als je fan was van BKS dan blijf je dat, maar over andere festivals zal meer geschreven gaan worden. Het is een kwalitatieve maar gemoedelijke editie met een degelijke line-up.
Je hebt me overtuigd om na Deijuvhs nog even naar Coco Bryce te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

Bram1617899554

Playlistbediener
4 dec 2015
18
16
Ik wil graag naar English Teacher. Deze heeft wat overlap met St Paul and the Broken Bones. Die act lijkt me ook wel wat. Ik hoor er hier weinig over. Iemand wel eens live gezien?
Toch nog maar eens mijn oude account afgestoft om hierop te reageren: St. Paul (en dus niet de DJ) is echt goed, heb ze twee keer live gezien. Zeker een aanrader als je een beetje voor soul te porren bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
160
358
Ik wil graag naar English Teacher. Deze heeft wat overlap met St Paul and the Broken Bones. Die act lijkt me ook wel wat. Ik hoor er hier weinig over. Iemand wel eens live gezien?
Ik heb ze in 2015 op BKS in de TWO gezien. Dat was fantastisch. Echt zo'n magische draaikolk waarin een talentvolle, relatief beginnende artiest overweldigd raakt van het enthousiaste publiek, dat daardoor alleen maar meer opgezweept raakt. Precies waarvoor ik naar BKS ga, zeg maar. Negen jaar later op die gigantische ONE wordt het misschien wat minder intens, maar ik denk heel fijn met de voetjes in het zand. Zingen kan 'ie wel.

 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.877
12.351
Ik wil graag naar English Teacher. Deze heeft wat overlap met St Paul and the Broken Bones. Die act lijkt me ook wel wat. Ik hoor er hier weinig over. Iemand wel eens live gezien?
2022 nog gezien. Ja, gewoon een heel fijne show. Laatste album is iets minder, maar zelfs die nummers komen live wel lekker uit de verf. Echte soulnummers zijn knallers en zullen het redelijk goed doen, al weet je dat bij BKS nooit van tevoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

Mika_012397

Playlistbediener
24 apr 2023
16
22
en is st. vincent heel erg veranderd ofzo?
ik heb haar een paar jaar geleden op dtrh gezien., was leuk, maar nou niet echt heel bijzonder.
terwijl er hier op t forum over gedaan wordt of t echt speciaal is.
Nieuw album meer rock invloeden krokodil af en toe in de setlist en nog nauwelijks nummers van het vorige album in de setlist. Dit word echt wel een andere show dan die op dtrh. Daarnaast is dit ook een van de eerste shows sinds de release van het nieuwe album.
 

koolkeith

Playlistbediener
23 jun 2023
22
29
Big time lurker hier.. Ik ga voor het eerst naar BKS dit jaar.

Vroeg mij af waar ik rekening mee moet houden bij de opening van de camping. Is het daar ook zo'n chaos zoals op Lowlands?
En hoe is de camping, is het mogelijk om dichtbij het festivalterrein te staan of is het dan zoals Pinkpop dat je ook ver moet lopen oid?
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
227
399
Big time lurker hier.. Ik ga voor het eerst naar BKS dit jaar.

Vroeg mij af waar ik rekening mee moet houden bij de opening van de camping. Is het daar ook zo'n chaos zoals op Lowlands?
En hoe is de camping, is het mogelijk om dichtbij het festivalterrein te staan of is het dan zoals Pinkpop dat je ook ver moet lopen oid?
De chaos is een stuk minder groot in mijn ervaring. Los van de 'speciale' campings is er ook maar 1 camping dus dat scheelt. Deze ligt het dichtst bij het terrein (check https://assets.bestkeptsecret.nl/images/BKS-FestivalCampsite-Map-2024.pdf) en eenmaal op die camping kan je natuurlijk dichter of verder van het terrein af staan.

Je bent altijd een flink eind aan het wandelen voordat je het terrein op komt, ongeacht waar je staat.
 
  • Winning
Waarderingen: koolkeith

Henkgoudstaaf

Playlistbediener
12 jun 2023
14
2
De chaos is een stuk minder groot in mijn ervaring. Los van de 'speciale' campings is er ook maar 1 camping dus dat scheelt. Deze ligt het dichtst bij het terrein (check https://assets.bestkeptsecret.nl/images/BKS-FestivalCampsite-Map-2024.pdf) en eenmaal op die camping kan je natuurlijk dichter of verder van het terrein af staan.

Je bent altijd een flink eind aan het wandelen voordat je het terrein op komt, ongeacht waar je staat.
Hoe lang loop je gemiddeld genomen van de camping tot het festivalterrein?
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
357
359
Maar dan ben je nog maar bij het begin van het terrein. Je moet dan nog 10 minuten lopen voor de ONE of TWO.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
Toch nog maar eens mijn oude account afgestoft om hierop te reageren: St. Paul (en dus niet de DJ) is echt goed, heb ze twee keer live gezien. Zeker een aanrader als je een beetje voor soul te porren bent.
The Secret (English Teacher) en The One (St Paul) liggen best ver uit elkaar. Een kwartier overlap. Lastig!!
 

Mayday

Playlistbediener
11 dec 2023
9
12
1. De hoogtepunten van BKS'24
- Volgens de media? Paolo Nutini, Justice, De jeugd van tegenwoordig die in het water duiken
- Volgens de mensen hier op Festileaks?
Slowdive, PJ Harvey
- En voor jezelf?
Amyl and the Sniffers, The Mysterines
2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van BKS '24
English Teacher
3. Wat wordt de grootste tegenvaller van BKS '24?
Mijn bankrekening aan het einde
4. Wat wordt de grootste meevaller van BKS'24?
Disclosure
5. Over welke act praten we nog jaren na?
Infinity song
6. Wat worden sleutelmomenten van BKS'24?
Slowdive op de sunsetslot
7. En wat verwacht je als eindoordeel over BKS'24? Het wordt weer een fantastisch festival zoals ieder jaar. Maar de line-up op de one komt niet goed uit de verf (ik ben er in ieder geval weinig te vinden 😁)
 
  • Leuk
Waarderingen: noid, Dutchman en yeaghi

DJ_Tjorre

Campingartiest
2 jun 2023
56
89
1. De hoogtepunten van BKS'24
- Volgens de media? Justice, PJ Harvey
- Volgens de mensen hier op Festileaks? Slowdive, PJ Harvey
- En voor jezelf? Vince Staples, Floating Points

2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van BKS '24 Winter, Royel Otis

3. Wat wordt de grootste tegenvaller van BKS '24? St. Vincent, La Femme

4. Wat wordt de grootste meevaller van BKS'24? Ki/Ki

5. Over welke act praten we nog jaren na? De mensen hier: PJ Harvey -- Ik: Floating Points

6. Wat worden sleutelmomenten van BKS'24? Het feestje tijdens Ki/Ki, of de moshpit tijdens The Armed (IK WIL BIJ BEIDE ZIJN)

7. En wat verwacht je als eindoordeel over BKS'24? Een fijne editie zonder grote uitschieters, waarbij na het festival er heel wat verschillende meningen zullen zijn over wie nu eigenlijk het beste was
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en team-0

vladtheimpaler

Campingartiest
15 dec 2018
53
60
Big time lurker hier.. Ik ga voor het eerst naar BKS dit jaar.

Vroeg mij af waar ik rekening mee moet houden bij de opening van de camping. Is het daar ook zo'n chaos zoals op Lowlands?
En hoe is de camping, is het mogelijk om dichtbij het festivalterrein te staan of is het dan zoals Pinkpop dat je ook ver moet lopen oid?
nog wat over de camping: Wanneer je op tijd bent heb je doorgaans een fijn plekje in het bos met de ‘kortste’ loopafstand naar terrein. Zou nog wel willen toevoegen dat BKS de meest relaxte camping heeft van alle grotere festivals. Iedereen is lekker rustig (ook bij het opzetten van tent) en je hebt doorgaans geen groepen met partytenten en grote boxen/tot 6:00 muziek. Dat is wat BKS zo chill maakt, en mijn oproep via deze weg, laten we dat zo houden! 😉
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
En het camperterrein ligt wat verder weg. Hoelang is dat ongeveer lopen? Kun je makkelijk even heen en weer om bv een jasje te pakken in de avond? Ik heb nooit zo'n zin om een kluisje te nemen of ontkom je daar niet aan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken