Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Hij is fijn hoor, de verdeling vd drie dagen
vrijdag : Jessie Ware - Altin Gun - Jamie XX - Leon Bridges - 4B2M - mavis Staples - Sigrid - Alt-J - Genesis Owusu - sad night dynamite - Wies - Giant Rooks - John Talabot
zaterdag: The Strokes - Froukje - Metronomy - Fontaines DC - Beach house - KeiyaA? - boy Pablo? - Sef?
Zondag: Nick Cave andthe bad Seeds - Sampa the Great - Soulwax - king Gizzard - Jehnny Beth - Mura Masa - Sky Ferreira - Holly Humberstone - Wolf Alice - Spelling? - Automatic?

zaterdag voor mij minste dag dus daar mogen nog wat Belgische? Namen bij in de Muziekgieterij.(Meskerem Mees, Sylvie Kreusch, Keep Dancing inc en the Haunted Youth) Maarkom de dag wl door altijd op het terrein ?
vrijdagen zondag gaan nog spannend worden met clashes n afstandlopen.

oh en Tom Odell staat woensdag de 15e juni in 013. Die magvan mij ook doorkomen nog.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Ik ben al jarenlang trouwe bezoeker van BKS, maar als de line-up niet flink wordt aangevuld, hoeft het voor mij komend jaar misschien niet. De aangekondigde namen zijn goed, en er zitten er zeker tussen die ik graag wil zien, maar heel de undercard die normaal gezien vol spannende en originele namen zit, lijkt wel verdwenen. Voor mij lag de sterkte in de combinatie tussen sterke gevestigde namen en een spannende en vernieuwende undercard. In de ruil krijgen we een hele hoop randactiviteiten die dat moet verdoezelen en een duurdere ticketprijs.

In 2019 hadden we nog gewaagdere acts als Jambinai, Giant Swan, Julia Holter, Princess Nokia, SOPHIE..., maar nu lijkt het alsof bijna elke naam een berekende keuze is die een zo'n breed mogelijk publiek moet pleasen.

Voor mij was BKS prima bezig. Er was ruimte voor verbeteringen, maar ik ben geen fan van deze drastische ommezwaai. Ligt het aan de coronacrisis of de nieuwe festivaldirecteur?

Ben benieuwd hoe de ticketverkoop loopt...
Ze gaan de richting van Down the Rabbit Hole op. Minder, maar grotere ( en dus meer mainstream) acts en meer randprogrammering. Ze zijn daarmee minder onderscheidend wat voor mij persoonlijk niet goed uitpakt. Die nieuwe festivaldirecteur zal er zeker ook voor iets tussen zitten. Hij riep al eerder dat hij een voorstander zou zijn van minder acts. Of daar een financieel of inhoudelijk argument aan ten grondslag ligt is de vraag die wel niet beantwoord zal worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Ik zie deze ontwikkeling ook en dat zou ik erg jammer vinden. Inderdaad meer DTRH dan een Nederlandse Primavera.

Al heb ik nog wel wat hoop aangezien nog niet alles bekend is. Ook ga ik pas oordelen na deze editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik ben al jarenlang trouwe bezoeker van BKS, maar als de line-up niet flink wordt aangevuld, hoeft het voor mij komend jaar misschien niet. De aangekondigde namen zijn goed, en er zitten er zeker tussen die ik graag wil zien, maar heel de undercard die normaal gezien vol spannende en originele namen zit, lijkt wel verdwenen. Voor mij lag de sterkte in de combinatie tussen sterke gevestigde namen en een spannende en vernieuwende undercard. In de ruil krijgen we een hele hoop randactiviteiten die dat moet verdoezelen en een duurdere ticketprijs.

In 2019 hadden we nog gewaagdere acts als Jambinai, Giant Swan, Julia Holter, Princess Nokia, SOPHIE..., maar nu lijkt het alsof bijna elke naam een berekende keuze is die een zo'n breed mogelijk publiek moet pleasen.

Voor mij was BKS prima bezig. Er was ruimte voor verbeteringen, maar ik ben geen fan van deze drastische ommezwaai. Ligt het aan de coronacrisis of de nieuwe festivaldirecteur?

Ben benieuwd hoe de ticketverkoop loopt...
Het lijkt met best veel suffe poppy acts als Leon Bridges, Sjoukje en Jessie Ware een soort DTRH light te worden. Daar waren ze juist zo succesvol vanaf gestapt. Lijkt weinig scherpte in te zitten dit jaar. Ik ga gewoon hoor, maar als Nick Cave er niet was geweest had ik waarschijnlijk voor het eerst sinds BKS bestaat een jaartje overgeslagen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Het lijkt met best veel suffe poppy acts als Leon Bridges, Sjoukje en Jessie Ware een soort DTRH light te worden. Daar waren ze juist zo succesvol vanaf gestapt. Lijkt weinig scherpte in te zitten dit jaar. Ik ga gewoon hoor, maar als Nick Cave er niet was geweest had ik waarschijnlijk voor het eerst sinds BKS bestaat een jaartje overgeslagen.
Ah, ik zei iets heel origineels zie ik nu.....
Maar die randprogrammering, kan die gewoon weer weg? BKS was juist zo fijn door het ontbreken van al randverschijnselen die voor mij niets toevoegen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zaterdag staan 10 artiesten die ik graag wil zien en dan nog een handjevol wat ik niet ken. Ik had er vorig jaar dagkaarten voor (wou eindelijk wel eens the Strokes zien) en ik overweeg het heel sterk nu weer te doen
Ik was even vergeten dat ik al samen met mijn pa naar hello festival (Europe, OMD en Marky ramone oa dus ook geen straf) ga op zaterdag 11 juni ? .

Dus ondanks alle leuke namen ben ik ook dit jaar niet op BKS te vinden terwijl ik daar toch echt wel een keer verandering in moet brengen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Timo Pisard is nogal gek op dit soort nietszeggende pop.
Ken die man niet.

En denk dat je iemand anders in gedachte hebt? Jessie Ware haar laatste album was echt heel sterk. What's Your Pleasure, dikke tip. Zelfs de b-kantjes van die plaat zijn de moeite. Grote fan alleszinds, blij dat ze ook op Primavera staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ken die man niet.

En denk dat je iemand anders in gedachte hebt? Jessie Ware haar laatste album was echt heel sterk. What's Your Pleasure, dikke tip. Zelfs de b-kantjes van die plaat zijn de moeite. Grote fan alleszinds, blij dat ze ook op Primavera staat.
Het enige dat ik van Jessie Ware ken doet me denken aan Dua Lipa. Erg goed in haar genre. Helaas alleen een genre waar ik niet van hou.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Het enige dat ik van Jessie Ware ken doet me denken aan Dua Lipa. Erg goed in haar genre. Helaas alleen een genre waar ik niet van hou.
Ah ok. Fair enough! Beide hebben inderdaad een beetje een discovibe. Ik ben blij dat het op onze festivals staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik ben al jarenlang trouwe bezoeker van BKS, maar als de line-up niet flink wordt aangevuld, hoeft het voor mij komend jaar misschien niet. De aangekondigde namen zijn goed, en er zitten er zeker tussen die ik graag wil zien, maar heel de undercard die normaal gezien vol spannende en originele namen zit, lijkt wel verdwenen. Voor mij lag de sterkte in de combinatie tussen sterke gevestigde namen en een spannende en vernieuwende undercard. In de ruil krijgen we een hele hoop randactiviteiten die dat moet verdoezelen en een duurdere ticketprijs.

In 2019 hadden we nog gewaagdere acts als Jambinai, Giant Swan, Julia Holter, Princess Nokia, SOPHIE..., maar nu lijkt het alsof bijna elke naam een berekende keuze is die een zo'n breed mogelijk publiek moet pleasen.

Voor mij was BKS prima bezig. Er was ruimte voor verbeteringen, maar ik ben geen fan van deze drastische ommezwaai. Ligt het aan de coronacrisis of de nieuwe festivaldirecteur?

Ben benieuwd hoe de ticketverkoop loopt...
Dat snap ik wel. Voor mij is BKS gewoon ideaal omdat het dicht bij huis is. Ik heb het gelijk dat er een paar personal favourites op het affiche staan, dus valt de schade nog wel mee. Maar als je het perspectief bekijkt dat de kaartjes stukken duurder zijn geworden voor veel minder acts is stiekem best wel een kwalijke zaak. Ja corona... we snappen het. maar minder acts EN meer betalen??? Zeg het dan gewoon eerlijk en wees transparant. Ik vind de communicatie dit jaar wel erg vaag omtrent het aantal acts wat er op het festival staat.

Ik vind het ook niet sterk om dingen als Tenue De Nîmes op je affiche te zetten tussen de muziek artiesten. Flikker op met je high fashion establishment based in Amsterdam, dat is juist wat ik niet wil zien op BKS ik naar een kledingzaak op een muziek festival. Juist omdat BKS altijd heeft geroepen om hier vandaan te blijven. Maar het lijkt steeds meer Hipje Hopje te worden dan de andere festivals, en dat is een negatieve ontwikkeling van het festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: cloudyshoes

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik zie deze ontwikkeling ook en dat zou ik erg jammer vinden. Inderdaad meer DTRH dan een Nederlandse Primavera.

Al heb ik nog wel wat hoop aangezien nog niet alles bekend is. Ook ga ik pas oordelen na deze editie.
Ik vind dit ook te vroeg.

Het basisprogramma dat er nu staat is, in vergelijking met wat er gewoonlijk op ONE - TWO - FIVE staat gewoon dik in orde. Zeker die trits op zaterdag met achter elkaar dEUS, Metronomy, Big Thief, Fontaines DC, Beach House, Strokes is ijzersterk.
De vrijdag blijft daar wel echt bij achter.

Het lijkt er op dat een deel de verdieping van het programma ook moet komen van toevoegingen als de Muziekgieterij, Smederij en de artists in residence. De vraag is of BKS er in slaagt om die onderdelen, maar ook zoiets als het de pont museum, echt onderdeel van het programma te laten zijn, in plaats van een randverschijnsel.
En tenslotte is nog de vraag of The Secret al in dit programma zit (als het oude FIVE), of dat die nog een eigen invulling krijgt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Er komen in ieder geval nog namen voor The Floor en Casbah. Bij alle andere nieuwe podia en samenwerkingen is dat nu nog onduidelijk.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Geweldige lineup op zaterdag, dat wordt sowieso een dagticket voor mij!
Ik ben zo blij dat mijn 2 must see artiesten van BKS (en misschien wel van het hele festivalseizoen) op dezelfde dag staan, toch wel een opluchting omdat ik niet het hele weekend kan gaan.
Nu nog hopen dat de timetable een beetje meezit en dan wordt dit waarschijnlijk de mooiste festivaldag van het jaar :)
Ik hoop zelf dat Beach House gewoon als sub op de ONE staat, maar met de clashfinder van Yannick zou ik ook tevreden zijn.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Vind het ook veel minder dan vorig jaar, zonder persoonlijke favorieten Belle & Sebastian, Jarvis Cocker, the National en Massive Attack.

Helpt niet mee dat ik met Alt-J heel weinig kan.

Heb twee weekenders maar ga er komende week twee zaterdagtickets bij kopen om op een later moment te beslissen wat het gaat worden.

Zou graag weten of er kleinere podia komen en wat daar gaat gebeuren. En wat er in de nacht gaat gebeuren. Organisatie zou daar wel duidelijker over kunnen zijn, dat kan ook zonder nu al namen te delen. Mijn keuze voor een dag of weekend zal daar ook van afhangen.

Dat gezegd hebbende, die zaterdag is wel echt stacked.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik vind dit ook te vroeg.

Het basisprogramma dat er nu staat is, in vergelijking met wat er gewoonlijk op ONE - TWO - FIVE staat gewoon dik in orde. Zeker die trits op zaterdag met achter elkaar dEUS, Metronomy, Big Thief, Fontaines DC, Beach House, Strokes is ijzersterk.
De vrijdag blijft daar wel echt bij achter.

Het lijkt er op dat een deel de verdieping van het programma ook moet komen van toevoegingen als de Muziekgieterij, Smederij en de artists in residence. De vraag is of BKS er echt in slaagt om die onderdelen, maar ook zoiets als het de pont museum, echter onderdeel van het programma te laten zijn, in plaats van een randverschijnsel.
En tenslotte is nog de vraag of The Secret al in dit programma zit (als het oude FIVE), of dat die nog een eigen invulling krijgt.
Helemaal te vroeg vind ik het niet. BKS is de laatste jaren veel minder mijn ding geworden dan in de begin jaren. De THREE en de FIVE de eerste jaren vond ik echt eigenzinnig heel mooi op het imago staan van BKS.

De laatste editie hadden we een halve X-Ray bunker wat ik persoonlijk nogal misplaatst vond, en dan heb ik nog niet eens gehad over mijn gruwelijke irritatie over het "dance" podium (ik ben de naam inmiddels vergeten) op het strand. Maar denk ook nog aan de "Tokyo Hill" een aantal jaren terug of de Roadburn die heel de serene sfeer verneukte met hun teringharde party muziek aan het water. En de FOUR mag van mij 9 van de 10x ook gestolen worden met de 32173218412742721ste spot voor St. Paul.

Don't get me wrong, ik vind BKS nog steeds tof en het is voor mij erg handig dat ik er niet zo ver vandaan woon zodat ik thuis gewoon kan overnachten. Maar als ze morgen hun biezen pakken en ze gaan in Amsterdam of Utrecht zitten, dan zal ik van een Weekend bezoeker ook gaan switchen naar een dag bezoeker.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken