Best Kept Secret 2023

Marshmallowsz

Campingartiest
29 nov 2022
81
184
Zouden Clark, Sudan Archives, Billy Woods, Röyksopp, Pantha Du Prince en Tangerine Dream misschien nog opties kunnen zijn voor Best Kept Secret? Die staan allemaal op een festival in Katowice in Polen 8-11 juni. https://www.instagram.com/nowa_muzyka/
Van Melt festival opties misschien ook nog Beabadoobee, Daphni, Sevdaliza, Erika De Casier
Week later op Maifield Derby spelen Warpaint en Death Grips
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Ik vraag me af of zaalshows in Nederland of België rond de BKS data niet juist een contra-indicatie zijn. Zeker vanuit de veronderstelling dat BKS het ook van de breedte moet hebben om muziekliefhebbers naar hun festival te krijgen Dan wil je als BKS toch niet dat je geboekte act een paar dagen ervoor of erna in Trix of de Effenaar staat?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Spoon tourt heel consequent mee met de Black Keys deze zomer. Waar de Black Keys spelen, speelt ook Spoon. Zie nu ook RW.

Dus dat wordt gewoon Pinkpop, hoe raar dat ook klinkt.
Spoon op Pinkpop moeten ze beide niet willen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ik vraag me af of zaalshows in Nederland of België rond de BKS data niet juist een contra-indicatie zijn. Zeker vanuit de veronderstelling dat BKS het ook van de breedte moet hebben om muziekliefhebbers naar hun festival te krijgen Dan wil je als BKS toch niet dat je geboekte act een paar dagen ervoor of erna in Trix of de Effenaar staat?
Ik denk dat het net andersom is. Mensen gaan veel vaker de zaalshows overslaan omdat ze al een heel weekend op een festival zitten en daar 10 bands ineens kunnen zien.

Is ook de reden waarom de meeste grote zalen een "winterslaap" houden in de zomer
 
  • Leuk
Waarderingen: pongolesi

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Ik denk dat het net andersom is. Mensen gaan veel vaker de zaalshows overslaan omdat ze al een heel weekend op een festival zitten en daar 10 bands ineens kunnen zien.

Is ook de reden waarom de meeste grote zalen een "winterslaap" houden in de zomer
Ehh..ja... En waarom zou de boeker van Vera dan Built to Spill boeken als ze weten dat mensen die show wel eens over zouden kunnen slaan omdat ze ze toch al kunnen zien op een festival + 10 andere bands? Of ik snap je punt niet?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Ik vraag me af of zaalshows in Nederland of België rond de BKS data niet juist een contra-indicatie zijn. Zeker vanuit de veronderstelling dat BKS het ook van de breedte moet hebben om muziekliefhebbers naar hun festival te krijgen Dan wil je als BKS toch niet dat je geboekte act een paar dagen ervoor of erna in Trix of de Effenaar staat?
Als het om meerdere shows gaat zoals bij the Veils ben ik het zeker met je eens. Met slechts een losse show acht ik de kans 50/50 dat zo'n act ook een festival staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: pongolesi

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Als het om meerdere shows gaat zoals bij the Veils ben ik het zeker met je eens. Met slechts een losse show acht ik de kans 50/50 dat zo'n act ook een festival staat.
Shows die een paar maanden voor of na het festival plaats vinden a la, maar rond de datum van BKS? Ik vrees ervoor maar ik hoop dat ik het mis heb. Zou Built to Spill en Kevin Morby graag op BKS zien.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
Die show van Bjork op Coachella is blijkbaar met lokaal orkest etc. Is maar te zeggen, kans enorm dat het niks gaat worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maarja eigenlijk kunnen we ook niks toe-eigenen omdat bijv. een Werchter wel met namen is gekomen. Dat maakt het wrang, en 95% van de bezoekers zullen er vast stukken minder mee bezig zijn dan dat wij dat zijn.

Zucht... dan maar een dolle duik avond met vrouwlief ipv de playlist van BKS doornemen.
Langs de andere kant kan het evenwel betekenen dat de namen eminent zijn hè. Desalniettemin blijft het maf om aan te kondigen dat je namen gaat lossen en werkelijk tot de allerlaatste week van januari wacht om ze aan te kondigen. Mja. Zal sowieso wel iets groots zijn tussengekomen, zie ook de verschuivingen die voelbaar zijn plaatsgevonden bij de stage splits nu bij RW.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Die show van Bjork op Coachella is blijkbaar met lokaal orkest etc. Is maar te zeggen, kans enorm dat het niks gaat worden.
We hebben hier ook mooie orkesten hoor. Kan me zelfs een orkest bedenken wat nog een festival optreden tegoed heeft 🤔
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Shows die een paar maanden voor of na het festival plaats vinden a la, maar rond de datum van BKS? Ik vrees ervoor maar ik hoop dat ik het mis heb. Zou Built to Spill en Kevin Morby graag op BKS zien.
Eens wat betreft Built to Spill, maar Kevin Morby heeft geen Nederlandse datum, dus dat maakt hem juist kansrijk imo.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ehh..ja... En waarom zou de boeker van Vera dan Built to Spill boeken als ze weten dat mensen die show wel eens over zouden kunnen slaan omdat ze ze toch al kunnen zien op een festival + 10 andere bands? Of ik snap je punt niet?
- Omdat de gemiddelde booker een muziekliefhebber is, en soms een extra'tje doet voor zijn eigen favorietjes.
- Omdat ze een pak goedkoper zijn als niet exclusief zijnde.
- Omdat je als booker al een goede connectie hebt met die band/booker aan de andere kant. En soms is het wat geven en soms wat nemen. Als je ze nu helpt met Built To Spill hun schema vol te krijgen, krijg je misschien volgende keer Dinosaur Jr (ik zeg maar iets) hun exclusieve NL show
- Omdat een band van dat kaliber nog altijd wel volk op de been trekt hoor (maar ik denk minder als buiten het festivalseizoen) en hun gage zal dan denk ik ook minder liggen als er een risico wordt genomen. Zo'n dingen spelen mee in onderhandelingen.
- Omdat je ook een image/visie hebt als booker. En sommige bands horen daar zo hard bij dat je ze niet wil mislopen.

Heel veel van dat soort zalen doen kleine shows (niet dat Built To Spill klein is, maar gewoon ter info) waar ze gegarandeerd verlies draaien omdat dat past binnen wat zij doen. Maar dat word goed gemaakt met de sold out shows van de grotere bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: pongolesi

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Spoon tourt heel consequent mee met de Black Keys deze zomer. Waar de Black Keys spelen, speelt ook Spoon. Zie nu ook RW.

Dus dat wordt gewoon Pinkpop, hoe raar dat ook klinkt.
Ik dacht dat Spoon bekend had gemaakt om vanaf Parijs met the Black Keys te touren. Daarvoor hebben ze een paar eigen festivals/concerten.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
Voor Plato recenseer ik momenteel het nieuwe album van SYML. In de bijlage van de online demo staat dat hij óók op festivals gaat staan deze zomer. Zijn Europese tour start volgende week en eindigt eind april. Zijn nieuwe plaat The Day My Father Died is echt bloedmooi. Eerder bracht hij de single Howling al uit. Misschien een kanshebber voor BKS.

 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Voor Plato recenseer ik momenteel het nieuwe album van SYML. In de bijlage van de online demo staat dat hij óók op festivals gaat staan deze zomer. Zijn Europese tour start volgende week en eindigt eind april. Zijn nieuwe plaat The Day My Father Died is echt bloedmooi. Eerder bracht hij de single Howling al uit. Misschien een kanshebber voor BKS.

Stond er in 2018 ook al dus zou goed kunnen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken