Best Kept Secret 2023

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Zaalshows negeren van The National? Ben je wel goed bij je ei ;)!

Nee je zag soms dat de band iets teveel tourde waardoor enkele sets net wat meer op automatisch piloot gingen. Een aantal jaar pauze is niet verkeerd op zijn tijd.
Helemaal met je eens… Het verwonderden mij dat The National dit jaar Nederland heeft overgeslagen.Hebben de laatste jaren veel getourd en albums uitgebracht… en dan komt er volgend jaar alweer een nieuwe (met tour)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.196
Het voorbeeld The National gebruikte ik voor de 2018-2020 boeking.

De overkill was door ze naast de editie van 2018 wederom een plek te geven op die van 2020. Daarnaast stonden ze ook nog op DTRH in 2016, 2x AFAS in 2017 en Lowlands in 2019 (geen volle Bravo zegt ook wel iets)..

Zelfde geldt ook een beetje voor Bon Iver. 2019 BKS, 2022 Ziggo en dan in 2023 weer BKS. Dat zou ik persoonlijk jammer vinden. Zie er liever een headliner voor in de plaats die nog niet eerder is geweest.
Dat Ziggo-concert van Bon Iver zou natuurlijk eigenlijk begin 2020 plaatsvinden. Ik verwacht eigenlijk dat Bon Iver (zoals ze vaker doen) een paar losse Europese concerten geven, maar geen tour door heel Europa. BKS zal er dan dus niet bij zitten.

The National in 2020 was eigenlijk te dicht op hun vorige tours, maar omdat Nederland afgelopen jaar werd overgeslagen, en met een nieuw album, is het niet zo gek als ze er dit jaar wel staan.

Björk zou mooi zijn. Maar eerlijk gezegd verwacht ik voor festivals als BKS dit jaar een lastig jaar, met alle onzekerheden die er zijn.
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.940
Porcupine Tree kondigt een festival tour aan volgende zomer, worden genoemd voor Pinkpop, maar moeten die niet gewoon op BKS staan? Pas beter imo.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Porcupine Tree kondigt een festival tour aan volgende zomer, worden genoemd voor Pinkpop, maar moeten die niet gewoon op BKS staan? Pas beter imo.
Mwah, denk dat ze veel minder op BKS passen. Op BKS kunnen ze ook alleen als headliner weggezet worden en dan zijn andere acts veel geschikter.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559

Their Manchester Castlefields Bowl will be one of a series of European festival shows planned for 2023.

Porcupine Tree gaat een festivaltour doen volgend jaar, past dat op BKS? En dan als headliner?

Of passen ze beter ergens anders? Ze spelen niet graag op metalfestivals dus dan kom je toch op festivals als PP, DTRH, BKS, LL en misschien Bospop uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.940
Mwah, denk dat ze veel minder op BKS passen. Op BKS kunnen ze ook alleen als headliner weggezet worden en dan zijn andere acts veel geschikter.
Nouja op Pinkpop naast Robbie Williams en P!nk past sowieso niet echt lekker lijkt me. En ja, headliner status lijkt mij buiten kijf staan? Denk je dat die band voor een andere positie dan headliner komt?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.188
Nouja op Pinkpop naast Robbie Williams en P!nk past sowieso niet echt lekker lijkt me. En ja, headliner status lijkt mij buiten kijf staan? Denk je dat die band voor een andere positie dan headliner komt?
Als ze alleen als headliner komen, dan hebben ze het te hoog in hun bol. Volgens mij lopen veel van die shows in Europa qua verkoop ook niet echt geweldig. Paar dagen terug in Stockholm waar ik bij was zat er een derde van de capaciteit van de Ziggo, Ziggo zelf verkoopt niet goed en wat andere zalen ook niet, dus mag hopen dat ze inderdaad geen headliner willen zijn.
Als het gaat om headliner op BKS, zie ik er meer een co-headliner in dan een losse in ieder geval.

Welkom terug trouwens maatje!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Nouja op Pinkpop naast Robbie Williams en P!nk past sowieso niet echt lekker lijkt me. En ja, headliner status lijkt mij buiten kijf staan? Denk je dat die band voor een andere positie dan headliner komt?
Op BKS zouden ze inderdaad headliner moeten zijn. Juist daarom betwijfel ik of BKS het juiste festival is, aangezien ze daar enorm buiten de boot vallen qua genre. Bospop zou ook nog kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.940
Als ze alleen als headliner komen, dan hebben ze het te hoog in hun boel. Volgens mij lopen veel van die shows in Europa qua verkoop ook niet echt geweldig. Paar dagen terug in Stockholm waar ik bij was zat er een derde van de capaciteit van de Ziggo, Ziggo zelf verkoopt niet goed en wat andere zalen ook niet, dus mag hopen dat ze inderdaad geen headliner willen zijn.

Welkom terug trouwens maatje!
Hey, thanks! Als het over Porcupine Tree gaat ontwaak ik uit mijn sluimeren heh ;)

Je hebt wel gelijk dat de verkoop voor de zaal tour tegenvalt. Had ik niet verwacht. Moet wel zeggen dat de voornaamste reden dat ik ze als headliner zie gewoon is dat ik mij geen korte show van ze kan inbeelden. Maar wellicht is BKS headlinen wat teveel gevraagd ja.

Leuk dat je ze in Stockholm al gezien hebt! Ik kijk uit naar de Ziggo show, precies een week nog vandaag. Zie ik je daar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.188
Hey, thanks! Als het over Porcupine Tree gaat ontwaak ik uit mijn sluimeren heh ;)

Je hebt wel gelijk dat de verkoop voor de zaal tour tegenvalt. Had ik niet verwacht. Moet wel zeggen dat de voornaamste reden dat ik ze als headliner zie gewoon is dat ik mij geen korte show van ze kan inbeelden. Maar wellicht is BKS headlinen wat teveel gevraagd ja.

Leuk dat je ze in Stockholm al gezien hebt! Ik kijk uit naar de Ziggo show, precies een week nog vandaag. Zie ik je daar?
Zo'n vermoeden had ik al!

Ik kan me ook totaal geen korte show inbeelden hoor, maar dat gaat dus wel gebeuren, waarschijnlijk van 160 minuten naar 75 dus. Iedere minuut die daar meer bijkomt, maakt me in ieder geval blij!

Het wordt geweldig goed! Heb in dat topic van Ik ben geweest naar... ook nog een klein stukje geschreven. Misschien heb je er nog wat aan. Mij ga je in Amsterdam helaas niet zien, te veel gedoe om terug te gaan naar NL. Maar je ziet de helft van het forum daar wel :)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.254
2.196
Hey, thanks! Als het over Porcupine Tree gaat ontwaak ik uit mijn sluimeren heh ;)

Je hebt wel gelijk dat de verkoop voor de zaal tour tegenvalt. Had ik niet verwacht. Moet wel zeggen dat de voornaamste reden dat ik ze als headliner zie gewoon is dat ik mij geen korte show van ze kan inbeelden. Maar wellicht is BKS headlinen wat teveel gevraagd ja.

Leuk dat je ze in Stockholm al gezien hebt! Ik kijk uit naar de Ziggo show, precies een week nog vandaag. Zie ik je daar?
Volgende week eerst maar eens Ziggo. Ik vermoed eerlijk gezegd dat als het hier een festival gaat worden dat het dan eerder Bospop wordt.
Zeker niet voor BKS. Er kan veel op BKS, maar progrock en BKS is niet echt een match.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.940
Got it. Het is mijn persoonlijke afwijking dat ik in elke context denk: "meer prog, meer beter" :D

Een headline show op Bospop lijkt mij bij voorbaat al veel passender dan een middag spot op Pinkpop, ook al ben ik nog nooit op Bospop geweest. Dat zou volgend jaar zomaar de eerste keer kunnen worden.

Back on topic, BKS was vorig jaar mijn eerste keer, komend jaar zeker weer in de running. Absoluut top festival, enorm naar mijn zin gehad. Nadeel van het superdeluxe festivalterrein is wel dat ik nu niet meer dood gevonden wil worden op het Werchterpark haha, te verwend voor nu. Erg benieuwd naar de eerste aankondigingen, maar ik zag dat we daar gemiddeld genomen tot begin december op moeten wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Toch blijft headliners en BKS een moeizame combinatie. Er hebben er wel meer gestaan die ik nooit had verwacht, vanwege de grootte dan wel het soort muziek.

Mij zou je bijvoorbeeld gelukkig maken met Björk - Porcupine Tree - Placebo volgend jaar, al zou ik verrast zijn als er überhaupt eentje van die drie komt.

Wel benieuwd welk rijtje het gaat worden, met alle respect hoop ik bijvoorbeeld niet op The National - Arctic Monkeys - Bon Iver, dat zou wel erg voor de hand liggen (en 3x herhaling zijn)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken