Wat stelt de AFAS Live ook nog voor tegenwoordig.Zeggen dat die acts op dat moment de AFAS konden vullen is ook wel een beetje veel van het goede hoor
Wat stelt de AFAS Live ook nog voor tegenwoordig.Zeggen dat die acts op dat moment de AFAS konden vullen is ook wel een beetje veel van het goede hoor
Helemaal stuk gemaakt vind ik dan ook weer wat te sterk uitgedrukt op basis van een enkele act. En laten we eerlijk zijn, als Pulp er ook had gestaan of The National dan hadden we er hier veel minder problemen mee gehad.Sterker nog, BKS was juist het tegengeluid van dat soort feestjes ala De Jeugd van Tegenwoordig. Dat is hun bestaansrecht.
Helemaal stuk gemaakt sinds Maurits Westerik aan de macht is. Zal vast niet alleen aan hem liggen, maar sinds hij het gezicht is gaat het wel bergafwaarts met dit festival.
Onder Maurits hadden we natuurlijk ook de geweldige 2022 editie, dus ik weet niet of het echt aan hem ligt. Ik denk dat hij gewoon de zware klus heeft om met serieus hoge inflatie een festival op te zetten waar steeds minder geld over is voor de programmering. De Jeugd Van Tegenwoordig kost bijna niks maar is wel een grote binnenlandse naam, maar ze spelen ook op je bedrijfsfeestje bijvoorbeeld.Sterker nog, BKS was juist het tegengeluid van dat soort feestjes ala De Jeugd van Tegenwoordig. Dat is hun bestaansrecht.
Helemaal stuk gemaakt sinds Maurits Westerik aan de macht is. Zal vast niet alleen aan hem liggen, maar sinds hij het gezicht is gaat het wel bergafwaarts met dit festival.
Ja maar die staan er dus niet.Helemaal stuk gemaakt vind ik dan ook weer wat te sterk uitgedrukt op basis van een enkele act. En laten we eerlijk zijn, als Pulp er ook had gestaan of The National dan hadden we er hier veel minder problemen mee gehad.
Zullen we niet afdalen naar voetbalstadionretoriek alsjeblieft Genoeg andere festivals toch, als de line-up tegenvalt.Ja maar die staan er dus niet.
#MauritsOut
Ik deel je teleurstelling over de recente koers van BKS. Maar qua bestaansrecht en stuk gemaakt: ze slaan een andere weg in die misschien wel commercieel beter of net zo goed gaat werken. Ik zou niet zo stellig zeggen dat het festival stuk is, of dat ze geen bestaansrecht hebben. Er zijn simpelweg veel meer mensen die niet zo snobistisch zijn en wel zin hebben in een feestje, maar BKS is wel zodanig veranderd dat ik er niet per se meer heen hoef.Sterker nog, BKS was juist het tegengeluid van dat soort feestjes ala De Jeugd van Tegenwoordig. Dat is hun bestaansrecht.
Helemaal stuk gemaakt sinds Maurits Westerik aan de macht is. Zal vast niet alleen aan hem liggen, maar sinds hij het gezicht is gaat het wel bergafwaarts met dit festival.
Nee.. dan had Disclosure dragelijker geweest, maar niet De Jeugd van Tegenwoordig of vorig jaar Goldband + Maan.Helemaal stuk gemaakt vind ik dan ook weer wat te sterk uitgedrukt op basis van een enkele act. En laten we eerlijk zijn, als Pulp er ook had gestaan of The National dan hadden we er hier veel minder problemen mee gehad.
Dus dan ben je niet meer onderscheidend en een van de duizenden. En op dat gebied zijn evenementen als Lowlands, DTRH en zelfs Paaspop stukken sterker. Dus waarom zou je daar in mee willen gaan.Ik deel je teleurstelling over de recente koers van BKS. Maar qua bestaansrecht en stuk gemaakt: ze slaan een andere weg in die misschien wel commercieel beter of net zo goed gaat werken. Ik zou niet zo stellig zeggen dat het festival stuk is, of dat ze geen bestaansrecht hebben. Er zijn simpelweg veel meer mensen die niet zo snobistisch zijn en wel zin hebben in een feestje, maar BKS is wel zodanig veranderd dat ik er niet per se meer heen hoef.
Kleiner programmeren betekent daarom niet slechter. Ik had het prima gevonden als er één of twee kleinere headliners waren die wél on brand waren dan dit, ook in het kader om de ticketprijs te drukken. Deze is wederom opgeslagen, zeker?Onder Maurits hadden we natuurlijk ook de geweldige 2022 editie, dus ik weet niet of het echt aan hem ligt. Ik denk dat hij gewoon de zware klus heeft om met serieus hoge inflatie een festival op te zetten waar steeds minder geld over is voor de programmering. De Jeugd Van Tegenwoordig kost bijna niks maar is wel een grote binnenlandse naam, maar ze spelen ook op je bedrijfsfeestje bijvoorbeeld.
Uiteindelijk hebben we natuurlijk allemaal het liefst grote indie namen zoals Primavera, maar als het financieel niet meer te realiseren is dan hebben ze niet echt een andere keus dan om de programmering aan te passen en Maurits dat goed te laten praten. Veel festivals hebben het zwaar, en ik denk dat ze door het boeken van dit soort commerciële acts nog een soort van bestaanszekerheid voor zichzelf zien ten koste van een deel van de identiteit van het festival. Veel mensen hier zijn teleurgesteld, net zoals vorig jaar, maar vorig jaar was blijkbaar gewoon prima qua ticketverkoop dus heel verrassend vind ik het nou ook weer niet.
Dat ben ik met je eens. Ik denk dat dat ze verwachten meer tickets te verkopen door ook het casual festivalpubliek aan te spreken in plaats van verder de diepte in te duiken met indie-namen. Wij zijn natuurlijk teleurgesteld maar misschien dat het meer tickets verkoopt om "slechter" te programmeren.Kleiner programmeren betekent daarom niet slechter. Ik had het prima gevonden als er één of twee kleinere headliners waren die wél on brand waren dan dit, ook in het kader om de ticketprijs te drukken. Deze is wederom opgeslagen, zeker?
Persoonlijk zou ik dat ook niet doen nee, maar als je rendabel kunt zijn door DJVT, Goldband, Tamino , De Staat etc te boeken, waarom zou je dan je best doen om moeilijkere acts te boeken? (Het is natuurlijk nog even afwachten hoe kaartverkoop gaat lopen, maar ik denk dat dit affiche genoeg aanspreekt bij de doorsnee festivalbezoeker, die vooral een leuk weekend met vrienden wil.) En BKS onderscheidt zich dan niet met het muziekprogramma an sich, maar nog wel met iets meer luxe qua eten en drinken.Dus dan ben je niet meer onderscheidend en een van de duizenden. En op dat gebied zijn evenementen als Lowlands, DTRH en zelfs Paaspop stukken sterker. Dus waarom zou je daar in mee willen gaan.
Kaleo, George Ezra, The 1975 en Mackelmore waren geen van allen acts die je op iedere braderie bij jouw en bij mij op de hoek van een braderie staan. En de discussie van plat of niet wil ik ook best aangaan, maar die sla ik even over. Er blijven altijd wel ok dingen op het affiche staan, en er zal altijd vast een route te vinden zijn.Wat mij betreft (maar daarover kunnen we blijkbaar van mening verschillen, Indiaan) valt het aantal namen dat 'te plat' is wel mee, al zijn die platte namen wel nog wat minder 'typisch BKS' dan aan het begin. Maar ook de eerste edities had je al wel een paar dingen als Kaleo, George Ezra, The 1975 en Macklemore. Van de nieuwe plek voor The Floor en wat dingen als die botsauto's had ik zelf ook weinig last, ik vond The Floor zelfs wel leuk staan vorig jaar.
Voor jou, mij en velen hier is de kern toch een sterk midden met goede indienamen, van formaat Ekko t/m AFAS en soms Ziggo. In 2022 was de vrijdag naar mijn mening ook (te) mager, maar verder kon je naar mijn idee de laatste jaren altijd echt wel mooie routes maken als 'BKS OG'.
Eigenlijk denk ik dat dat dit jaar nog steeds wel zo is, maar dan moet je wel echt van 'Cashbah-indie' houden. En dan nog staan er dit jaar op het oog vooralsnog inderdaad wel erg weinig originele indienamen die zonder problemen een Ronda of Paradiso vullen.
Zie BadBadNotGood en Libianca ook wel op de ONE staan.De jeugd, Warhaus, Slowdive, Etran De lair (net als Tiraniwen vorig jaar) en misschien ook nog Fatoumata Diawara
Dat aantal "luisteraars per maand" is gebaseerd op het aantal mensen dat minimaal 1 nummer heeft geluisterd van de artiest afgelopen maand. Daarvoor maakt het dus niet uit of iemand gedurende de maand 1 nummer van de artiest heeft opgezet of elke dag een heel album heeft geluisterd.Zie BadBadNotGood en Libianca ook wel op de ONE staan.
Weetje: Libianca de tweede populairste naam als je afgaat op Spotify.