Best Kept Secret 2023

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Mijn verwachting is dat als ze op BKS staan, dat ze dan headliner zijn, als ze op DTRH staan niet. En welk van die twee is aantrekkelijker voor The 1975....?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Als dat gepaard gaat met iets van het kaliber Radiohead en Arcade Fire, zoals bij RTJ, hoor je mij niet klagen, maar die kans lijkt me niet groot.

Maar zou dan iets als Blur - Sigur Rós - The 1975 een mogelijkheid zijn?
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ben ergens wat verrast en ongerust dat Pinkpop the 1975 nog niet bevestigd heeft. Friendly Fire boekt hen, en afgelopen jaren hebben we al een aantal keren headliners uit eigen stal gehad op BKS (Christine, Alt-J, Run the jewels). Het zal toch niet....
Daar zat ik gisteren ook even aan te denken. Maar the 1975 heeft toch nooit in NL zichzelf dusdanig geaard dat ze een headliner spot kunnen verantwoorden?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Daar zat ik gisteren ook even aan te denken. Maar the 1975 heeft toch nooit in NL zichzelf dusdanig geaard dat ze een headliner spot kunnen verantwoorden?
Ze stonden wel in de Ziggo Dome, dus qua ambitie zit het wel snor. Weet niet meer hoe goed dat toen werd ontvangen eigenlijk, maar volgens mij hebben ze wel een aardige fanbase in de -vooral vrouwelijke- jongere generatie.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Ze stonden gepland voor de ZiggoDome en Lotto Arena in oktober 2020. Toen dat om de welbekende reden verplaatst moest worden werden de optredens verplaatst naar AFAS Live en Ancienne Belgique. En dat ging gepaard met de melding dat er nog kaarten verkrijgbaar waren...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Het is meer een gevoelsdingetje. Een Alt-J heeft hier nog wel enige buzz gehad, maar had dat bij The 1975 een stuk minder. Ik ben best benieuwd waar ze nu ergens staan (eerste keer dat ik ze zag was op Lowlands en is ook een paar jaar geleden). Eigenlijk meer waarom ze zo groot zijn geworden in het buitenland. Ik zie ze toch meer als een sub of TWO afsluiter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Het is meer een gevoelsdingetje. Een Alt-J heeft hier nog wel enige buzz gehad, maar had dat bij The 1975 een stuk minder. Ik ben best benieuwd waar ze nu ergens staan (eerste keer dat ik ze zag was op Lowlands en is ook een paar jaar geleden). Eigenlijk meer waarom ze zo groot zijn geworden in het buitenland. Ik zie ze toch meer als een sub of TWO afsluiter.
Eigenlijk is The 1975 gemaakt voor dat sunset slot op DTRH vlak voor de headliner.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
1975 op DTRH, past daar veel beter. Zou op BKS echt zonde zijn van de plek die ze dan innemen.
 

littlesimz

Playlistbediener
21 sep 2022
20
16
Daar zat ik gisteren ook even aan te denken. Maar the 1975 heeft toch nooit in NL zichzelf dusdanig geaard dat ze een headliner spot kunnen verantwoorden?
Ik denk dat men zich daar sterk in vergist op dit forum, The 1975 zal echt niet op BKS of DTRH willen sub headlinen als je kijkt naar hoe groot hun recente shows waren. Dus ofwel headlinen op een van deze twee, of geen festivalshows in NL lijkt me.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik denk dat men zich daar sterk in vergist op dit forum, The 1975 zal echt niet op BKS of DTRH willen sub headlinen als je kijkt naar hoe groot hun recente shows waren. Dus ofwel headlinen op een van deze twee, of geen festivalshows in NL lijkt me.
Maar andersom werkt het toch ook zo? Als je kaarten wil verkopen zou ik als BKS / DTRH echt niet zomaar The 1975 als headliner neerzetten.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Maar andersom werkt het toch ook zo? Als je kaarten wil verkopen zou ik als BKS / DTRH echt niet zomaar The 1975 als headliner neerzetten.
Zou je wel verwachten, maar de boeking van Christine & the Queens als afsluiter in 2019, en het slecht gevulde veld bij dat optreden, laat zien dat het niet altijd zo werkt.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Ik zie het wel gebeuren, maar alleen op BKS, omdat Friendly Fire de band boekt. En dan zal er in de TWO een band van het kaliber Interpol moeten staan. (Yeah Yeah Yeahs?)
 
Laatst bewerkt:

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
121
58
Pff the 1975 als headliner, dat is wel heel matig hoor.
Er zijn geruchten dat Primavera volgende week met de lineup komt, dan horen we waarschijnlijk ook snel wat van BKS...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ook Northside zit te teasen. Zal allemaal wel volgende week komen gok ik
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken