Best Kept Secret 2023

vladtheimpaler

Playlistbediener
15 dec 2018
43
41
Mensen die denken dat ‘Goldband-publiek’ een kaartje gaan kopen voor BKS hebben het echt mis. Dat zijn mensen die zin hebben in een feestje en die weten oprecht niet eens van het bestaan van BKS af. En als ze dat al weten hebben ze al lang het vooroordeel over BKS dat het geen ‘party’ festival is.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
116
131
Was Christine and the Queens echt zoveel minder in 2019? Die editie was ik er niet maar in 2016 vond ik ze de beste van het festival
Het was een goede show met hoge productie. Ik ben niet zo'n liefhebber van Christine and the Queens, maar er was niets op aan te merken.
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
Blijft het wel bijzonder vinden dat het BKS in 10 jaar niet gelukt is om Eefje de Visser, Spinvis of Roosbeef te boeken. Dé top van de Nederlandstalige indie.

En een artiest als Het Zesde Metaal zou er ook prima passen, maar blijkbaar durven ze het alleen aan om Engelstalige acts uit Vlaanderen neer te zetten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.296
5.699
Na SAW heeft meneer James nog 4 albums en een hele stapel EP's met heel anders klinkende muziek uitgebracht. Dan kun je ook klagen dat Fleetwood Mac nu niet meer klinkt zoals in de jaren '60, of dat Green Day geen nummers uit de Lookout!-tijd meer speelt.
Heb het nog even opgezocht en dat doen ze wel degelijk haha, terwijl ze daarna flink wat albums met nog veel meer naamsbekendheid gemaakt hebben. In tegenstelling tot de werken van meneer James waar SAW toch echt nog steeds de leiding neemt qua bekendheid bij het bredere publiek. En Windowlicker natuurlijk. Dus toch niet zo gek dat een casual fan iets daarvan live zou verwachten? Juist als je het vergelijkt met hoe rockbands normaal gesproken te werk gaan?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Mensen die denken dat ‘Goldband-publiek’ een kaartje gaan kopen voor BKS hebben het echt mis. Dat zijn mensen die zin hebben in een feestje en die weten oprecht niet eens van het bestaan van BKS af. En als ze dat al weten hebben ze al lang het vooroordeel over BKS dat het geen ‘party’ festival is.
Je hebt party en party. Ik denk dat iedereen wel weet dat BKS meer niche is. Ik denk dat Goldband publiek ook geen kaartje koopt vanwege de toch meer niche ondertoon. Die gaan wel naar Paaspop, PP, etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: vladtheimpaler

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
Toch wel heimwee naar de edities waarbij Best Kept Secret een prachtige early bird-optie aanbod aan hun trouwe bezoekers. In 2016 voor €100 3 dagen geweest (ticket kon je op zondag op het terrein zelf kopen) en in 2019 voor €150 (ook nog een prachtige prijs).

10x Friends Tickets is echt alleen de moeite als je al bij voorbaat een groep van minstens 10 mensen hebt en bereid bent om alles te regelen en voor te schieten. Een korting van €15 is ook weer niet heel indrukwekkend gezien de extra moeite die het kost. Was een ander verhaal als er €25-30 van de prijs afging, dan kun je met zijn alleen 1 ticket 'terugverdienen'.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
304
233
Eerste post hier. Heb met enorm veel plezier dit forum de afgelopen weken gelezen. Eén conclusie, héél veel zin om ver van te voren te gaan gokken en hopen op acts heeft dus niet zo veel zin. Echter, ook ik heb aan deze zelfkastijding meegedaan door het dagelijks te lezen en dan toch mee te hopen op acts als Bon Iver en The Smile. The XX had ook nog hoog op mijn lijstje gestaan net als Radiohead en bijvoorbeeld LCD Soundsystem. Echt enthousiast werd ik toen The Postal Service een reünie tour zou doen dit jaar.

Over de gehele lijn van onthulling vandaag kan ik eigenlijk alleen maar tevreden zijn. Ik keek vorig jaar enorm uit naar The Strokes en Nick Cave maar de realiteit was dat mijn maatjes zich verbaasd en verveeld stonden te storen aan een dronken Julian Casablancas en (volgens hun) saaie Nick Cave (niet mee eens!). Zo kan je gezelschap het festival ook maken en breken.

Aphex Twin, The Chemical Brothers en Royksopp zijn wel echt lekkere dance namen waarbij een feestje gegarandeerd is. Dus daar kijk ik naar uit. HAAi heeft ook leuk werk uitgebracht afgelopen jaar. Evenals INEFFEKT. Dus aan de dance kant zit het al lekker goed en er komt vast nog een hele bak dj's bij om The Floor bij St Paul te vullen.

Interpol was toch ook één van de andere vooraf genoemde namen waar ik wel echt blij mee ben! Qua gevestigde acts, The 1975 op RW al eens gezien en vond ze toen echt al goed. Daar ga ik zeker kijken. Oscar and the Wolf inmiddels 4 of 5 x live gezien waarvan de 1e x op LL ergens in 12 of 13. Kleine stage om 1 uur 'smiddags met net een EP op zak. Was een geweldig concert. Na Entity ging het héél hard en hebben we ze DTRH en RW nog eens in zien pakken. Gaan er (ondanks dat ik het ook niet meer ge-wel-dig vind) gewoon weer een mooi dansbaar showtje van maken. Two Door Cinema Club en Christine and the Queens vind ik dan tegenwoordig mweh. Al te vaak gezien ook en niet echt veel vernieuwend relevant materiaal uitgebracht (althans, vind ik veel van hetzelfde).

En dan al die acts waarvan ik mij afvraag of ik mijn maten weer goed meekrijg, maar zelf enorm naar uit kijk! Black Country, New Road gaan die gasten sowieso niet begrijpen. Maar Nation Of Language wil ik sowieso zien, Japanese Breakfast moet ik Paprika horen zingen. Mich ga ik zeker als NL troef bekijken. Dat Personal Trainer doet mij niet zoveel. Over Pitou op ESNS veel positiefs gelezen dus ook bekijken.

Tenslotte: ik ga zéker Goldband bekijken. Kom ik gewoon voor uit. Wat een heerlijke band. Hebben Lowlands vorig jaar op de kop gezet. Makkelijke meezingers en zelfs mijn kids zijn fan (ook van Suzan en Freek, dus zegt idd niet alles). Als deze gasten in hun upcoming fase waren geboekt hadden we er niemand over gehoord maar nu ze de top parades inknallen is het ineens niet credible genoeg. Los van het hautaine gedoe over of ze op BKS zouden thuishoren, ik snap best dat niet iedereen het leuk vind. Dat is je persoonlijke smaak en helemaal prima. Ik gun ook de haters een momentje tussen al het geweldigs door om even lekker te gaan eten, want ook dat is BKS ;)
Welkom, maar euh... jij bent toch niet die nieuwe AI van Google? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bardiebart

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.995
3.678
Oscar op zondag dus, Chembros dus op vrijdag. Nou pleur die zaterdag vol met wat mooie namen en ik ben er wel bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Props voor BKS dat het de nadruk op een goede programmering in de breedte legt. Goede ontwikkeling, zeker als grote headliners schaarser worden of al geweest zijn. Omou Sangaré was heel indrukwekkend op Le Guess Who. Verder mooie namen met The Comet is Coming, Arlo Parks, The Cool Greenhouse en Sorry.

Zal dit jaar wel overslaan tenzij zaterdag een heel mooi dagprogramma kan worden samengesteld.
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi en mattman

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
32
61
Weken, maanden speculeren zijn daar eindelijk de namen. De impact van headliners is niet te onderschatten. Zeker 195 pagina's van de 200 op dit draadje gingen over de headlinerdiscussie. Vele hadden ijdele hoop op Blur of The National. Sommige bleven Tame Impala noemen, geen idee waarop dat gebaseerd was. Maar we wisten deze line-up toch eigenlijk al weken, the National staat vooralsnog in een half lege Ziggo Dome en Blur kan nooit met al hun vrachtwagens en entourage in 40 uur van Madrid naar Hilvarenbeek en terug naar Porto rijden. Veel van ons hadden de bekendgemaakte line-up echt al ingevuld. Werkelijk alle namen zijn genoemd. En wat vind ik er uiteindelijk van?

Tjah, wat moet ik zeggen. Grote dance acts uit een tijd dat dance nog enorm vernieuwend was 'Aphex Twin, Chemical Brothers, Royksopp'. Geen idee wat ik tegenwoordig van Aphex Twin live moet verwachten. In 2003 zouden dit hele grote headliners geweest zijn. Nu zal het echt niet enorm veel kaartjes verschuiven. Overige headliners doen mij persoonlijk gewoon niks. Ik geef toe dat huidige popartiesten vele malen beter zijn dan wat we 20 jaar geleden hadden, maar pop doet het voor mij gewoon niet. Ik kwam voor de leuke gitaarbandjes in combinatie met de boeiende headliners. Die leuke bandjes zijn er nog steeds (Alvvays, BCNR, Voidz, Caroline Polacheck,.....), maar ik zie die liever in het clubcircuit. Tien jaar na mijn eerste BKS ga ik dit jaar waarschijnlijk gewoon geen kaartje kopen... Misschien last minute nog een dagje oid.

En betreft Goldband? Tjah, who cares. Je hebt ze het afgelopen jaar op werkelijk elk gratis festival kunnen zien. Ook ik heb ze gezien, moest er even om lachen en dat was het dan. Ik vind dit absoluut geen BKS-band, maar zoals ik al zei 'who cares'. Laat je je vrienden die lowlandskaartjes misgelopen zijn gewoon achter bij Goldband ga je zelf ergens iets moois ontdekken.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.311
1.317
Zo, ik ben ook weer terug van vakantie. Wat een pagina's erbij zeg haha.

Volgens mij is die line-up van BKS toch heel erg sterk? Alleen Oscar and the wolf en The 1975 zijn misschien rotte appels maar verder is het volgens mij aardig uitgebalanceerd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Zo, ik ben ook weer terug van vakantie. Wat een pagina's erbij zeg haha.

Volgens mij is die line-up van BKS toch heel erg sterk? Alleen Oscar and the wolf en The 1975 zijn misschien rotte appels maar verder is het volgens mij aardig uitgebalanceerd.
Heel erg uiteenlopende en in aantal ook veel mooie namen ja. Alleen vind ik het leuk om in de avond die grote hoofdact hebt waar je de hele dag naar uitkijkt. Zeker, Aphex Twin maakt mij benieuwd en wil ik eens afstrepen, maar Oscar en ChemBros zijn wat mij toch twee namen die me vooral doen hopen op een sterke programmering tijdens die headliners. En daar is BKS stiekem meestal niet zo sterk in.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.296
5.699
Wie zouden de TWO gaan afsluiten dan? Wellicht zijn dat nog shows om de hele dag naar uit te kijken op de mindere dagen.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Er was hier pagina's geleden wat mensen die zeiden dat Best Kept kleurloos was geworden. Ongetwijfeld elke derde reactie zal misschien iets van die aard melden.

Oneens.

Ten eerste had Best Kept altijd al waardeloze acts zoalsals bijvoorbeeld Macklemore (barf). Maar belangrijker denk ik is dat er elk jaar parels waren, en die zijn er nu ook weer.

Aphex Twin - magische eclectische dj set, wanneer was hij in NL?
Lankum - Toch een naam die niemand had voorspeld, of zal hebben durven hopen.
Oumou Sangaré - Hoeveel festivals in Nederland hebben dit jaar muziek uit Mali?
Gaye Su Akyol - Stond ze ooit eerder in NL? Ja, 2015 Le Guess Who, nuff said.
The Mars Volta - 15 jaar geleden voor het laatst in Nederland?

Ik zou het programma in de breedte alles behalve kleurloos noemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
...."en zelfs mijn kids zijn fan"...... Prima voorbeeld ook voor je kids.
Ik ben al flink aan het inluisteren: Ik wist niet dat The Coming is coming zo leuk was, vorige keer niet gezien.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
594
428
Ik ga voor zover het ernaar uitziet voor de vrijdag of zaterdag. Hangt een beetje af van wat andere acts die mijn vriendin tof vind komen.

Ik denk overigens dat de sale voor weekendtickets niet al te snel gaat verlopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken