Best Kept Secret 2024

De 4 stemmen in harmonie doen echt iets voor mij, dat is hun grootste selling point als je het mij vraagt. Als dat het niet doet gaat het al zeer moeilijk worden om overtuigd te geraken denk ik.

De ommekeer van vibe in het nummer Metamorphosis tegen het einde aan vind ik altijd enorm lekker ook al weet ik dat hij gaat komen, en dan nog een solo'tje erboven op.

Hater's Anthem vind ik gewoon een wereldhit die nooit ontdekt is geweest. Vanaf de eerste keer dat ik dat luisterde gaf me dat een zeer nostalgische vibe.
Metamorphosis had ik nog niet geluisterd, die laatste minuut kan ik wel smaken. Maar is niet echt genoeg om me te overtuigen.
Heb een beetje een Big Thief gevoel, ook zoiets waar zoveel enthousiasme over was, maar dat mij totaal niet kan raken.

Maar de sterkte van BKS is natuurlijk dat er voor ieder wat wils is.

Weet iemand hoe het festival- en kampeerterrein er bij liggen? Is het ook nat of helpt het zand met de afwatering?

• Thinking
Waarderingen: wil
1. De hoogtepunten van BKS'24
- Volgens de media? PJ Harvey, De Jeugd, Nutini, Justice
- Volgens de mensen hier op Festileaks? PJ Harvey, Justice, St. Vincent
- En voor jezelf? St. Vincent, PJ Harvey, English Teacher, Water From Your Eyes, Floating Points, Snooper
2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van BKS '24 English Teacher, Upchuck
3. Wat wordt de grootste tegenvaller van BKS '24? Sofia Kourtesis
4. Wat wordt de grootste meevaller van BKS'24? Dat voor het eerst in zes maanden tijd drie dagen na elkaar droog blijft (hoop ik).
5. Over welke act praten we nog jaren na? St.Vincent
6. Wat worden sleutelmomenten van BKS'24? De speciaal biertjes , eind van de middag.
7. En wat verwacht je als eindoordeel over BKS'24? Verwacht twee eindoordelen: 1. Geweldige undercard maar gemis aan de betere indie namen in het midden en hogere segment. 2. Nieuwe koers BKS een succes met meer nadruk op dance en sfeer.

Laatst bewerkt:
Mag ik hier op door vragen waarom je dat zou denken?

Ik heb ze nog nooit gezien, maar ik verwacht er enorm veel van. Mede omdat hun live sessies op Youtube hun albums echt met kilometers overstijgen.
Ik heb er persoonlijk al weinig mee. Maar ze staan best al grote naam op het affiche en weet niet of ze dat echt waar kunnen gaan maken. En we kunnen niet allemaal op dezelfde paarden wedden ;).

Ik heb er persoonlijk al weinig mee. Maar ze staan best al grote naam op het affiche en weet niet of ze dat echt waar kunnen gaan maken. En we kunnen niet allemaal op dezelfde paarden wedden ;).
Verwacht er nu wel meer van dan op Pinkpop 2022. Dat was helaas een veredelde jamsessie. Alle nummers werden zowat te kort gespeeld om uiteindelijk te vervallen in telkens dezelfde discobeat.

Verwacht er nu wel meer van dan op Pinkpop 2022. Dat was helaas een veredelde jamsessie. Alle nummers werden zowat te kort gespeeld om uiteindelijk te vervallen in telkens dezelfde discobeat.
Daarom, het is niet heul spannend. En dan als grotere AFAS naam die even de boel plat zou moeten spelen, vrees dat ze dat gewoon niet waar gaan maken en dat we straks ons afvragen wat die in godsnaam in de AFAS live doet ;).

Ik vrees dat we met Fontaines DC onze gitaarheadliner voor volgend jaar al hebben (al is vrees misschien niet het juiste woord :)). Eventueel Jack White op de PJ Harvey spot? Of zou dat raar zijn?
Dat zou raar zijn, haha.

en is st. vincent heel erg veranderd ofzo?
ik heb haar een paar jaar geleden op dtrh gezien., was leuk, maar nou niet echt heel bijzonder.
terwijl er hier op t forum over gedaan wordt of t echt speciaal is.

• Leuk
Waarderingen: Onibaba en Dutchman
Raconteurs stond daar uiteindelijk zelf nog een spot onder denk ik... Dus je weet natuurlijk nooit. Maar ik zou Jack White ook wel sowieso op de ONE verwachten.
Jack White wordt op menig (groot) festival neergezet als coheadliner/headliner. Die gaat niet op de TWO staan. Dat PJ Harvey daar staat is al omdat ze dit zelf heeft aangevraagd.

Raconteurs stond daar uiteindelijk zelf nog een spot onder denk ik... Dus je weet natuurlijk nooit. Maar ik zou Jack White ook wel sowieso op de ONE verwachten.
Ja, I know. Maar ook die boksten onder hun gewicht. En Raconteurs blijf toeken side project van meneer Jack natuurlijk.

Gokje wagen voor de nog open Muziekgietrij slots? Ervan uitgaande dat het allemaal nog acts gaan zijn die er al staan.

VR 15u00 Chastity Belt
ZA 15u00 ???
ZA 17u00 Grace Cummings
ZO 12u30 Slow Pulp
ZO 14u30 Sprints

Jack White wordt op menig (groot) festival neergezet als coheadliner/headliner. Die gaat niet op de TWO staan. Dat PJ Harvey daar staat is al omdat ze dit zelf heeft aangevraagd.
Ja, I know. Maar ook die boksten onder hun gewicht. En Raconteurs blijf toeken side project van meneer Jack natuurlijk.
Ik zie Jack White daar ook nog wel naar durven vragen hoor. En om eerlijk te zijn Jack White solo heeft geen hit op zak zoals Steady As She Goes... (als je de White Stripes nummers die hij live speelt niet mee telt natuurlijk). Al is de naam Jack White denk ik wel groter dan de naam The Raconteurs...

Maar bon, zoals ik zei, ik zou hem ook op de ONE verwachten hoor. Maar ik verwachte Raconteurs of PJ Harvey daar natuurlijk ook. En nog meer dan op de ONE zou ik hem op Pinkpop of DTRH verwachten.

Ik zie Jack White daar ook nog wel naar durven vragen hoor. En om eerlijk te zijn Jack White solo heeft geen hit op zak zoals Steady As She Goes... (als je de White Stripes nummers die hij live speelt niet mee telt natuurlijk). Al is de naam Jack White denk ik wel groter dan de naam The Raconteurs...

Maar bon, zoals ik zei, ik zou hem ook op de ONE verwachten hoor. Maar ik verwachte Raconteurs of PJ Harvey daar natuurlijk ook. En nog meer dan op de ONE zou ik hem op Pinkpop of DTRH verwachten.
Jack White solo is toch AL zijn hits samen? Speelt standaard ook Steady As She Goes, Hardest Button, Lazaretto, Seven Nation Army. En eerlijk: zijn huidige liveband is ook een pak beter dan The White Stipes destijds....

Voorspellingen BKS '24

Met nog 3 dagen te gaan, een goede maar frisse weersvoorspelling is het tijd om alvast verwachtingen te delen.

Wat worden volgens jullie:

1. De hoogtepunten van BKS'24
- Volgens de media? PJ Harvey
- Volgens de mensen hier op Festileaks? PJ Harvey
- En voor jezelf? /
2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van BKS '24? Lambrini Girls, English Teacher, Billy Woods, Sprints
3. Wat wordt de grootste tegenvaller van BKS '24? Jockstrap
4. Wat wordt de grootste meevaller van BKS'24? Merol en Badbadnotgood
5. Over welke act praten we nog jaren na? PJ Harvey, St. Vincent en Amyl & The Sniffers
6. Wat worden sleutelmomenten van BKS'24? Slowdive, Badbadnotgood, Infinity Song, Osees
7. En wat verwacht je als eindoordeel over BKS'24? 8, ondanks de vele kritiek vooraf.
Ik ga toch even deze invullen ondanks dat ik er niet bij ga zijn. Wat jammer is, want ik had deze affiche wel gesmuld.

Users who are viewing this thread