Onder Maurits hadden we natuurlijk ook de geweldige 2022 editie, dus ik weet niet of het echt aan hem ligt. Ik denk dat hij gewoon de zware klus heeft om met serieus hoge inflatie een festival op te zetten waar steeds minder geld over is voor de programmering. De Jeugd Van Tegenwoordig kost bijna niks maar is wel een grote binnenlandse naam, maar ze spelen ook op je bedrijfsfeestje bijvoorbeeld.Sterker nog, BKS was juist het tegengeluid van dat soort feestjes ala De Jeugd van Tegenwoordig. Dat is hun bestaansrecht.
Helemaal stuk gemaakt sinds Maurits Westerik aan de macht is. Zal vast niet alleen aan hem liggen, maar sinds hij het gezicht is gaat het wel bergafwaarts met dit festival.
Uiteindelijk hebben we natuurlijk allemaal het liefst grote indie namen zoals Primavera, maar als het financieel niet meer te realiseren is dan hebben ze niet echt een andere keus dan om de programmering aan te passen en Maurits dat goed te laten praten. Veel festivals hebben het zwaar, en ik denk dat ze door het boeken van dit soort commerciële acts nog een soort van bestaanszekerheid voor zichzelf zien ten koste van een deel van de identiteit van het festival. Veel mensen hier zijn teleurgesteld, net zoals vorig jaar, maar vorig jaar was blijkbaar gewoon prima qua ticketverkoop dus heel verrassend vind ik het nou ook weer niet.