Best Kept Secret 2024

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.564
2.706
Nog eens de line ups bekeken van 2020 en 2021. De meeste bands zijn in 2022 en 2023 wel geweest, maar bijvoorbeeld The National, Massive Attack en Squid (nog) niet....
Nou, het zijn er wel meer hoor. Khraungbin, Badbadnotgood, Rolling Blackouts Coastal Fever, Jarvis Cocker om er maar een paar te noemen.

En die laatste naam doet bij mij ook een nostalgisch en eigenwijs belletje rinkelen!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMWK

zworp3

Support act
17 mei 2018
981
671
Zou het misschien wel leuk vinden om Justice weer eens te zien, maar het hoeft niet van mij. Vond van hun albums eigenlijk alleen Cross leuk en heb ze in die tijd gezien in de HMH. Vond de show toen echt vet.

Was destijds ook wel populair bij mensen die meer in de indie/alternative rock-hoek zaten, ze deden ook remixen van o.a. Franz Ferdinand en Soulwax. Geen idee in hoeverre de huidige twintigers erop zitten te wachten.

Uiteindelijk zal voor mij dan bepalend zijn wat ik van hun nieuwe album vind, en daar heb ik voorlopig een hard hoofd in.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
605
476
+ Hamilton leithauser en objekt zou ik ook graag nog voorbij zien komen van dat lijstje
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.548
1.786
Ik verlang vaak terug naar 2008, hét electrojaar. Maar live in the now: als Justice komt, kom ik ook!
Ja in de jaren van RAUW ben ik echt in de elektronische muziekwereld gestapt. Van 2008 tot aan 2014(ongeveer) was het echt het genre wat telde bij mij.

Ik zag dat RAUW op valtifest weer met een 15 jarig reünie komt, incl Boemklatsch. Toch wel nieuwsgierig.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
388
489
Ja in de jaren van RAUW ben ik echt in de elektronische muziekwereld gestapt. Van 2008 tot aan 2014(ongeveer) was het echt het genre wat telde bij mij.

Ik zag dat RAUW op valtifest weer met een 15 jarig reünie komt, incl Boemklatsch. Toch wel nieuwsgierig.
Exact, RAUW was mijn kompas in de electrowereld. En ik herinner me nog een wreed optreden van Boemklatsch op Lowlands. Hmmm, Valtifest dus...
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
207
492
Zou het misschien wel leuk vinden om Justice weer eens te zien, maar het hoeft niet van mij. Vond van hun albums eigenlijk alleen Cross leuk en heb ze in die tijd gezien in de HMH. Vond de show toen echt vet.

Was destijds ook wel populair bij mensen die meer in de indie/alternative rock-hoek zaten, ze deden ook remixen van o.a. Franz Ferdinand en Soulwax. Geen idee in hoeverre de huidige twintigers erop zitten te wachten.

Uiteindelijk zal voor mij dan bepalend zijn wat ik van hun nieuwe album vind, en daar heb ik voorlopig een hard hoofd in.

Dit inderdaad. A Cross The Universe zet ik nog minstens 1x per jaar kneiterhard aan, en ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik die show nooit live heb gezien, maar wie luistert die nieuwere albums wel eens?
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.929
4.885
Justice - The Smile - Tyler the Creator

Zoiets denk ik.

Of is een hiphop headliner voor BKS niet logisch?
Wat mij betreft hoeft er geen hiphop headliner te staan. Daar zijn DTRH en Lowlands veel geschikter voor qua diversiteit in genres. Indierock en aanverwanten als hoofdmoot met een paar artiesten van andere genres (waaronder hiphop) erbij.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
724
454
Slowdive komt blijkbaar dit najaar met een nieuw album, "everything is alive". Dat zou een mooie boeking zijn, en lijkt me ook wel voor de hand liggen. Evenals King Krule trouwens. Zijn beide ook artiesten uit eigen stal dus die mogen we misschien al met potlood opschrijven.
 

yumi

Randprogramma
27 jun 2019
108
214
Justice - The Smile - Tyler the Creator

Zoiets denk ik.

Of is een hiphop headliner voor BKS niet logisch?
Jeetje dit zou wel héél goed zijn.
Hiphop is niet heel logisch voor BKS maar Tyler is een mooie match vind ik. BKS is eigenlijk ook niet het festival voor logische keuzes en dit is de ultieme VPRO flowerboy act.

Komt de Smile nog met nieuw werk eigenlijk?

Justice past heel goed. Ik zie sowieso graag dat er wel een electronische of flink dansbare act als headliner komt want dat werkt ontzettend goed op dat veld en is een goede brug naar de nacht.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Jeetje dit zou wel héél goed zijn.
Hiphop is niet heel logisch voor BKS maar Tyler is een mooie match vind ik. BKS is eigenlijk ook niet het festival voor logische keuzes en dit is de ultieme VPRO flowerboy act.

Komt de Smile nog met nieuw werk eigenlijk?

Justice past heel goed. Ik zie sowieso graag dat er wel een electronische of flink dansbare act als headliner komt want dat werkt ontzettend goed op dat veld en is een goede brug naar de nacht.
The Smile is bezig met een tweede album, dus zou me verbazen als die volgend jaar niet de Europese festivals aflopen.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
137
171
Ik denk dat er een groot overlap is tussen het BKS publiek en Justice liefhebbers. Het zou denk ik een goede boeking zijn. Ik hoop wel dat er iets van een live set is, in plaats van elke dag dezelfde setlist 'dj-en' met voorgeprogrammeerde light show.

Een hiphop naam zou voor mij ook prima zijn. Ik denk dat het boeken daarvan lastig is met de Rolling Loud competitie. Voorheen waren er ook meer hiphop namen dan nu. De Tyler the Creator optreden op BKS vond ik trouwens niet goed genoeg dat ik hem nog een keer wil zien. Vince Staples daarintegen was geweldig.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
981
671
Een hiphop naam zou voor mij ook prima zijn. Ik denk dat het boeken daarvan lastig is met de Rolling Loud competitie.
Maar niet alle hiphop-namen passen echt op Rolling Loud, dat trekt toch wel een veel jonger publiek met een andere smaak. Zo'n Wu-Tang Clan + Nas show, die Friendly Fire in Nederland boekt, zie ik niet voor me als headliner op RL, maar op BKS misschien wel. Ook Run The Jewels zie ik eerder groot staan op BKS.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat je vanwege praktisch nul overlap in publiek een artiest op allebei kan plaatsen. Dan heb je tussen RL en BKS misschien nog wel het probleem van verschillende boekingskantoren. Had het dit jaar iig niet raar gevonden als Kendrick op zowel RL als DTRH had gestaan, vergelijkbaar met Janelle Monáe of Erykah Badu op zowel NSJ als DTRH.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
724
454
Rolling Loud moeten we nog maar afwachten. De reacties zijn op social media niet mals, dus zou maar zo kunnen dat die kaartverkoop enorm tegenvalt en dat het volgend jaar al niet meer bestaat. En voor de sfeer ga je ook niet naar een parkeerterrein naast Ahoy lijkt me.

Dat zou wel weer mogelijkheden bieden voor BKS. Als is hop hop volgens mij wel erg duur vergeleken met andere genres.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken