Best Kept Secret 2023

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Op dit forum wordt dikwijls wat smalend gedaan over The Chemical Brothers, maar zij zijn gewoon een ferme act natuurlijk. Relevantie? Ach, Go is nog niet zo oud (kwam uit hun voorlaatste album) en was een grote hit en instant-klassieker. Het laatste album was inderdaad echt goed, wel zonder grote hit.

Ik wacht de dagindeling af. Misschien een dagticket de dag van Aphex Twin of - vooral - The Chemical Brothers.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
Ik kan helaas niet het hele weekend, anders zou ik deze line-up zeker de moeite vinden.

Aphex Twin is gewoon een debiel goede boeking. Gaat dat zien. Voor die ga ik wel een dagkaart overwegen.

Chemical Brothers past misschien wat minder goed, maar op zich geen headliner om je voor te schamen. Maar dan had er misschien wel iets bovenaan moeten staan wat duidelijk een grote act is. The 1975 vind ik ronduit mweh. Oscar & The Wolf idem.

Maar daaronder prima namen hoor: Allvays, Black Country New Road, Caroline Polachek (wauw), Charlotte Adigery & Bolis Pupul, Christine & The Queens heb ik nooit gezien, zou ik leuk vinden, The Comet Is Coming, The Cool Greenhouse,, Interpol (beetje afgezaagd maar ik vind het wel tof), Julia Jacklin, Lankum, Mich, Nation Of Language(!), Personal Trainer, Royksopp, Sudan Archives (!), Sophie Straat, Sylvie Kreush, Tinarimen,UMO.

Ik zou me hier goed vermaken. Past het bij BKS? Niet echt aan mij om te beoordelen. Maare de line-up bevat genoeg moois.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Op dit forum wordt dikwijls wat smalend gedaan over The Chemical Brothers, maar zij zijn gewoon een ferme act natuurlijk. Relevantie? Ach, Go is nog niet zo oud (kwam uit hun voorlaatste album) en was een grote hit en instant-klassieker. Het laatste album was inderdaad echt goed, wel zonder grote hit.

Ik wacht de dagindeling af. Misschien een dagticket de dag van Aphex Twin of - vooral - The Chemical Brothers.
Ik heb wel zin in the Chemical Brothers hoor. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: NatuurwijnFlowerboy

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.467
1.612
Dat vroege slot op de zondag waar Amenra vorig jaar stond wordt gehandhaafd: wordt dit jaar gevuld door het project van Sarah Neutkens en Kamarata Zuid. Ze deed al eerder een mooie collab met naar ik meen het Nederlands Kamerkoor op ITGWO, dus kan best eens de moeite waard zijn.
 

breadant

Campingartiest
7 feb 2023
77
112
Ik zag The Chemical Brothers op Sziget in 2016 en dat was een van de beste shows van dat festival. En daar stonden toen o.a. Muse, Sigur Rós, Editors en Rihanna. 'nuff said. Dat wordt 'gewoon' een hard feestje op de main.
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
The Chemical Brothers are often scorned on this forum, but they are just a solid act of course. Relevance? Well, Go isn't that old yet (came off their penultimate album) and was a huge hit and instant classic. The last album was indeed really good, but without a big hit.
Apart from the one who won the Grammy award
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.484
6.151
The Chemical Brothers zijn tof maar voor mijn gevoel meer iets voor Lowlands of DTRH ofzo.
 

scorpion29

Playlistbediener
30 nov 2018
28
18
Zouden ze Sophie Straat er gratis hebben bijgekregen bij de Goldband-boeking? Overigens stond Straat vorig jaar ook al op BKS.
 

vladtheimpaler

Playlistbediener
15 dec 2018
44
41
Volgens mij is er niet zozeer haat voor Chemical Brothers, maar meer verbazing dat ze hier staan. Eigenlijk zijn ze sinds 1999 al niet meer relevant. Het is nu typisch zo'n voormalige grote band die afgezakt is naar Paaspop/Zwarte Cross niveau waar Orgel Joke voor hen opent. Daar is niks mis mee, maar het is nogal een stijlbreuk met de voorgaande jaren van BKS.
Of ze zijn nu retro cult a la Primal Scream ofzo
 

breadant

Campingartiest
7 feb 2023
77
112
Overigens snap ik niet zo goed waarom men zo haat op Goldband. Dat is toch bij uitstek een BKS-act? Oké, ze zijn inmiddels misschien wat groter geworden, maar is het publiek hier dan zo snobistisch dat een typische BKS-act dat niet meer is zodra ze te groot zijn geworden? En dan aan de andere kant klagen dat er niet genoeg grote artiesten zijn?

Goldband had een paar jaar terug de ONE platgespeeld en dan was iedereen er prat op gegaan dat ze een hidden gem gezien hadden zeker? Ze passen helemaal in die 80s-retrovibe waar zoveel BKS-acts mee dwepen.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.552
2.028
Ik zag The Chemical Brothers op Sziget in 2016 en dat was een van de beste shows van dat festival. En daar stonden toen o.a. Muse, Sigur Rós, Editors en Rihanna. 'nuff said. Dat wordt 'gewoon' een hard feestje op de main.
Welkom op het forum. 😀 Over minstens 2 van die 4 namen is men hier niet zo enthousiast.
Overigens overweeg ik ook de chem brothers dag als deze er een beetje leuk uit ziet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken