Best Kept Secret 2024

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
725
455
En onder het kopje "Kom eens van dat eiland af": (British) Sea Power. Die mogen ook wel eens een oversteek naar het vasteland maken, laatste keer was in 2017 als ik het goed heb en ik denk dat ze sindsdien best wat populariteit hier hebben vergaard met hun geweldige soundtrack voor (de 10/10 game) Disco Elysium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Strandtent

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.184
1.392
Om bij "Kom eens van dat eiland af" te blijven, wanneer bezoekt Ladytron deze kant van het Kanaal nog eens ?

Is al van 2008 geleden ondertussen. Wel aan het touren in UK en USA...
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi

yumi

Randprogramma
27 jun 2019
108
214
Ladytron is inderdaad een mooie naam die weer actief is.

Verder dacht ik op basis van wat Maurits zei ook aan Fatboy Slim. Weet niet of die hier al is genoemd
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Een hiphop naam zou voor mij ook prima zijn. Ik denk dat het boeken daarvan lastig is met de Rolling Loud competitie. Voorheen waren er ook meer hiphop namen dan nu. De Tyler the Creator optreden op BKS vond ik trouwens niet goed genoeg dat ik hem nog een keer wil zien. Vince Staples daarintegen was geweldig.
Tyler The Creator is zen enorm gegroeid qua show. Als ze die headlineshow van Primavera 2022 neer weten te zetten, dan hebben ze iets geweldigs te pakken.

Vind Tyler trouwens echt goed op BKS passen. Heel creatieve gast die altijd weer zijn eigen grenzen verlegt.
 
Laatst bewerkt:

splinter013

Playlistbediener
22 jan 2020
47
55
Hiphop past gewoon prima bij BKS. Buiten de typische Rolling Loud acts zijn er nog veel meer artiesten die heel goed matchen met het festival. Acts zoals; Earl Sweatshirt, Tyler, JPEGMAFFIA, Little Simz, Loyle Carner, Vince Staples, Rejjie Snow etc. gaan echt prima mee in de vibe. Ik zou bepaalde oldschool acts die we al een beetje vergeten zijn ook wel interessant vinden. Binnenkort staat bijvoorbeeld in de Hall of Fame in Tilburg Smif-n-Wessum. Toffe oldschool act die je bij een BKS makkelijk in de Secret kwijt kan.

Overigens zit Childish Gambino bij Friendly Fire. Kan die niet een keertje headlinen? :)
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.967
2.714
Toch maar even gewaagd aan een lijstje waar wens en voorspelling volledig uit balans zijn.

Justice - Blur - LCD Soundsystem

Built to Spill - Daniel Rossen - Danny Brown & JPEGMAFIA - Jockstrap - King Krule - Slowdive - Shame - Squid - The Smile - Unwound
 

timbo

Randprogramma
3 jun 2019
101
227
Wensenlijstje:

Justice - Pulp - The National

Turnstile - Jockstrap - Gabriels - The Murder Capital - clipping. - Goat - The Notwist - Sharon van Etten - Warpaint - Gilla Band - Faye Webster - Unwound - My Morning Jacket - The Smile
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
137
145
Run The Jewels was al eens headliner, dus kan best. Alleen vond ik de show van Tyler in 2018 niet best en al helemaal niet headliner waardig. De One was ook aardig leeg toen.
Tyler The Creator is zen enorm gegroeid qua show. Als ze die headlineshow van Primavera 2022 neer weten te zetten, dan hebben ze iets geweldigs te pakken.

Vind Tyler trouwens echt goed op BKS passen. Heel creatieve gast die altijd weer zijn eigen grenzen verlegt.
Tyler op Primavera is nog steeds een van mijn favoriete concerten ooit.
 

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
833
868
Tyler lijkt me ondertussen wel te groot en te duur voor BKS. Die kan anno 2024 makkelijk Lowlands headlinen bijv.
Neemt niet weg dat het een geweldige boeking zou zijn voor BKS natuurlijk
 

mees

Randprogramma
9 jan 2020
149
225
Is Justice anno 2024 nog een waardige headliner? Ik vind ze tof hoor, maar zullen misschien wel veel meningen over zijn😅
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.197
3.140
Tyler lijkt me ondertussen wel te groot en te duur voor BKS. Die kan anno 2024 makkelijk Lowlands headlinen bijv.
Neemt niet weg dat het een geweldige boeking zou zijn voor BKS natuurlijk
Moet nog maar zien of Lowlands dat soort headliners gaat boeken de komende jaren.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.197
3.140
Is the Smile eigenlijk wel een headliner, die waren dat op DTRH ook niet..
Hebben afgelopen festivalzomer toch wel bewezen dat ze de moeite waard zijn. En een nieuw album kan ze net die laatste push geven om in ieder geval op festivals als BKS of DTRH wel headliner te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.568
2.710
Northside heeft bekend gemaakt volgend jaar in hetzelfde weekend als BKS te zitten. Die zaten dit jaar een week eerder. Betekent wellicht dat die 2 Scandinavische festivals die Aphex Twin deelden met BKS (Syd for Solen en Rosendal) in een ander weekend gaan zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

JosOlvidados

Playlistbediener
11 jun 2023
25
30
Tyler op Primavera is nog steeds een van mijn favoriete concerten ooit.
Hij was vorig jaar in de AFAS Live ook echt top! Goed om te lezen dat de meeste hier denken dat goede hiphop ook een plekje op BKS heeft. Ik ben dit jaar voor het eerst naar BKS gegaan en miste dat toch wel.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.950
4.917
Hij was vorig jaar in de AFAS Live ook echt top! Goed om te lezen dat de meeste hier denken dat goede hiphop ook een plekje op BKS heeft. Ik ben dit jaar voor het eerst naar BKS gegaan en miste dat toch wel.
Het was ook geen WOO HAH! uiteraard. Goede hiphop heeft zeker een plek op BKS, maar wel minimaal.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.181
535
Hij was vorig jaar in de AFAS Live ook echt top! Goed om te lezen dat de meeste hier denken dat goede hiphop ook een plekje op BKS heeft. Ik ben dit jaar voor het eerst naar BKS gegaan en miste dat toch wel.
Ik wil juist graag dat er meer hiphop komt. Ik zal niet snel naar een losse Tyler show gaan terwijl ik zijn albums meestal wel tof vind. Sterker Flower Boy vond (en vind) ik echt geweldig. En ik heb graag verschillende soorten acts. Graspop zou om die reden al niks voor mij zijn. Ik vond Tyler's show in 2018 overigens niet best. Het was gewoon een banje waarover hij af en toe yo yo yo riep. Vince Staples vond ik toen wel heel goed.

EDIT: de vorige festivaldirecteur heeft ooit gezegd dat er weinig hip hop was op BKS vanwege de hoge prijzen die deze acts vragen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken