Best Kept Secret 2023

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.480
1.638
Ik verwacht dat er wel een paar nieuwe live namen bijkomen, maar die zullen dan ter vervanging zijn van afzeggers. Het terrein moet wel flink op de schop om nu nog 10 tot 20 extra namen te faciliteren.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
614
452
De marketing/PR dit jaar is allesbehalve sterk inderdaad. Qua esthetiek prima hoor, maar qua communicatie...

Vind dat Draaimolen (als ik het mag vergelijken) dat toch een stuk beter doet. Veel underground electronische namen met enkele grotere namen. Veel verschillende genres maar toch één groot geheel. Ook al ken je de helft van de line-up niet nodigt het echt uit tot ontdekking. Heel het festival is daar ook op ingericht qua ruimtelijk aspect. Daarbuiten heel het jaar door ook DJ-sets die beschikbaar worden gesteld, side-events et cetera. En dat terwijl, voor zover ik heb begrepen, de organisatie toch een stuk minder ervaring heeft dan een Friendly Fire.

Ik mis dat echt heel erg bij BKS. Het voelt een beetje als het zoveelste festival inmiddels...
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
105
26
Ty Segall is coming to Patronaat in Haarlem on Jun 24, 2023. (Kliko Fest 2023) Dat zou een fantastische aanvulling zijn op BKS! :p
Waar lees je dat? Ik zie het nu inderdaad staan bij bandsintown e.d., maar dan als enige datum in Europa. Dat lijkt mij stug. Ook nog geen aankondiging door Patronaat zelf.

Vond de programmering van dit jaar nogal karig, maar dit geeft het uiteraard een flinke boost.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kid

Dutchman

Playlistbediener
21 feb 2023
15
25
Waar lees je dat? Ik zie het nu inderdaad staan bij bandsintown e.d., maar dan als enige datum in Europa. Dat lijkt mij stug. Ook nog geen aankondiging door Patronaat zelf.

Vond de programmering van dit jaar nogal karig, maar dit geeft het uiteraard een flinke boost.
Ik heb gemaild met Patronaat. Het is helaas een fout van Ticketmaster.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Ik denk dat de uitingen in de nieuwsbrieven, social media en de website veel te weinig aandacht geven aan wat BKS zo uniek maakt.
Het valt me op dat in hun promotie videos heel erg weinig muziek acts te zien zijn. Terwijl voorheen de identiteit van BKS goede muziek(+ kwaliteit) was. Nu zie je in alle filmpjes alleen maar close ups van mensen die plezier hebben op BKS. De focus op de experience is dus een stuk hoger. Alleen is dat wel zo handig om die richting op te gaan met festivals als DTRH en Lowlands die in dat vlak bekend om staan?

Het 'Secret' element is ook totaal verdwenen. De enige secrets die er zijn, lijken meer te linken naar incompetentie/ onduidelijkheid ipv bewuste 'secrets'.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Het 'Secret' element is ook totaal verdwenen. De enige secrets die er zijn, lijken meer te linken naar incompetentie/ onduidelijkheid ipv bewuste 'secrets'.
Aan de andere kant: de organisatie wou vorig jaar nog wat namen achter de hand houden nadat de lineup "compleet" was maar toen was het huis te kleun. Want hier willen we exact weten welke secrets er allemaal gaan staan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Aan de andere kant: de organisatie wou vorig jaar nog wat namen achter de hand houden nadat de lineup "compleet" was maar toen was het huis te kleun. Want hier willen we exact weten welke secrets er allemaal gaan staan.
Dat kwam ook door de communicatie toen wat als ik het me goed herinner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Dat kwam ook door de communicatie toen wat als ik het me goed herinner.
Ja, dat dan weer wel. Was nogal belabberd toen. Dan doen ze het dit jaar wel beter ja. Als ze voortaan nog eens de lineup op een betrekkelijkere datum delen, dan is het goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.264
2.204
Het valt me op dat in hun promotie videos heel erg weinig muziek acts te zien zijn. Terwijl voorheen de identiteit van BKS goede muziek(+ kwaliteit) was. Nu zie je in alle filmpjes alleen maar close ups van mensen die plezier hebben op BKS. De focus op de experience is dus een stuk hoger. Alleen is dat wel zo handig om die richting op te gaan met festivals als DTRH en Lowlands die in dat vlak bekend om staan?

Het 'Secret' element is ook totaal verdwenen. De enige secrets die er zijn, lijken meer te linken naar incompetentie/ onduidelijkheid ipv bewuste 'secrets'.
Aan de andere kant: ze zijn nu op sociale media al een paar weken bezig om iedere keer groepjes van 3 namen in de schijnwerpers te zetten, met vaak ook de kleinere namen op het affiche.

Ik vond vooral de communicatie december/januari super irritant toen ze met slechte 'beleving'-filmpjes tot vervelens toe mensen probeerden zich te laten 'pre-registreren'.
 
  • Leuk
Waarderingen: yngvar

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Aan de andere kant: de organisatie wou vorig jaar nog wat namen achter de hand houden nadat de lineup "compleet" was maar toen was het huis te kleun. Want hier willen we exact weten welke secrets er allemaal gaan staan.
Ik denk dat de vorm van secrets anders kan dan dat. Als mensen weten van het bestaan van de secret is het veel spannender. Wat de secret precies is kan nog steeds geheim zijn.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Aan de andere kant: ze zijn nu op sociale media al een paar weken bezig om iedere keer groepjes van 3 namen in de schijnwerpers te zetten, met vaak ook de kleinere namen op het affiche.

Ik vond vooral de communicatie december/januari super irritant toen ze met slechte 'beleving'-filmpjes tot vervelens toe mensen probeerden zich te laten 'pre-registreren'.
Dat is waar, en wat ze met de podcasts doen gaat ook in de goede richting.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Helemaal eens dat het marketing technisch mij allemaal niet aanspreekt. Ook al ben ik best tevreden over de line-up. Maar het grafische aspect van de poster vind ik niet bij BKS passen zoals ik het in mijn hoofd heb of hoe ik het zou willen zien. Het is mij te kleurig en te flashy, de design keuzes van de eerste edities voelde meer sereen en gelijkertijd toch spannender aan. Nu doet het me denken aan reclamefolder van een goedkoop reisbureau waarvan je weet dat je een vies hotelkamer van gaat boeken.


Ook blijf ik het jammer vinden dat ze de bekers niet meer voorzien van de line-up. Dat was best een leuk om te hebben en ook een stukje klantenbinding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net en yngvar

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
335
341
Ik heb ook een rij bekers thuis staan van eerdere edities, maar heel duurzaam is het natuurlijk niet als iedere bezoeker een beker mee naar huis neemt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken