Best Kept Secret 2023

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
128
80
Dag allemaal !

Niet als anderen festivals, de "resale platform" komt met lagere prijzen. Is er a goede reden om mijn ticket niet daar te kopen ?

Bedankt
Het is juist de beste plek om te kopen, je krijgt een nieuw officieel ticket. Lagere prijzen worden veroorzaakt door vraag en aanbod :)
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
311
315
Ik verwacht ook dat er best wat lastige keuzes zullen zijn. Dit keer heb ik niet echt namen die ik op voorhand perse wil zien (zoals vorig jaar met Beach House, Nick Cave of Big Thief), waar je het programma dan omheen bouwt.

Overigens heeft Northside inmiddels al het blokkenschema bekend gemaakt. Daar ook Chemical Brothers en the 1975 op dezelfde dag. The 1975 krijgt 5 kwartier; Chemical Brothers 1,5 uur. Zoiets zal het op BKS ook wel worden.

Ook het schema van Door is bekend; Aphex Twin krijgt daar 1,5 uur.
Must sees heb ik dit jaar ooknet als andere jaren. Al zijn het geen grote namen als Nick Cave deze keer. Caroline Polacheck, Nation of Language, Young Fathers en inmiddels ook Kevin Morby wil ik perse zien. Daar zal mijn schema omheen gaan vallen.
Maar ook Sudan Archives, Oscar, Royksopp, Chem brothers en Lime Garden wil ik zeker niet missen. En hoe meer ik de playlist afluister hoe meer ik besef dat er nog veel meer is dat ik graag wil zien. Dus laat dat blokkenschema maar komen dan kan ik puzzelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
533
481
Het aantal harde must sees zijn bij mij wel minder dan andere jaren. Eigenlijk alleen The Voidz, Kevin Morby, Aphex Twin en Alvvays. Maar verder wel heel veel dingen die ik graag wil zien zonder dat het te veel wringt als het blokkenschema tot keuzes dwingt.
Ben verder wel benieuwd of er qua stages of indeling van het terrein veranderingen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
105
26
Ach gut das nou ook pech hebben. Misschien kunnen we de twistermat en de karaokehut van een aantal jaar terug weer voor de dag halen zodat je je niet verveelt.
Grapjas. Als er iemand is die niks met randzaken heeft.... Het zou dus zo maar kunnen dat ik het programma goed heb bestudeerd, al maanden aan het voorbeluisteren ben en concludeer dat de voor mij echt interessant acts minder aanwezig zijn dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
395
314
Ik verwacht ook veel 'clashes' dit jaar, omdat op voorhand de zin die ik heb in heel veel acts elkaar maar weinig ontloopt. Denk dat ik een hoop keuzes last minute ga maken en dat een aantal keuzes ook gemaakt zullen worden op basis van het podium (Two en wat vorig jaar Secret was verkies ik dan boven One en wat vorig jaar Casbah was).
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
123
68
Voor mij hetzelfde, heb op de zaterdag en zondag een stuk of 10/12 acts die ik wel zou willen zijn, maar ook niet veel dingen die er bovenuit steken.
Vorig jaar was het blokkenschema een drama; bv zaterdag echt een hele sterke dag met Big Thief/Fontaines/Nick Cave/Beach House, maar alles achter elkaar gepland in de avond en smiddags had je gewoon niks.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
533
481
De Staat op vrijdag in TWO na Chem Bros met Yellow. Op zaterdag in (de nieuwe meer open) The Secret met Blue. Op zondag met Red in The Casbah. Verder geen nieuws in de podcast die louter over de Staat ging. Wat opvalt is de enthousiaste en ontspannen toon.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
395
314
Voor mij wel verrassend dat De Staat helemaal niet op ONE staat. De Staat in Casbah, dat zal dan wellicht tijdens Aphex Twin zijn (anders toch wel een erg grote acts voor zo'n klein podium, zelf al staan ze er 3 keer dat weekend?) Werd er nog iets gezegd over The Cashah, of die wel precies hetzelfde als vorig jaar gaat zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
533
481
Voor mij wel verrassend dat De Staat helemaal niet op ONE staat. De Staat in Casbah, dat zal dan wellicht tijdens Aphex Twin zijn (anders toch wel een erg grote acts voor zo'n klein podium, zelf al staan ze er 3 keer dat weekend?) Werd er nog iets gezegd over The Cashah, of die wel precies hetzelfde als vorig jaar gaat zijn?
Nee over The Casbah werd niets gezegd behalve dat die klein is. Witch Doctor in The Casbah zou wel eens een bizar momentje kunnen opleveren. Je kunt je eigenlijk niet voorstellen dat het dezelfde Casbah als vorig jaar is. Ik meende overigens wel gehoord te hebben dat The Secret niet op dezelfde plek staat. En dus een andere, meer open tent is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Processierups en yeaghi

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
311
315
Ik dank jullie voor het luisteren van de podcast en het uitfilteren van wat info.
De secret dan op de plek van de oude FIVE? En dan die nachtdinges (radio radio@?) op de plek van de secret?
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
159
107
Over de Red show in the Casbah hadden ze het over wakker schudden na de kater of iets dergelijks. Ik interpreteerde dar als een show om 12.00/13.00.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
395
314
Ah ja, dat is ook wel een logisch (wat rustiger, met de kans dat je mensen juist al wat vroeger het terrein op trekt) moment.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.264
2.204
Nee over The Casbah werd niets gezegd behalve dat die klein is. Witch Doctor in The Casbah zou wel eens een bizar momentje kunnen opleveren. Je kunt je eigenlijk niet voorstellen dat het dezelfde Casbah als vorig jaar is. Ik meende overigens wel gehoord te hebben dat The Secret niet op dezelfde plek staat. En dus een andere, meer open tent is.
Bijzonder dat ze in the Casbah staan. Is weer eens wat anders dan headlinen in de Alpha. Maar Witch Doctor gaat op dat podium natuurlijk niet passen...
Had ze wel op ONE ergens verwacht, al was het maar omdat het aantal bands dat goed op ONE past dit jaar wel wat beperkt lijkt.

In een eerder interview had Maurits al gezegd dat the Secret inderdaad groter zou worden. Mooi dat daar naar een andere tent wordt gekeken.
 

dfrvanloon

Campingartiest
9 jun 2022
82
129
Ik dank jullie voor het luisteren van de podcast en het uitfilteren van wat info.
De secret dan op de plek van de oude FIVE? En dan die nachtdinges (radio radio@?) op de plek van de secret?
Was de plek van radio radio niet kleiner dan waar de secret stond? Het leek daar niet echt ruim. Logischer lijkt het om op de plek waar de secret al stond gewoon een veel grotere tent met minder palen neer te zetten. Er is toch ruimte met die vlakte bij de ingang erachter, kan je die beter gebruiken voor een daadwerkelijk goeie tent in plaats van dat doek op massieve regenpijpen van vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Binnen een dikke maand is het zover! Begint toch wel te kriebelen. Ten laatste volgende week mogen we denk ik wel de timetable verwachten (met eventuele laatste kleine worp).

Nog één naam uit onderstaand rijtje zou de kers op de taart zijn voor mij, niet te veel gevraagd, toch? ;)
Karate, Loyle Carner, Built To Spill, Squid, The Beths, The Nude Party, Courting, Yard Act, Unwound, Wednesday, Florist, Ulrika Spacek
 
Laatst bewerkt:

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
614
452
Squid staat al op DTRH uit mijn hoofd. Maar zou wel een mooie naam zijn geweest inderdaad.

Ik hoop op nog wat kleinere Nederlandse acts.

Heb er hoe dan ook zin in, gek genoeg ook in het eten. Was vorige jaar (mijn eerste keer) een van mijn hoogtepunten. Nu nog hopen op een beetje fatsoenlijk weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en yannickd

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Squid staat al op DTRH uit mijn hoofd. Maar zou wel een mooie naam zijn geweest inderdaad.

Ik hoop op nog wat kleinere Nederlandse acts.

Heb er hoe dan ook zin in, gek genoeg ook in het eten. Was vorige jaar (mijn eerste keer) een van mijn hoogtepunten. Nu nog hopen op een beetje fatsoenlijk weer.
Denk dat Squid op DTRH vorig jaar was, maar dat ze dit jaar al wel op Lowlands staan (maar denk dat een overlap met Lowlands voor een niet te grote naam best wel kan voorvallen).

Ze staan in ieder geval een week later met tal van andere BKS acts in Europa op een ander festival. Dus zijn wel min of meer in de buurt/aan het touren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Denk dat Squid op DTRH vorig jaar was, maar dat ze dit jaar al wel op Lowlands staan (maar denk dat een overlap met Lowlands voor een niet te grote naam best wel kan voorvallen).

Ze staan in ieder geval een week later met tal van andere BKS acts in Europa op een ander festival. Dus zijn wel min of meer in de buurt/aan het touren.
Ze staan ook al op ITGWO, als headliner zelfs. Maar dat zegt meer over het formaat van ITGWO als festival haha. Wel heel benieuwd naar!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken