Best Kept Secret 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wat gek… dat had ik echt niet verwacht na haar geweldige show in de AFAS.

Pinkpop lijkt me ook niet te passen?

Ook Sigur Ros enig idee of die nog ergens in Nederland gaat optreden? Had die ook graag willen zien.
Grote kans op DTRH voor Sigur Ros denk ik.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Atze van 3voor12 gaf op Twitter aan dat Lowlands haar binnen wilde halen maar dat dat niet gelukt is. Ik heb nog steeds vage hoop op de volgende worp van DTRH, maar ik ben bang dat ze Nederland overslaat.
Het is een lastig jaar hoor. Veel namen die wel touren maar die uiteindelijk Nederland overslaan. Blur, Rosalia, Sigur Ros, Bon Iver....
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het is een lastig jaar hoor. Veel namen die wel touren maar die uiteindelijk Nederland overslaan. Blur, Rosalia, Sigur Ros, Bon Iver....
Is nog maar de vraag of ze Nederland overslaan toch? Sigur Ros past nog op wel op DTRH. Wellicht zaalshows voor Blur en Rosalia?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Toch wel intens dat Rock Werchter gewoon Muse , Oscar and The Wolf , Fred Again , Paolo Nutini, Interpol , Sigur Ros en Machine Gun Kelly op een dag zet.

Om je een idee te geven…

Sigur Ros - nog geen Nederlandse show
Muse -
Oscar and the wolf - Best Kept Secret
Fred Again - Down the Rabbit Hole
Interpol - Best kept secret
machine gun Kelly - sub headliner Pinkpop
Paolo Nutini - Down the rabbit hole

Zoals je ziet alles wordt massaal uitgesmeerd over alle festivals qua sterke namen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.197
Is nog maar de vraag of ze Nederland overslaan toch? Sigur Ros past nog op wel op DTRH. Wellicht zaalshows voor Blur en Rosalia?
Denk dat je er hooguit eentje krijgt of niks. Meest aannemelijke is inderdaad SR, maar daar heb ik eigenlijk ook vrij weinig hoop op.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Goed dat Westerbeek transparant is over de totstandkoming van de line-up. Het is nu wel te begrijpen dat ze daar niet eerder open over konden zijn. Tenminste, een berichtje begin januari in de trant van: ‘sorry mensen, duurt wat langer , we zoeken nog twee headliners en nog geen idee hoe of wat’ , had de vibe rond het festival niet verbeterd gok ik.

Gisteren eens goed in de line up gedoken. Moet zeggen dat de euforie over Aphex Twin m’n blik wat vertroebelde. Mis toch wel een aantal mooie gevestigde Indie namen voor de TWO.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Denk dat je er hooguit eentje krijgt of niks. Meest aannemelijke is inderdaad SR, maar daar heb ik eigenlijk ook vrij weinig hoop op.
Lijkt me echt sterk dat ze Rosalia niet ergens in Nederland proberen te plaatsen na Afas. Dat verkoopt zo uit.

Maar mbt Blur heb je groot gelijk ben ik bang.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
Ik ga dit jaar maar eens overslaan denk ik. De headliners boeien me niet (Oscar & The Wolf lag blijkbaar al langer vast, die moeten ze toch echt niet willen hebben?), de middelgrote namen zijn niet slecht, maar weinig verrassend en de meesten daarvan heb ik ondertussen al vaak gezien (met uitzondering van The Mars Volta), undercard lijkt me wel sterk maar is de 265 euro niet waard. Doe er 100 euro af en het wordt misschien interessant, maar die optie lijkt de organisatie dit jaar ook niet echt open te houden.

Ze hadden beter The 1975 en CATQ laten headlinen, Chemicals Brothers en Oscar thuisgelaten, en dan meer ingezet in de breedte (meer kleine namen, iets uniekere namen). Want ook het aantal artiesten is nog steeds een heel stuk minder dan in 2019 en voorgaande jaren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Vind het gewoon vrij denigrerend om de man op die manier af te schrijven, alsof daarmee dan een show staat of valt. En het is zoals iemand ook al aan gaf, Aphex Twin heeft ook zo veel verschillende aliassen waar ie muziek onder heeft gemaakt. Schiet bij mij wat in het verkeerde keelgat.
Naja, ik denk wel wat het niet perse iets is voor het grote publiek tbh. Een zaalshow voor Aphex zullen minder mensen teleurgesteld zijn.

Al moet ik zeggen dat die dagindeling voor zaterdag die ik hier voorbij zag komen best interessant is, met Interpol en Mars Volta op die dag. Ik ga Aphex sowieso zien, wil ze echt niet missen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Het interview verheldert veel, dank voor het delen van de tekst.
de line-up is een beetje teleurstellend maar dat geldt met name voor mijn verwachtingen metde headliners. Dat maakt dat mijn eerste reactie ‘prima’ blijft staan. Niet een WAUW zoals vorig jaar maar een prima die nog kan uitgroeien naar een dikke prima.

Er zijn nu drie namen waar ik heel blij van word: Sudan Archives, Nation of Language, Charlotte Adygery en Boris Pupul. En dan een 15 namen die ik graag zie of waar ik nieuwsgierig naarben.

Vandaag begint dan het luisteren naar die bands die ik nog niet ken. Vorig jaar werd ik daar heel blij van omdat het me drie nieuwe hele fijne bands door leerde kennen. Juist dat is voor mij de essentie van BKS.

mijn hoop is dat het publiek hetzelfde blijft. zodat de ervaring van drie dagen BKS gewoon een erg fijne is. Ik geloof niet in de rampscenario's die anderen hier schetsen over een ander soort publiek die voor oa. Goldband zouden komen. Ik hou sowieso niet van dat angstig doemdenken.
ik geloof dat de organisatie een klote jaar had met boeken. Dat wij er weer gewoon een lekker feestje van maken van 9 - 11 juni en we hier nog lekker een paar maanden voorpret hebben met het bespreken van de undercard.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Blijft het wel bijzonder vinden dat het BKS in 10 jaar niet gelukt is om Eefje de Visser, Spinvis of Roosbeef te boeken. Dé top van de Nederlandstalige indie.

En een artiest als Het Zesde Metaal zou er ook prima passen, maar blijkbaar durven ze het alleen aan om Engelstalige acts uit Vlaanderen neer te zetten.
Ik vind Moss de absolute top van de Nederlandse Indie!
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Lowlands wilde Rosalia maar is niet gelukt aldus Atze de Vrieze.
Ik zie wel eens dat Atze er volledig naast zit, en meer een verwachting is dan dat hij daadwerkelijk inside information heeft trouwens. Zijn tweets moet je vooral niet te serieus nemen als het gaan om lineups hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
573
423
Nog even een nachtje erover geslapen, vind de undercard dit jaar gewoon heel sterk. Bepaalde bands zoals Alvvays en Black Country New Road zijn hot en hebben ze gewoon mooi gestrikt. Andere acts zoals The Mars Volta kijk ik ook erg naar uit. The Voidz ook een erg leuke boeking, echt een band voor BKS wat mij betreft. Had Phoenix een prachtige boeking gevonden en ideaal voor BKS als sub headliner, maar DTRH had er blijkbaar meer voor over of iets dergelijks.

Qua headliners lees ik dat ze het gewoon erg moeilijk hebben gehad, mogelijk gewoon botte pech en/of financieel minder middelen dan andere festivals. Had een line-up met headliners als Bon Iver, Sigur Ros en Aphex Twin als afsluiter wat beter bij formaat festival vinden passen. Oscar and the Wolf blijf ik een extreem zwakke headliner vinden. Maargoed, het is een wonder geweest dat ze überhaupt wat hebben kunnen fixen als ik het zo lees.

Qua feestbands á la Goldband, tja... minder publiek tegelijk bij andere acts die ik waarschijnlijk wel wil zien moet je maar denken ;)

Heb er hoe dan ook zin in, nu nog hopen op goed weer een beetje duimen voor een dagindeling die bij mij smaak past!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Om het er nog eens over te hebben.
4 headliners hebben natuurlijk niet gecanceld. Dat is dat verhaal van dat je verschillende balletjes in de lucht moet jongleren in de hoop dat er eentje juist landt. Maar dan krijg je ze alle 4 niet rond. En dan moet je gaan schakelen.
Kans groot dat er weer een aantal acts bij zijn waar wij het raden naar hebben, en zelfs nog niet genoemd waren als kanshebber. Want ja, ook op RW komen ze af met Liam en Stormzy op hoge spots, dat zal wel met reden zijn.

Sommige agents werken graag met hun vertrouwde boekers. Kan goed zijn dat dus een Ben Howard gewoon is aangeboden aan Mojo. En dat BKS zelfs geen kans heeft gehad, is gewoon kwestie van de juiste contacten en netwerk te hebben. Dat gaat nog voor een heleboel andere acts het geval zijn geweest.

Ik denk dat entourage Rosalia erg 'picky' is met waar ze zal spelen, en wat voor positie ze krijgt. Denk dat ze op RW vrijwel het laagste geprogrammeerd staat van alles wat ze doet. Maar dat is natuurlijk een megafestival, wat sowieso een rol speelt, en de professionele ervaring op productioneel vlak zal ook wel hebben geholpen. In elk geval sterke onderhandeling van RW, toch weer zo'n act geprogrammeerd gekregen in de Barn. Niet elke artiest ziet dat zitten, want lokroep main stage, maar bewijst dat sommigen wel daarin meegaan.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
573
423
Ze kunnen volgend jaar wellicht beter een weekendje eerder of later zitten, wellicht wat rustiger qua andere festivals elders. Dat ze tegelijk met Primavera het festival houden helpt niet mee natuurlijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ze kunnen volgend jaar wellicht beter een weekendje eerder of later zitten, wellicht wat rustiger qua andere festivals elders. Dat ze tegelijk met Primavera het festival houden helpt niet mee natuurlijk.
Denk weekendje eerder, niet in het weekend dat Madrid en Porto zitten.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Om het er nog eens over te hebben.
4 headliners hebben natuurlijk niet gecanceld. Dat is dat verhaal van dat je verschillende balletjes in de lucht moet jongleren in de hoop dat er eentje juist landt. Maar dan krijg je ze alle 4 niet rond. En dan moet je gaan schakelen.
Voor Arcade Fire is dit wel het geval begrijp ik. Al zal dat toch eerder dan januari zijn geweest...

Tja, soms vallen de puzzelstukjes in elkaar, soms ook niet. BKS heeft pech dit jaar. Kan het ze ook niet echt kwalijk nemen eigenlijk dat ze dan Oscar en de Wolf en The Chemical Brothers neerzetten. Zeker als het allemaal zo kortdag is.

Dat zeg ik aan de ene kant, aan de andere kant weet ik vrij zeker dat in de pre- Maurits / corona tijd andere keuzes waren gemaakt. Dan maar wat kleinere headliners die wel passen bij de identiteit van het festival en een mooie undercard eronder.
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
132
79
Toch wel intens dat Rock Werchter gewoon Muse , Oscar and The Wolf , Fred Again , Paolo Nutini, Interpol , Sigur Ros en Machine Gun Kelly op een dag zet.

Om je een idee te geven…

Sigur Ros - nog geen Nederlandse show
Muse -
Oscar and the wolf - Best Kept Secret
Fred Again - Down the Rabbit Hole
Interpol - Best kept secret
machine gun Kelly - sub headliner Pinkpop
Paolo Nutini - Down the rabbit hole

Zoals je ziet alles wordt massaal uitgesmeerd over alle festivals qua sterke namen.
Muse staat 7 juni op het Malieveld in Den Haag samen met Royal Blood 🤘
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Zo veel last minute wegvallende headliners... Zo laat op het seizoen vervangingen moeten zoeken in de hoogste regionen... en dan nog met de meest exclusieve headliner de ze ooit al hadden afkomen. Chapeau hoor.

Daarnaast:
Chemical Brothers, hoeft niet per sé voor mij, maar kan ik nog vatten op BKS, zeker met deze backstory kennende.
Oscar & The Wolf zou nog wel op BKS mogen staan (ook al zal ik zelf niet gaan kijken), maar niet op zo'n hoge spot.
The 1975 vind ik niet goed, maar zolang ze geen headliner zijn, kan ik er mee leven.
Christine & The Queens (zie The 1975)
Goldband. marginale booking.

Maar bon, Ik ga tijdens die grote bands dan wel voor een goede plaats in de TWO, een alternatieve gitaarband in The Secret, wat beuken in de Casbah of een midnight snack alvorens het nachtprogramma in te duiken. Komt helemaal goed!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken