Best Kept Secret 2023

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
122
68
Suede zou ik heel graag zien op BKS. Nieuwe album staat hier op repeat en het optreden in de melkweg was ook erg goed blijkbaar.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Suede paar jaar geleden gezien op DTRH. Dat vond ik echt verrassend goed. Laatste albums klinken ook gewoon als een klok. Zou mooie naam zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.317
5.002
BKS is nu actief op ADE. Heb niet het idee dat het heel erg leeft. Had misschien leuk geweest om wat Electronische acts bekend te maken rond deze tijd.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
BKS is nog bijna actiever met marketing voor ADE dan met hun eigen marketing. Vind het toch wel een beetje zorgbarend voor de aankomende editie eigenlijk. Als ik elektronische muziek wil dan heb ik voor een prikje zo een kaartje voor een pillenfeest wat praktisch in mijn achtertuin in de stad is, waarom zou ik daarvoor naar BKS gaan?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.317
5.002
BKS is nog bijna actiever met marketing voor ADE dan met hun eigen marketing. Vind het toch wel een beetje zorgbarend voor de aankomende editie eigenlijk. Als ik elektronische muziek wil dan heb ik voor een prikje zo een kaartje voor een pillenfeest wat praktisch in mijn achtertuin in de stad is, waarom zou ik daarvoor naar BKS gaan?
Mwah ze kunnen echt wel interessante en niet al te bekende elektronische acts boeken. De eerste editie deden ze dat prima. Afgelopen jaar vond ik ze daarin erg zwak. Daarom hoop ik op iets uniekers dan een Daphni ofzo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
Mwah ze kunnen echt wel interessante en niet al te bekende elektronische acts boeken. De eerste editie deden ze dat prima. Afgelopen jaar vond ik ze daarin erg zwak. Daarom hoop ik op iets uniekers dan een Daphni ofzo.
En ik na die zalige nieuwe plaat maar hopen dat Daphni er staat volgend jaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.317
5.002
En ik na die zalige nieuwe plaat maar hopen dat Daphni er staat volgend jaar.
Daphni/Caribou is geen slechte act. Maar het is een beetje de Editors geworden van de electronische acts. Ieder jaar wel in NL te zien en ook vaak op de festivals. Ik hoop op iets exclusievers.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
Daphni/Caribou is geen slechte act. Maar het is een beetje de Editors geworden van de electronische acts. Ieder jaar wel in NL te zien en ook vaak op de festivals. Ik hoop op iets exclusievers.
Caribou al vaak gezien, Daphni eigenlijk nog nooit.

Weinig betere live acts gezien dan Caribou eigenlijk. Bizar goede band. Maar ik vrees dat het nooit beter zal worden dan op Primavera dit jaar. Daar mochten ze onverwacht invallen voor The Strokes op een main stage. Anderhalf uur lang ook. De band steeg boven zichzelf uit tijdens wat waarschijnlijk hun grootste slot ooit zal zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.317
5.002
Daphni is in opzet niet heel veel anders. Er zijn echt tig namen te noemen die veel interessanter zijn. Het is een typische cliché Werchter in dat opzicht.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Daphni/Caribou is geen slechte act. Maar het is een beetje de Editors geworden van de electronische acts. Ieder jaar wel in NL te zien en ook vaak op de festivals. Ik hoop op iets exclusievers.
Luke Vibert mag er weel een keertje staan.

Kiasmos (als die nog heel actief zijn?) waren ooit ook eens te gek, en mogen gerust terugkomen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
En nu ik toch bezig ben. Een lijstje met bands die recent nieuwe platen uitbrachten (er de laatste jaren niet stonden) en meer dan wel welkom zijn:
Frankie Cosmos, Brutus, Black Lips, The Comet Is Coming, Alvvays, Easy Life, Alex G, Sports Team, Nils Frahm, The Mars Volta, The Murlocs, Blackwave, Flyying Colours, Kevin Morby, Stella Donnelly, Animal Collective, Cheekface
 
Laatst bewerkt:

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
548
Waar zou Animal Collective komen te staan? Lijkt me mooi als TWO-afsluiter na de headliner maar daar zijn ze wellicht te klein voor.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.709
2.271
Waar zou Animal Collective komen te staan? Lijkt me mooi als TWO-afsluiter na de headliner maar daar zijn ze wellicht te klein voor.
Het is sowieso de vraag of ze deze zomer de oversteek wel gaan maken, aangezien Le Guess Who? niet rendabel voor ze was.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Er zou deze week nieuws komen over de (Britse?) tourdata van Pulp. Benieuwd of die inderdaad naar BKS komen.

Animal Collective kunnen we na die LGW?-annulering wel vergeten
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
Mwoh, een tour langs festivals als BKS zal wel iets lucratiever zijn dan LGW.

Zou het een goede zet vinden als de TWO standaard na de headliner een act als AC of afgelopen editie Beach House neerzet en dat dan de dance-act die er vaak staat (Koze, Jamie XX) in (op?) de FLOOR staat na de headliner.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Ja, denk dat dit ook wel de kans net kan verhogen. EU-tour gecancelled -> nieuwe EU tour rond de festivals.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Ja, denk dat dit ook wel de kans net kan verhogen. EU-tour gecancelled -> nieuwe EU tour rond de festivals.
Maar de festivals worden (of zijn) nu geboekt. De situatie is er de afgelopen maanden niet beter op geworden, dus waarom zou AC nu dan wel gaan boeken in Europa volgende zomer. Ik verwacht dat ze gewoon in de VS blijven.

Verder is het geen prettig signaal dat je je terugtrekt op een festival waar je zelf als curator op het affiche staat; daar zal in festivalland zeker over gesproken worden. Ik denk dat BKS zich wel 5 keer achter de oren krabt voordat ze zo'n act neerzetten.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Heel iets anders: Bon Iver staat op de BKS-zaterdag in Zweden, en is daarmee kanshebber voor BKS.
Ik verwacht ze niet (want in 2019 ook al op BKS en volgende week in Amsterdam), maar aangezien Friendly Fire ook de Ziggo show boekt is dit nog wel een mogelijkheid.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
Maar de festivals worden (of zijn) nu geboekt. De situatie is er de afgelopen maanden niet beter op geworden, dus waarom zou AC nu dan wel gaan boeken in Europa volgende zomer. Ik verwacht dat ze gewoon in de VS blijven.
Als ik naar de locaties kijk waar ze zouden spelen, dat zijn allemaal zalen waar een paar honderd man in gaan. Alleen op LGW zouden ze dan voor een publiek van 2000 man spelen en dat is natuurlijk het verschil tussen een festival en zaalshow, je krijgt een hogere gage doordat er veel meer mensen voor je snufferd staan. Daardoor zou een festivaltour wel rendabel kunnen zijn en een reguliere tour niet meer.

En voor elke band van die grootte speelt dit momenteel. AC had daadwerkelijk een tournee in Europa gepland staan, dus daardoor is het bij hen zichtbaar.

Wat er misschien ook mee te maken heeft is dat het hoogtepunt van de populariteit van AC inmiddels alweer zo'n 10 jaar achter ons ligt. Die zijn waarschijnlijk ook aan een bepaalde luxe gewend geraakt die nu gewoon te duur geworden is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken