Best Kept Secret 2024

Had de groepskaarten al binnen in de voorverkoop en eigenlijk zijn we best tevreden met deze namen. Ik word heel enthousiast van alles wat ik nog niet kende nu ik het lusiter dus heb er eigenlijk meteen zin in (YHWH Nailgun is nu al de ontdekking). Ik begrijp alleen niet echt de link tussen de afsluiters en de rest van het programma denk ik? PJ Harvey wordt mooi, maar misschien iets te klein voor dit podium, maar dan wel het platte Disclosure en Justice ernaast. Ik had dan toch liever gezien dat ze (zoals anderen al zeiden) dan maar een tree lager als afsluiter programmeren. Kan best dat The National of iets vergelijkbaars te duur is, maar ga dan niet dit soort acts boeken als alternatief. IDLES, King Gizzard, Phoenix, Wilco had ik dan liever gezien. Kleinere naam, maar wel heel leuk om op zo'n positie te zien en past beter bij het gros wat eronder op het affiche staat.

Eigenlijk idd zoals anderen al zeiden zoals End of the Road het doet in Engeland.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies
Is Future Islands al ergens aangekondigd? Dat is nog wel het soort naam wat ik mis.

Viagra Boys is denk ik ook wel een middelgrote naam geworden inmiddels. Of misschien overwaardeer ik ze, heb immers een "Lös" tattoo.
 
Chastity Belt is al een hele fijne boeking, maar laat in de volgende worp Courtney Barnett er ook bijzitten om samen hun grootste hit te spelen aub

Verder lijkt mij dit een typische line-up tot dusver om vlak van te voren een ticket te scoren via de resell voor 200,-. Tip van de zaak 😉
 
Er zijn nu 64 namen aangekondigd. Vorig jaar waren er uiteindelijk +/- 120 namen. Tweede batch zullen voornamelijk kleinere namen en DJ zijn lijkt me, maar het biedt wel nog perspectief voor een paar leuke verassingen. Ben benieuwd of ze dit ook afstemmen om de ticketverkoop en indien het tegenvalt er nog wat grotere namen bij komen. Wat denken jullie?
Als er nog grotere namen bijkomen dan zijn die al geboekt en mogen ze om een of andere reden niet bekend gemaakt worden. Die gaan er niet meer bijkomen omdat de kaartverkoop tegenvalt.
 
Dat ben ik met je eens. Ik denk dat dat ze verwachten meer tickets te verkopen door ook het casual festivalpubliek aan te spreken in plaats van verder de diepte in te duiken met indie-namen. Wij zijn natuurlijk teleurgesteld maar misschien dat het meer tickets verkoopt om "slechter" te programmeren.
Om eerlijk te zijn weet ik helemaal niet wat voor soort volk hier op afkomt. Jongeren alleszins niet. Ik blijf er op nagelen, maar met Mitski had je die doelgroep alleszins wel een beetje mee gehad. Ik mis ook dingen als Froukje bijvoorbeeld, ook een dingetje onder zoomers.

Dance-liefhebbers gaat dit toch ook niet trekken op basis van twee namen? Wat staat er qua elektronica nog hier? Floating Points?

Indie-liefhebbers moeten het dan weer vooral hebben van PJ Harvey.. I guess? Ook een naam die quasi op een eiland lijkt te staan.

Het programma hangt gewoon met horten en stoten aan elkaar, geen idee of dat überhaupt publiek trekt. Ook; De Jeugd is nu ook weer niet Oscar & The Wolf + Goldband (toch wel dé hypeband van vorig jaar).
 
Om eerlijk te zijn weet ik helemaal niet wat voor soort volk hier op afkomt. Jongeren alleszins niet. Ik blijf er op nagelen, maar met Mitski had je die doelgroep alleszins wel een beetje mee gehad. Ik mis ook dingen als Froukje bijvoorbeeld, ook een dingetje onder zoomers.

Dance-liefhebbers gaat dit toch ook niet trekken op basis van twee namen? Wat staat er qua elektronica nog hier? Floating Points?

Indie-liefhebbers moeten het dan weer vooral hebben van PJ Harvey.. I guess? Ook een naam die quasi op een eiland lijkt te staan.

Het programma hangt gewoon met horten en stoten aan elkaar, geen idee of dat überhaupt publiek trekt. Ook; De Jeugd is nu ook weer niet Oscar & The Wolf + Goldband (toch wel dé hypeband van vorig jaar).
Iedereen die DJVT wil zien heeft onderhand ook gewoon tourtickets. Die staan nog voor BKS zo'n beetje in alle zalen
 
Om eerlijk te zijn weet ik helemaal niet wat voor soort volk hier op afkomt. Jongeren alleszins niet. Ik blijf er op nagelen, maar met Mitski had je die doelgroep alleszins wel een beetje mee gehad. Ik mis ook dingen als Froukje bijvoorbeeld, ook een dingetje onder zoomers.

Dance-liefhebbers gaat dit toch ook niet trekken op basis van twee namen? Wat staat er qua elektronica nog hier? Floating Points?

Indie-liefhebbers moeten het dan weer vooral hebben van PJ Harvey.. I guess? Ook een naam die quasi op een eiland lijkt te staan.

Het programma hangt gewoon met horten en stoten aan elkaar, geen idee of dat überhaupt publiek trekt. Ook; De Jeugd is nu ook weer niet Oscar & The Wolf + Goldband (toch wel dé hypeband van vorig jaar).
Mitski staat al met 2 shows in Carre, dus ik begrijp wel dat zij geen kanshebber is.

Wat volgens mij wel echt een probleem is is dat Maurits graag 'een wijd spectrum van kleuren' wil programmeren. Daarmee spreek je verschillende doelgroepen een beetje aan, maar het mooie van BKS was altijd dat juist voor die Indie-doelgroep hét festival was.

