Best Kept Secret 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Maar bon, Ik ga tijdens die grote bands dan wel voor een goede plaats in de TWO, een alternatieve gitaarband in The Secret, wat beuken in de Casbah of een midnight snack alvorens het nachtprogramma in te duiken. Komt helemaal goed!

In een van die interviews had Maurits al aangegeven dat the Secret dit jaar groter zou moeten zijn!
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
In 2019 vond ik Bon Iver een beetje tegenvallen, Kraftwerk grotendeels geskipt en Christine & The Queens vond ik ook niks. En toch was dat een ontzettend geslaagde editie voor mij. Ik zit dus straks om 12:00 zeker paraat om twee weekendtickets te scoren!

Zoals Neracroft al zegt: genoeg andere dingen te doen tijdens de headliners. Vond het in 2019 fijn om tijdens Kraftwerk even lekker te douchen op een lege camping om daarna nog even weer het festivalterrein op te gaan. Of een ticket het dan nog waard is, tja dat verschilt per persoon natuurlijk. Maar voor mij in ieder geval wel.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Denk weekendje eerder, niet in het weekend dat Madrid en Porto zitten.
Dat weekend zou inderdaad ideaal zijn, maar er is één grote beperking; in dat weekend zit namelijk ook al jaren Intents Festival in Oisterwijk. 0.0 overlap met het BKS publiek, maar ik ben bang dat je geen vergunning rond gaat krijgen voor dat weekend.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Muse staat 7 juni op het Malieveld in Den Haag samen met Royal Blood 🤘
Dank! Was hem even kwijt waar die speelden haha! Maar dit laat dus wel zien dat in Nederland alles massaal wordt uitgesmeerd. Ik ben er zelf niet zo’n fan van…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Zoals Neracroft al zegt: genoeg andere dingen te doen tijdens de headliners.
Is dat zo ja? Want dat valt op het blokkenschema wel wat tegen eigenlijk. Hoe geweldig BKS ook is, maar de headliner skippen is eigenlijk bijna om 22u tentwaarts keren... Had ik op DTRH ook een beetje, tijdens Underworld was er eigenlijk geen hol te zien op dat terrein qua shows.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Paar tourschema's opgezocht obv websites van de artiesten zelf. De volgende mogelijke speeldagen blijven over:
- Alvvays: za/zo
- Black Country New Road: vr/za/zo
- Aphex Twin: vr/za/zo
- Oscar e/d Wolf: vr/za/zo
- Chemical Brothers: vr (za/zo?)*
- Alex G: vr/za/zo
- Arlo Parks: vr/zo
- The Voidz: vr/zo
- Interpol: za/zo
- Gretel Hanlyn: vr/za/zo
- Kevin Morby: za/zo
- Japanese Breakfast: za/zo

* Ze hebben elke dag nog ruimte maar de vrijdag op hun website staan. Onduidelijk of dat dan ook hun speeldag is of niet.

Valt nog weinig van te zeggen dus. Wat was de reden dat hier eerder werd genoemd dat CB de vrijdag afsluit, AT zaterdag en OEDW zondag?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Belle & Sebastian erbij op Live is Live. Had ik ook wel op BKS verwacht.
Probleem wat er ook bij een aantal andere artiesten is. Gat tussen BKS en de geplande tourdata is te groot. LiveISLive past kennelijk nog net voor de al geplande tour, maar BKS is nog net te vroeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Valt nog weinig van te zeggen dus. Wat was de reden dat hier eerder werd genoemd dat CB de vrijdag afsluit, AT zaterdag en OEDW zondag?
Wat betreft Chemical Brothers, Maurits zegt in het interview met Festileaks: Maurits: “We boeken in dienst van het geheel: van het festival, van de omgeving, van de tijd, van het type podium. Als je de feelgood euforie van The 1975 op zo’n avond hebt – het zonnetje gaat onder – wat als we er dan nog een keer met z’n allen overheen klappen met The Chemical Brothers?” Aangezien The 1975 op vrijdag moet staan, de Chemical Brothers dus ook.

