Gisteren ook geweest. Nou ben ik een allemansvriend voor wat betreft de muziek. Daarom ben ik in het verleden ook naar verschillende festivals geweest. Lees festivals als Pinkpop, Werchter maar ook Defqon, Decibel en Intents. Dit was de eerste keer Best Kept. Wat me opviel was de diversiteit aan leeftijd en een soort van grote campingsfeer, leuke mensen. Maar wat me eigenlijk nog meer opviel was de prijs kwaliteit verhouding. Mijn persoonlijke mening is dat een kaartje van € 107 en een halve liter bier van € 6 totaal niet in verhouding staat met wat je daar voor terugkrijgt. Als ik dit vergelijk met een festival als Decibel, wat zich op het zelfde terrein plaatsvindt dan gaat hier de verhouding toch wel erg scheef. Je zet een "one" (mainstage) neer en daar presenteer je dan 3 acts voor de gehele dag??? Als ik zo het totale programma en aankleding van dit festival bekijk moet en met de horeca inkomsten (ondernemers zullen betalen voor een plaatsje) wel erg veel aan de strijkstok blijven hangen. Maar ben geen insider, dus dit zal wel niet kloppen. Twee weken geleden Intents gedaan en als je ziet hoe het daar is gesteld met aankleding (tuurlijk heel ander genre, maar toch het moet gebouwd worden) dan weet ik niet waar die € 107 op is gebaseerd. En dan de bedenken dat de bieromzet in Oisterwijk een stuk lager zal zijn, daar drinken ze vooral water. Festivals die wel het zelfde genre aanbieden zoals Werchter en Pinkpop hebben ook geen spectaculaire aankleding maar compenseren dat ruimschoots met de acts die ze aanbieden.
Mijn conclusie: gezellig duur.