Best Kept Secret 2024

Ik wil juist graag dat er meer hiphop komt. Ik zal niet snel naar een losse Tyler show gaan terwijl ik zijn albums meestal wel tof vind. Sterker Flower Boy vond (en vind) ik echt geweldig. En ik heb graag verschillende soorten acts. Graspop zou om die reden al niks voor mij zijn. Ik vond Tyler's show in 2018 overigens niet best. Het was gewoon een banje waarover hij af en toe yo yo yo riep. Vince Staples vond ik toen wel heel goed.

EDIT: de vorige festivaldirecteur heeft ooit gezegd dat er weinig hip hop was op BKS vanwege de hoge prijzen die deze acts vragen.
Dour misschien interessant?

Wenslijstje

FKA Twigs - LCD Soundsystem - Sigur Rós

Little Simz - Yaeji - Bill Callahan - Thundercat - Nils Frahm - Joost - Steve Lacy - BADBADNOTGOOD - Courtney Barnett - Blanck Mass - Jenny Hval - Clark - Beirut - Khruangbin

Billy Woods - Jameszoo - Destroyer - Youth Lagoon - Mandy, Indiana - Joe Rainey - Avalon Emerson - Duval Timothy - upsammy - Grand River

Dat nieuwe nummer van Sigur Rós is echt wonderschoon. Als BKS dan toch op zoek is naar goedkopere headliners.. Wat is het nog lang wachten tot de eerste namen zo.

• Geweldig
Waarderingen: noid
Dan kan ik Les Ardentes aanraden.
LA even bekeken, maar ik hou dus niet niet van dat soort eenvormigheid op één festival. Zie ook Graspop. En van J Balvin wil ik echt mijn ogen uitrukken en mijn trommelvliezen doorsteken. Kendrick is natuurlijk wel een fenomenale headliner. Dat is dan weer een hiphop artiest waarvoor ik wel afreis naar Ziggo Dome.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en mattman
Hebben afgelopen festivalzomer toch wel bewezen dat ze de moeite waard zijn. En een nieuw album kan ze net die laatste push geven om in ieder geval op festivals als BKS of DTRH wel headliner te zijn.
The Smile is eigenlijk de perfecte band die het verschil tussen DTRH en BKS illustreert. Denk dat ze op BKS makkelijk headlinen, op DTRH spelen ze voor een halfvol veld omdat mensen geen flauw benul hebben wie Thom Yorke is.

• Leuk
Waarderingen: yumi
The Smile is eigenlijk de perfecte band die het verschil tussen DTRH en BKS illustreert. Denk dat ze op BKS makkelijk headlinen, op DTRH spelen ze voor een halfvol veld omdat mensen geen flauw benul hebben wie Thom Yorke is.
Laatste keer dat ik op DTRH was; was 2019 en toen puilde de Teddy aardig uit voor Thom Yorke.

• Leuk
Waarderingen: Onibaba
Mijn (compleet onrealistisch & krankzinnig) wenslijstje waarvan de helft niet echt zo bij BKS past:

Explosions In The Sky - Burial - Nine Inch Nails - Run The Jewels

Cursive - Deafheaven - Tim Hecker - Atmosphere - A Silver Mt. Zion - Have A Nice Life - The Haxan Cloak - Alcest - Olafur Arnalds - Daughters - Boards of Canada - Kiasmos (Als Olafur dan toch komt) - Son Lux - Unwound - Anathema - 100 Gecs - Brand New

An Autumn For Crippled Children - Street Sects - Black Milk - Saetia - Alessandro Cortini (als NIN dan toch komt) - Circle Takes The Square - BADBADNOTGOOD - Andy Stott - Iron Chic - The Soft Moon - Bonaparte

Oh en voor late night dj's:

VRIJDAG: Rene Wise + Marrøn of Giant Swan + Shxcxchcxsh / ZATERDAG: DJ Stingray + Helena Hauff of Skee Mask + VRIL

Laatst bewerkt:
Mijn (compleet onrealistisch & krankzinnig) wenslijstje waarvan de helft niet echt zo bij BKS past:

Explosions In The Sky - Burial - Nine Inch Nails - Run The Jewels

Cursive - Deafheaven - Tim Hecker - Atmosphere - A Silver Mt. Zion - Have A Nice Life - The Haxan Cloak - Alcest - Olafur Arnalds - Daughters - Boards of Canada - Kiasmos (Als Olafur dan toch komt) - Son Lux - Unwound - Anathema - 100 Gecs - Brand New

An Autumn For Crippled Children - Street Sects - Black Milk - Saetia - Alessandro Cortini (als NIN dan toch komt) - Circle Takes The Square - BADBADNOTGOOD - Andy Stott - Iron Chic - The Soft Moon - Bonaparte

Oh en voor late night dj's:

VRIJDAG: Rene Wise + Marrøn of Giant Swan + Shxcxchcxsh / ZATERDAG: DJ Stingray + Helena Hauff of Skee Mask + VRIL
Welkom op Roadburn meets Rewire deluxe. Wel vet overigens.
Daughters mag wel wegblijven. Was op Roadburn een van de beste shows die ik ooit heb gezien, maar Alexis hoef ik niet op BKS te hebben.

Welkom op Roadburn meets Rewire deluxe. Wel vet overigens.
Daughters mag wel wegblijven. Was op Roadburn een van de beste shows die ik ooit heb gezien, maar Alexis hoef ik niet op BKS te hebben.
Haha, dat is inderdaad wel een goede omschrijving voor mijn muzieksmaak.
De controverse rond Alexis was me compleet ontgaan. Verschrikkelijk, die mag zeker thuisblijven.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Haha, dat is inderdaad wel een goede omschrijving voor mijn muzieksmaak.
De controverse rond Alexis was me compleet ontgaan. Verschrikkelijk, die mag zeker thuisblijven.
Naast A Silver Mt. Zion mag GY!BE trouwens ook wel komen hoor, maar ik vind het ook geen ramp om een groot gedeelte van deze bands jaarlijks op Roadburn te zien. Al zie ik artiesten als Unwound, Burial, 100 Gecs, NIN, RTJ etc. wel eerder op BKS staan dan Roadburn.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Ik zou dus graag hebben dat ze iemand doorschuiven als headliner, iemand à la The Smile, Solange, Robyn, Phoebe Bridgers, Fontaines DC. En niet kiezen voor drie al established namen.

Robyn komt ook met een nieuwe plaat volgend jaar btw.

Naast A Silver Mt. Zion mag GY!BE trouwens ook wel komen hoor, maar ik vind het ook geen ramp om een groot gedeelte van deze bands jaarlijks op Roadburn te zien. Al zie ik artiesten als Unwound, Burial, 100 Gecs, NIN, RTJ etc. wel eerder op BKS staan dan Roadburn.
GY!BE is mijn favoriete band, dus daar zeg ik nooit nee tegen. Maar A Silver Mt. Zion heb ik nog nooit gezien, daarom dat ik hen erbij had gezet.
Roadburn is sowieso een topfestival, maar een paar van hun namen op BKS zouden me wel erg plezieren. Doordat Amenra en Terzij De Horde er hebben gestaan in de voorbije 2 jaar hoop ik daar stiekem ook wel op.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
A Silver Mt. Zion heeft al bijna tien jaar niet meer opgetreden. Zijn er aanwijzingen dat die terug iets van plan zijn ?

Ik heb ze twee keer live gezien en het was telkens weergaloos.
Zet die op BKS in dat Mars Volta slot of zo en ze staan in ieders top 5 lijstje.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
A Silver Mt. Zion heeft al bijna tien jaar niet meer opgetreden. Zijn er aanwijzingen dat die terug iets van plan zijn ?

Ik heb ze twee keer live gezien en het was telkens weergaloos.
Zet die op BKS in dat Mars Volta slot of zo en ze staan in ieders top 5 lijstje.
Nee, jammer genoeg niet. Plus denk dat Efrim eerder met zijn nieuwe project ALL HANDS_MAKE LIGHT gaat touren. Dat mag ook wel komen trouwens (al is dat nu ook niet het caliber GY!BE of ASMZ).

Users who are viewing this thread