Ze halen nu wel gewoon 3 primavera-headliners binnen, maar tegelijk zit er geen duidelijk lijn in het programma.
 
Dit inderdaad. Ik ben er dit jaar wel weer bij, maar vind ook dat BKS het eigen karakter steeds meer begint kwijt te raken. BKS was de plek waar je niet tegen een DJVT, Goldband of Disclosure aan zou lopen, en waar je tegelijk mooie namen kon zien die je op andere festivals miste.

Er is altijd al wel een wat toegankelijkere lijn in het programma geweest, maar ik vind dat het met 2023 en ook met dit programma van 2024 begint te schuiven. Het onderscheid met DTRH wordt steeds minder duidelijk.

De onderkant van de BKS poster bevat doorgaans toch nog wel wat scherpere electro en gitaar randjes, Een act als YHWH Nailgun of Snooper zul je op DTRH niet zo snel aantreffen maar aan de bovenkant is er wel nivellering ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en DJ_Tjorre
Mitski staat al met 2 shows in Carre, dus ik begrijp wel dat zij geen kanshebber is.

Wat volgens mij wel echt een probleem is is dat Maurits graag 'een wijd spectrum van kleuren' wil programmeren. Daarmee spreek je verschillende doelgroepen een beetje aan, maar het mooie van BKS was altijd dat juist voor die Indie-doelgroep hét festival was.

Ze halen nu wel gewoon 3 primavera-headliners binnen, maar tegelijk zit er geen duidelijk lijn in het programma.
Ze konden wel wat betere headliners van Primavera halen😅
 
Bij alle edities tot nu toe geweest en kijk nu al enorm uit naar de komende. Het lijkt elk jaar wat tegen te vallen qua bands, maar wanneer ik alles goed vooraf beluister dan zijn er altijd mooie nieuwe ontdekkingen (of herontdekkingen), volgen er clashes die ik niet verwacht had en zit de agenda elke dag goed vol. Vooral de kleinere podia hebben echt een kwaliteitsslag gekregen afgelopen jaren en we zijn daar ook steeds vaker te vinden tijdens zo’n weekeinde. Deze lijst met namen is een prima start en erg benieuwd naar wat komen gaat.
 
Ik heb eens terug gezocht. Vorig jaar kwamen de eerste namen pas in januari, nu dus al in november. Daarna kwam er nog een worp met 9 namen waaronder De Staat en Young Fathers.

Wat schatten jullie in? Kunnen er nog namen bijkomen a la kaliber Idles of Squid? Of komen er vooral djs en kleinere namen bij?
 
In de undercard vind ik wel enkele zaken die me zeker kunnen boeien (zoals YNWH Nailgun, Snooper, Militairie Gun, Dorian Electra, Mannequin Pussy).
De headliners boeien me weinig, al ga ik PJ Harvey & Justice zeker wel eens kijken (Disclosure blijf ik zo ver mogelijk vandaan).
Maar hoop vooral nog op enkele subtoppers, want momenteel is er daar enkel Badbadnotgood, Slowdive & Floating points die me interesseren en die heb ik allemaal al gezien.

Qua DJ's is het weer wat ik vreesde. Een grote pak aan onbekende namen, waarvan de meest bekende wel eens een club-avond geopend heeft, maar niemand met een sterke underground reputatie. Waar zijn de tijden van Giant Swan of LSDXOXO?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en Dillinger2.0
The Mysterines kende ik nog niet, maar die vallen bij een eerste luisterbeurt goed in de smaak.

Zag ondertussen ook de lineup van Primavera Porto. Erg top heavy, maar zo kan het dus ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba
Het is duidelijk dat BKS kiest om een bredere groep mensen aan te spreken met het programma. Dat zal een puur economische keuze zijn. Ik vind dat ook jammer maar voor mij is er nog steeds genoeg keuze.

Hoop wel dat dit niet verder door gaat zetten. Tot nu toe ligt dit in de lijn van vorig jaar en toen heb ik een erg leuk festival gehad met veel goede optredens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en Onibaba
The Mysterines kende ik nog niet, maar die vallen bij een eerste luisterbeurt goed in de smaak.

Zag ondertussen ook de lineup van Primavera Porto. Erg top heavy, maar zo kan het dus ook.
Staan wel een paar namen tussen waarvan ik gewoon niet begrijp dat ze niet op BKS staan: American Football, Billy Woods, Ethel Cain, Mandy Indiana, Scowl, Tropical Fuck Storm.

Zijn stuk voor stuk sterke alternatieve namen die ook redelijk wat kaarten zouden verkopen.

Hopelijk nog in een 2e worp.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman
Ik snap de reacties wel. Er kunnen nog wel een paar headliners bij. Disclosure en Justice in de tent en op het hoofpodium een paar klinkende namen zoals The National, Pulp of Radiohead (maar die treden nergens op). Anderzijds blijft er weer genoeg te ontdekken. Dat maakt BKS ook wel weer mooi.
 
Volgens mij vergeten mensen ook dat het unieke aan BKS is dat het een stuk kleiner, en daardoor gezelliger/knusser is dan veel andere festivals. DTRH is ontzettend massaal geworden, om over de Primavera’s nog maar te zwijgen. Logisch dat die ook meer ‘top heavy’ zijn. Dan hoef je nog steeds niet Disclosure en DJVT te boeken. Maar ik zie PJ Harvey, en ook acts als Amyl, VB, Floating Points etc. veel liever op BKS vanwege de relaxte sfeer. Ik hoop wel dat dit blijft, aangezien er wel ander publiek op deze namen af zal komen. Maar dat was vorig jaar al het geval volgens mij…
 

Users who are viewing this thread