Best Kept Secret 2024

Warme Gladiator

Playlistbediener
27 sep 2023
16
36
Zeer benieuwd naar morgen, tot nu toe ben ik ook zeker nog niet overtuigd.
Vorig jaar was ik in eerste instantie ook sceptisch, maar werd ik enthousiast nadat ik eens goed luisterde naar de acts die ik nog niet kende.
Dat lijkt dit jaar totaal niet het geval tot nu toe helaas.

Dus hopen op wat mooie namen of ontdekkingen, want ik vind BKS een veel te leuk festival om over te slaan
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
207
362
Ja, met een grote afstand zelfs. Zelfs los van de zwakke headliners ook de hele middelgrote (sub) laag die nog ontbreekt, op een verdwaalde PJ Harvey na dan.

Hopelijk zetten de nieuwe namen dat beeld op z’n kop, maar als ik al hoor dat Nutini een van de grotere namen daaruit zou kunnen zijn…

Het is gewoon erg dunnetjes voor het geld dat ze er tegenwoordig voor vragen.

Zeer benieuwd naar morgen, tot nu toe ben ik ook zeker nog niet overtuigd.
Vorig jaar was ik in eerste instantie ook sceptisch, maar werd ik enthousiast nadat ik eens goed luisterde naar de acts die ik nog niet kende.
Dat lijkt dit jaar totaal niet het geval tot nu toe helaas.

Dus hopen op wat mooie namen of ontdekkingen, want ik vind BKS een veel te leuk festival om over te slaan

Het is inderdaad nogal dun voor de prijs die ze vragen, gevoelsmatig zou een ticket echt een paar tientjes goedkoper moeten zijn.

Dat gezegd hebbende, merk ik aan mijzelf dat in eerste instantie de negativiteit over de namen vooral gevoed was door een paar vreemde namen die er wel staan, in plaats van het gemis van namen die er niet staan. Focus ik me op dingen die ik wel wil zien, dan kan ik eigenlijk al een heel aardig rijtje oplepelen.

Het heeft in alle lagen van de line-up echt nog wel een en ander nodig, maar ik heb wel vertrouwen in morgen (dit werkt ook altijd bij "er is sowieso nog een parkeerplekje vrij hier in de straat"). Als ik mensen waarmee ik ga vertel over dat gerucht van Paolo Nutini als derde headliner worden ze razend enthousiast terwijl ik dat zelf echt zonde zou vinden van die spot... Goed moment voor een joint en een bak kibbeling dan maar haha
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en jopkins

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Ik begrijp waarom ze doen wat ze doen. Het festivallandschap is zó breed gevuld en een euro kun je uiteindelijk maar één keer uitgeven. Rechtstreekse concurrenten als DTRH en RW hebben geld zat en kunnen uitpakken in de breedte als dat echt moet. Bij BKS heb ik dat gevoel niet. Er is weinig overschot en dan moeten er keuzes gemaakt worden. Gaan er als ze vijf scherpe boekingen meer of minder bij zijn ook duizenden meer mensen komen of gaat da gemakkelijker met een lokale act op de One?

Uiteindelijk draait het allemaal om geld. BKS heeft niet het kapitaal noch een sterke onderhandlingshand à la RW. Het blijft wel knap dat ze een act als Aphex Twin last minute hebben weten boeken vorig jaar. En het is niet dat BKS geen commerciële acts boekt, zie die allereerste editie.. En toch voelt het jaar in jaar uit, allemaal iets minder diepgaand (behalve dan die affiches van 2018/9). Misschien te verlieslatend?
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en koekebakker

splinter013

Playlistbediener
22 jan 2020
46
50
Het is inderdaad nogal dun voor de prijs die ze vragen, gevoelsmatig zou een ticket echt een paar tientjes goedkoper moeten zijn.

Dat gezegd hebbende, merk ik aan mijzelf dat in eerste instantie de negativiteit over de namen vooral gevoed was door een paar vreemde namen die er wel staan, in plaats van het gemis van namen die er niet staan. Focus ik me op dingen die ik wel wil zien, dan kan ik eigenlijk al een heel aardig rijtje oplepelen.

Het heeft in alle lagen van de line-up echt nog wel een en ander nodig, maar ik heb wel vertrouwen in morgen (dit werkt ook altijd bij "er is sowieso nog een parkeerplekje vrij hier in de straat"). Als ik mensen waarmee ik ga vertel over dat gerucht van Paolo Nutini als derde headliner worden ze razend enthousiast terwijl ik dat zelf echt zonde zou vinden van die spot... Goed moment voor een joint en een bak kibbeling dan maar haha
Pfff die kibbeling op het festival was echt top haha
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
449
Wat niet per definitie slecht is.
Hangt er een beetje vanaf. Ik heb niks tegen dj-sets, ik juich zelfs dj-sets toe mits het goede acts zijn. Ik zou een jungleavond fantastisch vinden bijvoorbeeld. Maar plaatjes draaien zoals Sylvana Simons vorig jaar deed kan wat mij betreft gestolen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

hallodaar

Playlistbediener
29 jan 2018
21
90
Vooropgesteld, ik ben onwijs groot fan van BKS. Alle edities tot nu toe geweest. Veel respect hoe Maurits het heeft overgenomen. Ben erg enthousiast over de namen tot nu toe en kijk heel erg uit naar de komende editie. Dus was erg benieuwd of de nieuwe namen al op de site stonden. De vorige methode met het automatisch omvormen van ID's naar URL's is inmiddels dichtgemaakt. Maar de GraphQL van de website om informatie openbaar te delen wat er in de CMS gebeurt die aangeroepen wordt in hun JavaScript staat nog wagenwijd open. En die kun je eenvoudig online oproepen zodat je de recent geüploade plaatjes ziet (query/assets/img). Dus hierbij de lijst. Haat me niet, BKS. Er kunnen uiteraard nog artiesten bijkomen. Tot in juni!

Alice Phoebe Lou
Altın Gün
Bambii
Billy Woods
Blck Mamba
Cashu
Deijuvhs
Faux Real
Grace Cummings
James Bangura
Jockstrap
KI/KI
Omar Apollo
Paolo Nutini
Ratboys
Royal Otis
Sofia Kourtesis
Sprints
St. Vincent
The Amazons
The Mary Wallopers
Tjade
Upchuck
Vince Staples
 
Laatst bewerkt:

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.881
1.820
Verder st. Vincent, Vince Staples, Royal Otis wel namen die ik kan waarderen. De rest even luisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.881
1.820
Ook opvallend, de derde headliner lijkt hier nog niet bij te zitten (toch?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken