Best Kept Secret 2023

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Interessante vondst! Maar wel apart dat die kleine namen van Primavera niet werken, daar staan er echt wel een paar van op BKS. Dan hebben ze een aparte URL voor de headliners? Lijkt niet echt waarschijnlijk..
Ze hebben in hun vorige posts gezegd dat ze in de loop van januari het programma bekendmaken. Ik vond al wel in hun verwoording dat het klonk alsof het in verschillende batches zou komen. Misschien beginnen ze met de headliners apart aan te kondigen. En hebben de meeste kleine bands gewoon nog geen pagina?
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
126
124
Vooral jammer dat je geen resultaat krijgt vooralsnog bij Frank Ocean. Daar gaat eigenlijk wel al mijn hoop naar uit.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ze hebben in hun vorige posts gezegd dat ze in de loop van januari het programma bekendmaken. Ik vond al wel in hun verwoording dat het klonk alsof het in verschillende batches zou komen. Misschien beginnen ze met de headliners apart aan te kondigen. En hebben de meeste kleine bands gewoon nog geen pagina?
Da's inderdaad best plausibel. Eerst headliners, dus Tame Impala, The National en Goldband, en dan later de undercard.
 
  • Haha
Waarderingen: Timmetje

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
302
171
Goldband was hierboven al ontkracht door @Wijdje.

Op zich zouden Tame Impala en The National geen verkeerde headliners zijn. Volgens mij zijn dat toch het type headliners dat BKS nodig heeft voor een goede ticketverkoop. Inzetten op de breedte van de affiche, zoals hier wel eens geopperd wordt, is volgens mij echt commerciële zelfmoord (los van wat ik zelf zou willen overigens).
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.396
1.465
Ik heb geen verklaring voor hoe dit wel of niet werkt, maar ik hoop dat dit allemaal niets zegt. Alle namen waar ik op hoop geven geen resultaat :p
De namen die tot nu wel resultaat geven, ben ik niet blij mee. Hoewel ze op zich wel gewoon prima zijn. (Behalve Goldband, als Goldband echt zou komen dan kan het zo maar eens zijn dat ik voor het eerst niet naar BKS ga.)
Dramaqueen haha.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Tame Impala, The National, Idles, Parquet Courts, Aurora.
Zou een mooi lijstje zijn voor mij. Maar vind het ook wat vreemd.

Die eerste 4 stonden vorig jaar ook al op Primavera. Zouden die echt allemaal 2 jaar op rij, in dezelfde periode naar Europa komen? Is niet de meest logische keuze.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Goldband was hierboven al ontkracht door @Wijdje.

Op zich zouden Tame Impala en The National geen verkeerde headliners zijn. Volgens mij zijn dat toch het type headliners dat BKS nodig heeft voor een goede ticketverkoop. Inzetten op de breedte van de affiche, zoals hier wel eens geopperd wordt, is volgens mij echt commerciële zelfmoord (los van wat ik zelf zou willen overigens).
Als ik nu op site:bestkeptsecret.nl goldband zoek, dan zie ik nog steeds Program 2023 als (tweede) resultaat.
Dramaqueen haha.
Haha, ja, ik overdrijf een beetje misschien, maar ik zou het wel echt een uiterst matige boeking vinden, en ze staan dan zeker met 2-0 achter bij mij.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
302
171
Als ik nu op site:bestkeptsecret.nl goldband zoek, dan zie ik nog steeds Program 2023 als (tweede) resultaat.

Vreemd, ik krijg maar 1 resultaat. Blijkbaar werkt Google bij iedereen anders. :)

Geven bij mij trouwens ook een resultaat: S10 (als eerste), Amenra en Froukje (niet als eerste).
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.775
6.517
Vreemd, ik krijg maar 1 resultaat. Blijkbaar werkt Google bij iedereen anders. :)

Geven bij mij trouwens ook een resultaat: S10 (als eerste), Amenra en Froukje (niet als eerste).
Net even gecheckt: ligt aan de spatie bij de dubbele punt.

site:bestkeptsecret.nl goldband geeft één resultaat
site: bestkeptsecret.nl meerdere.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en zero

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Goldband was hierboven al ontkracht door @Wijdje.

Op zich zouden Tame Impala en The National geen verkeerde headliners zijn. Volgens mij zijn dat toch het type headliners dat BKS nodig heeft voor een goede ticketverkoop. Inzetten op de breedte van de affiche, zoals hier wel eens geopperd wordt, is volgens mij echt commerciële zelfmoord (los van wat ik zelf zou willen overigens).
Gedeeltelijk eens. Maar BKS heeft ook niet zo'n brede vijver dat ze soms weleens een jaar mindere headliners kunnen hebben. Ik bedoel om de 3 jaar Arctic Monkeys of The National gaat ook vervelen ;).

Dus krijg je over de 2 jaar de vraag... zet je weer The National neer of laat je Portishead een keer als headliner neer. En zet je er omheen nog wat moois. Of ga je met een heel dure headliner werken die misschien niet meer zo schaar is... Ik denk wel dat kwaliteit op 1 moet staan. Dus dat het gewoon per editie of zelfs "per dag" ingeschaald moet worden. Zo vond ik de Alt-J dag erg matig, dat is ruimschoots goed gemaakt door die andere 2 dagen. Maar je moet niet 2 van dat soort dagen hebben.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
599
616
The National en Tame Impala zijn zowel artistiek als commercieel prima headliners. Ze trekken veel publiek en de muziekpuristen zoals hier hebben ook niet veel te mekkeren. Win-win situatie. Maar goed, het zijn slechts wilde speculaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en noid

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ik denk dat als je zorgt voor kwaliteit in de breedte, dat de headliners relatief minder gaan uitmaken, en dat dit kiezen voor breedte juist een goede toekomstbestendige visie is. Wat Indiaantje zegt, als je zorgt dat de dagprogrammering voor elkaar is, dan is Portishead een ideale headliner. Moet Portishead in z'n eentje de tickets gaan verkopen, dan is Portishead ongeschikt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Gedeeltelijk eens. Maar BKS heeft ook niet zo'n brede vijver dat ze soms weleens een jaar mindere headliners kunnen hebben. Ik bedoel om de 3 jaar Arctic Monkeys of The National gaat ook vervelen ;).

Dus krijg je over de 2 jaar de vraag... zet je weer The National neer of laat je Portishead een keer als headliner neer. En zet je er omheen nog wat moois. Of ga je met een heel dure headliner werken die misschien niet meer zo schaar is... Ik denk wel dat kwaliteit op 1 moet staan. Dus dat het gewoon per editie of zelfs "per dag" ingeschaald moet worden. Zo vond ik de Alt-J dag erg matig, dat is ruimschoots goed gemaakt door die andere 2 dagen. Maar je moet niet 2 van dat soort dagen hebben.
Is denk ik nog te vroeg om over zo'n dingen te denken.

The National zou pas de 2e keer zijn in (9?) edities.
Tame Impala zou de eerste keer zijn.
Arctic Monkeys stonden er ook nog maar 2 keer.
Alt-J stond er wel al 3x, maar eerste keer niet als headliner dacht ik?

Qua headliners om toch wat in een niche te zitten, doen ze het best wel goed met herhalingen.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.042
Eindelijk eens Tame Impala zou ik BKS echt gunnen…. maar wil het nog wel zien gebeuren dat die langskomen. En The National heeft nog niets aangekondigd voor 2023.

Dus ga nog niet te snel victorie kraaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Dr. Hannibal

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Is denk ik nog te vroeg om over zo'n dingen te denken.

The National zou pas de 2e keer zijn in (9?) edities.
Tame Impala zou de eerste keer zijn.
Arctic Monkeys stonden er ook nog maar 2 keer.
Alt-J stond er wel al 3x, maar eerste keer niet als headliner dacht ik?

Qua headliners om toch wat in een niche te zitten, doen ze het best wel goed met herhalingen.
O zeer zeker. Maar er zullen misschien wel minderen jaren komen. En de eerste edities waren de headliners ook niet zo groot als ze nu. En toen deden ze het prima in de breedte. Daarom ben ik het gedeelelijk eens ;).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
Vreemd, ik krijg maar 1 resultaat. Blijkbaar werkt Google bij iedereen anders. :)

Geven bij mij trouwens ook een resultaat: S10 (als eerste), Amenra en Froukje (niet als eerste).
Apart. Amenra op herhaling zou kunnen, S10 kan ook best, maar Froukje op herhaling terwijl ze ook al het hele weekend een soort huisartiest van DTRH is? Lijkt me sterk…

Blijft een beetje dubieus wat deze methode ons nou leert. Met linkjes klooien is eerder succesvol gebleken om leaks te vinden, maar ik ben van deze nog niet helemaal overtuigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Apart. Amenra op herhaling zou kunnen, S10 kan ook best, maar Froukje op herhaling terwijl ze ook al het hele weekend een soort huisartiest van DTRH is? Lijkt me sterk…

Blijft een beetje dubieus wat deze methode ons nou leert. Met linkjes klooien is eerder succesvol gebleken om leaks te vinden, maar ik ben van deze nog niet helemaal overtuigd.
Ach brengt weer leven in de brouwerij ;).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Apart. Amenra op herhaling zou kunnen, S10 kan ook best, maar Froukje op herhaling terwijl ze ook al het hele weekend een soort huisartiest van DTRH is? Lijkt me sterk…

Blijft een beetje dubieus wat deze methode ons nou leert. Met linkjes klooien is eerder succesvol gebleken om leaks te vinden, maar ik ben van deze nog niet helemaal overtuigd.
Dat gaat inderdaad niet gebeuren. Zal er gewoon nog opstaan van vorig jaar hoor.

Misschien worden deze namen gewoon gevonden omdat ze in de beschrijving van andere artiesten staan, ik zeg maar iets:
Pond -> "... vaak samen op tour met landgenoten Tame Impala".
Bon Iver -> "... die oa. samen werkte met Aaron Dessner van The National".
Yard Act -> "... een van de leading bands in the second wave of post-punk, het genre dat Idles, Fontaines DC, Shame, Gilla Band een serieuse boost gaf)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken