Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Die Nick-Cave-verering is dat een millennial-ding ? Zo goed issie nou ook weer niet. -wink wink-
 
  • Leuk
Waarderingen: mroizo

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
123
68
Waarom is die coronabesmetting bij de Strokes zo'n probleem eigenlijk? Je wordt toch nergens meer getest tegenwoordig (op het vliegveld, het festival zelf). Als ze straks alle artiesten gaan testen die op Primavera zijn geweest, zullen er ook een hoop positieve gevallen bij zitten waarschijnlijk...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Waarom is die coronabesmetting bij de Strokes zo'n probleem eigenlijk? Je wordt toch nergens meer getest tegenwoordig (op het vliegveld, het festival zelf). Als ze straks alle artiesten gaan testen die op Primavera zijn geweest, zullen er ook een hoop positieve gevallen bij zitten waarschijnlijk...
Zonder test kun je tussen de EU en de VS niet vliegen.
 

poedel

Playlistbediener
4 jul 2018
16
13
Mooi om discussies laatste maanden te volgen. Snap frustratie met communicatie, maar zou zeggen dat dat ook enige issue is. Line-up lijkt me voor BKS publiek heel sterk. Strokes en Cave zijn natuurlijk droomheadliners. Beach House en Big Thief vind ik slaapverwekkend saai, maar die als indiedarlings in de Two op zaterdag is perfecte boeking. Dan dEUS en Fontaines op One, en geen Catfish meer (zoals in ‘20 of ‘21 stond). Vind zelf vooral aantal bands op de One teleurstellend weinig (11 in hele weekend?!)

Paar (NL) poppy namen verbazen me ook, maar zijn verwaarloosbaar op het geheel wat mij betreft. Vind het wel opvallend hoeveel toffe NL bands er zijn die op geen van BKS/LL/DTRH staan: Elephant, Waltzburg, Queen’s Pleasure, Loupe, EUT, Son Mieux, zelfs Moss met nieuwste album weer relevant. Pip Blom daarentegen uitstekende match met BKS.

Na de openingseditie in 2013 (100€ voor weekend!) wordt dit m’n tweede bezoek, dit keer zaterdag ticket voor The Strokes. Setlist dit seizoen lijkt stuk minder dan in 2019, toen veel van This Is It werd gespeeld + Under Cover of Darkness. Behalve Bad Decisions mag dat laatste album van mij verdwijnen. Someday en Last Nite zijn grootste hits en m’n favorieten: maar eerste wordt af en toe gespeeld, laatste helemaal niet op recente setlists. Hoe dan ook ontzettend veel zin in.

Fontaines DC in licht heb ik bedenkingen bij, en soort sound waarvoor ik in de mood moet zijn. Twijfel nog tussen hen en Beach Bunny. Baal sowieso wel dat BB en Porridge Radio ‘s avonds staan: had beiden graag begin van de dag gehad waar voor mij veel gaten zijn in tijdschema .

Kijk er erg naar uit. Pip Blom, Froukje en Metronomy live gezien dit jaar en vooral laatste twee waren heel leuk. Dat allen als voorprogramma voor The Strokes, aan het water met aangename weervoorspelling, belooft veel goeds.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Intel needed‼️
Ik had al in overweging om de Nick Cave dag te gaan totdat Timmetje (dank daarvoor) mij attendeerde op TW Classic met Nick Cave en een veel sterkere line up. Helemaal nu het samengevoegd is met het experiment. Alleen aan beide zitten mitsen en maren dus.
TW classic:
-verder rijden dus overnachten
- betere line up
- goedkopere tickets

BKS:
- ik denk dat op en neer rijden een optie is (daarom mijn vraag hier. Is dat te doen vanuit Haarlem?)
- mindere line up voor de rest van de dag
- duurdere tickets
- unieke locatie en sfeer naar het schijnt…..

Ik hoor graag wat intel ?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Intel needed‼️
Ik had al in overweging om de Nick Cave dag te gaan totdat Timmetje (dank daarvoor) mij attendeerde op TW Classic met Nick Cave en een veel sterkere line up. Helemaal nu het samengevoegd is met het experiment. Alleen aan beide zitten mitsen en maren dus.
TW classic:
-verder rijden dus overnachten
- betere line up
- goedkopere tickets

BKS:
- ik denk dat op en neer rijden een optie is (daarom mijn vraag hier. Is dat te doen vanuit Haarlem?)
- mindere line up voor de rest van de dag
- duurdere tickets
- unieke locatie en sfeer naar het schijnt…..

Ik hoor graag wat intel ?
Je bent op zoek naar argumenten pro-BKS?

BKS is een stuk kleinschaliger en het terrein is een optreden aan dat meer is natuurlijk uniek. Ik denk dat dat bij Nick Cave absoluut gaat werken. En daarnaast is het eten geweldig.
En voorlopig zien de weersvoorspellingen er voor BKS natuurlijk ook nog goed uit.

Vanwege locatie en relatieve kleinschaligheid zou ik zelf kiezen voor Cave op BKS. Zeker omdat er die dag voldoende nieuws te ontdekken is.
Maar je mist the Smile natuurlijk wel...
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Intel needed‼️
Ik had al in overweging om de Nick Cave dag te gaan totdat Timmetje (dank daarvoor) mij attendeerde op TW Classic met Nick Cave en een veel sterkere line up. Helemaal nu het samengevoegd is met het experiment. Alleen aan beide zitten mitsen en maren dus.
TW classic:
-verder rijden dus overnachten
- betere line up
- goedkopere tickets

BKS:
- ik denk dat op en neer rijden een optie is (daarom mijn vraag hier. Is dat te doen vanuit Haarlem?)
- mindere line up voor de rest van de dag
- duurdere tickets
- unieke locatie en sfeer naar het schijnt…..

Ik hoor graag wat intel ?
Het ligt denk ik vooral aan wat je wil. Als het echt om Nick Cave gaat denk ik zelf dat BKS inderdaad die unieke locatie en sfeer zal brengen. Mijn verwachting is dat die meer memorabel zal zijn dan de Classic
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Erg goede berichten over Nick Cave, Beach House, Fontaines DC en King Gizzard op Primavera! Dat belooft veel moois volgende week!!
Ik hoorde ook dat Nick Cave fantastisch was, daarom ook dit dilemma. Ik vind wel dat ik hem dit festivalseizoen moet zien.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
BKS:
- ik denk dat op en neer rijden een optie is (daarom mijn vraag hier. Is dat te doen vanuit Haarlem?)
Of je het trekt 2x 130 km te rijden met een festivaldag ertussen is natuurlijk iets wat alleen jij kan beoordelen. Maar ik kan wel zeggen dat ik de vorige keer het aanrijden (op vrijdag) en wegrijden (op zondag) soepel vond gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Flater!

Playlistbediener
2 jun 2022
5
4
Nog 5 dagen en dagen en dan onze eerste BKS wij hebben er zin in. Nog even een vraag (lees diverse berichten) als je in het bos overnacht hoe ver is het dan naar het terrein lopen?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Gaat Classic worden dan. Alleen nog even tickets scoren en plekje regelen op camping de Klokkeberg ????‼️

Bedankt voor het meedenken en de feedback ????
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Nog 5 dagen en dagen en dan onze eerste BKS wij hebben er zin in. Nog even een vraag (lees diverse berichten) als je in het bos overnacht hoe ver is het dan naar het terrein lopen?
De looproute is dit jaar gewijzigd, maar zal 5 - 10 minuutjes zijn.
 

poedel

Playlistbediener
4 jul 2018
16
13
Over vervoer gesproken, wij hadden zo’n bus retourtje van Amsterdam - BKS maar die is geannuleerd vrij kortdag. Eerst werd gezegd te weinig aanmeldingen, later te weinig buschauffeurs. Vrees dat het (nacht)trein wordt. Weet iemand of pendelbus naar Tilburg station hele avond/nacht doorgaat en zoja met welke frequentie? Zouden na The Strokes om 1 uur trein willen halen, is dat realistisch?

Mocht er iemand die zaterdag heen en weer gaan met auto vanuit Amsterdam rijden m’n vriendin en ik graag mee, (tegen betaling ook geen probleem).
 

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
132
101
Over vervoer gesproken, wij hadden zo’n bus retourtje van Amsterdam - BKS maar die is geannuleerd vrij kortdag. Eerst werd gezegd te weinig aanmeldingen, later te weinig buschauffeurs. Vrees dat het (nacht)trein wordt. Weet iemand of pendelbus naar Tilburg station hele avond/nacht doorgaat en zoja met welke frequentie? Zouden na The Strokes om 1 uur trein willen halen, is dat realistisch?

Mocht er iemand die zaterdag heen en weer gaan met auto vanuit Amsterdam rijden m’n vriendin en ik graag mee, (tegen betaling ook geen probleem).
De enige echt oplossing is natuurlijk een heel weekend bks
 
  • Leuk
Waarderingen: poedel en Processierups

Gebruikers die dit onderwerp bekijken