Ik had voorzover ik weet nog nooit naar Oscar and the Wolf geluisterd en de eerste keer valt me niet mee. Hopen dat er nog iets anders te zien is dan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
genoeg andere dingen te doen tijdens de headliners. Vond het in 2019 fijn om tijdens Kraftwerk even lekker te douchen op een lege camping om daarna nog even weer het festivalterrein op te gaan. Of een ticket het dan nog waard is, tja dat verschilt per persoon natuurlijk. Maar voor mij in ieder geval wel.
Exact!

Vind het feit dat geen grote namen geen hoge prijs waard is een beetje raar. Mijn favoriete show van het weekend op BKS was nog nooit een headliner, maar elk jaar was meer dan zijn geld waard. Want ik zag tal van goede shows. Als de muziek je met verstomming slaat, de band rete-strak is of je gewoon echt kan losgaan met wat vrienden voor meer dan 10 keer op een weekend is het voor mij meer zijn geld waard dan het feit "ik heb Radiohead of Nick Cave gezien".

Zo kijk ik ernaar, vanuit het standpunt "gaat het weekend voor mij dat geld waard zijn", niet vanuit het standpunt "die band heeft de organisatie anderhalf miljoen gekost, dus ik heb er wel een dagticket van 120 euro voor over".
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Is dat zo ja? Want dat valt op het blokkenschema wel wat tegen eigenlijk. Hoe geweldig BKS ook is, maar de headliner skippen is eigenlijk bijna om 22u tentwaarts keren... Had ik op DTRH ook een beetje, tijdens Underworld was er eigenlijk geen hol te zien op dat terrein qua shows.
Tijdens de headliner speelt er altijd iets op de FIVE toch? Maar je kunt ook best fijn even in dat bos gaan zitten en wat eten. Of even naar de tent om een trui te halen voor in de avond. En vaak speelt er na de headliner ook nog wel iets tofs in de TWO.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Dat weekend zou inderdaad ideaal zijn, maar er is één grote beperking; in dat weekend zit namelijk ook al jaren Intents Festival in Oisterwijk. 0.0 overlap met het BKS publiek, maar ik ben bang dat je geen vergunning rond gaat krijgen voor dat weekend.
Waarom zou Primavera Barcelona een beter weekend zijn om in te zitten dan Primavera Madrid/Porto? De kans dat acts tussen de Primavera's even naar Hilvarenbeek zouden gaan acht ik nog lastiger te realiseren. Zou het niet beter zijn om het weekend voor of na alle Primavera's te zitten?
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Waarom zou Primavera Barcelona een beter weekend zijn om in te zitten dan Primavera Madrid/Porto? De kans dat acts tussen de Primavera's even naar Hilvarenbeek zouden gaan acht ik nog lastige te realiseren. Zou het niet beter zijn om het weekend voor of na alle Primavera's te zitten?
Door de clash met de Primavera’s en het missen van namen als Ben Howard en Sigur Ros in omdat zij pas later touren, lijkt een weekend later gaan zitten logischer inderdaad. Zit je twee weken voor DTRH en Werchter, maar een week na alle Primavera’s.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies en Timmetje

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
In 2019 vond ik Bon Iver een beetje tegenvallen, Kraftwerk grotendeels geskipt en Christine & The Queens vond ik ook niks. En toch was dat een ontzettend geslaagde editie voor mij.
Ik had in 2019 exact dezelfde ervaring (Wooden Shjips waren heel leuk tijdens Kraftwerk!), en denk dat ik dit jaar inderdaad iets soortgelijks zou krijgen. Alleen kon ik toen tickets voor rond de de 100 euro scoren via ticketswap. 265 euro vind ik dan net iets te veel :(
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Toch wel intens dat Rock Werchter gewoon Muse , Oscar and The Wolf , Fred Again , Paolo Nutini, Interpol , Sigur Ros en Machine Gun Kelly op een dag zet.

Om je een idee te geven…

Sigur Ros - nog geen Nederlandse show
Muse -
Oscar and the wolf - Best Kept Secret
Fred Again - Down the Rabbit Hole
Interpol - Best kept secret
machine gun Kelly - sub headliner Pinkpop
Paolo Nutini - Down the rabbit hole

Zoals je ziet alles wordt massaal uitgesmeerd over alle festivals qua sterke namen.
Rocl Werchter is dan ook een festival dat qua capaciteit en dus ook budget bijna 4x BKS of bijna 3x DTRH is lol.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en Timmetje

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Wat leuke alternatieven tijdens headliners betreft

Franz Ferdinand vs. Night Beats
Libertines vs. The Pop Group
Editors vs. Low
Jamie XX vs. Fat White Family
Arctic Monkeys vs. Sudan Archives
The National vs. Wavves
Kraftwerk vs. Wooden Shjips vs. Shygirl
Alt-J vs. Diiv vs. Tramhaus
The Strokes vs. Kikagaku Moyo
Nick Cave vs. rats On Rafts

De zondag gebeurd het wel eens dat er geen alternatief voorgeschoteld werd.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Is dat zo ja? Want dat valt op het blokkenschema wel wat tegen eigenlijk. Hoe geweldig BKS ook is, maar de headliner skippen is eigenlijk bijna om 22u tentwaarts keren... Had ik op DTRH ook een beetje, tijdens Underworld was er eigenlijk geen hol te zien op dat terrein qua shows.
Tegenwoordig kun je gewoon lekker de Rex in daar. Veronderstel dat er op BKS ook wel prima dj's zullen spelen of er in de Cashbah wat te zien is.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Zo blij met Aphex Twin, leipe boeking!! The Chemical Brothers heb ik drie keer gezien en ben zelf grote fan, dus daar kan ik ook mee leven. Zetten altijd een strakke show neer met gave visuals. Röyksopp staat ook al heel lang op m'n verlanglijstje.

Verder erg tevreden met Caroline Polachek, Charlotte Adigéry & Bolis Pupul, Christine and the Queens, Haai, Interpol, Julia Jacklin, The Mars Volta, Sundan Archives en Unknown Mortal Orchestra.

Overall dus genoeg leuks om te zien :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wat betreft Chemical Brothers, Maurits zegt in het interview met Festileaks: Maurits: “We boeken in dienst van het geheel: van het festival, van de omgeving, van de tijd, van het type podium. Als je de feelgood euforie van The 1975 op zo’n avond hebt – het zonnetje gaat onder – wat als we er dan nog een keer met z’n allen overheen klappen met The Chemical Brothers?” Aangezien The 1975 op vrijdag moet staan, de Chemical Brothers dus ook.

Ik had voorzover ik weet nog nooit naar Oscar and the Wolf geluisterd en de eerste keer valt me niet mee. Hopen dat er nog iets anders te zien is dan.
Live is O&TW wel beter als op plaat imo. Ik zie ook gewoon gebeuren dat The 1975 vijf kwartier krijgt ofzo.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Wat leuke alternatieven tijdens headliners betreft

Franz Ferdinand vs. Night Beats
Libertines vs. The Pop Group
Editors vs. Low
Jamie XX vs. Fat White Family
Arctic Monkeys vs. Sudan Archives
The National vs. Wavves
Kraftwerk vs. Wooden Shjips vs. Shygirl
Alt-J vs. Diiv vs. Tramhaus
The Strokes vs. Kikagaku Moyo
Nick Cave vs. rats On Rafts

De zondag gebeurd het wel eens dat er geen alternatief voorgeschoteld werd.
Maar, wie worden die alternatieven dit jaar? Want zoals eerder al gesteld, het is toch leuk om te weten dat je een grote show aan het einde van de dag hebt om naar uit te kijken. Geen aanlokkelijke headliners moet vooral met een sterk alternatief avondprogramma opgevangen worden vind ik. Dus wie van dit affiche krijgen die hoge spots in de TWO en The Secrect, rondom of tijdens de headliners?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Lol, mailtje van BKS om 10:00 vanmorgen, er ging weer iets niet goed achter de schermen blijkbaar. Surprise surprise.

PRESALE SERVICE UPDATE - BKS ACCOUNT​

Hi, small service update:

In our previous email, we asked you to create/update/check your BKS account before the presale.

Unfortunately, some of you experienced issues while doing this and the confirmation page didn’t seem to be working properly.

In case this happens, please try again via the following link, and then it should work: CLICK HERE

You can still use the same exclusive presale code and link to the presale shop we sent you yesterday. During the order process, you can also create an account, so it's not necessary to have done this in advance. It just speeds up the process ;).

Sorry for the confusion and we hope this is helpful.
Presale starts today at 12.00 noon, good luck!​
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken