Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
"Garage Noord" "De School" I rest my case. Voor mij mag het op dat gebied wel iets spannender. Zo stond er vorig jaar ook een Bountyhunter, "leuk" maar het past niet bij het imago van BKS.

Mijn probleem is dat het genre steeds maar neer word gezet als experimenteel, underground, en vaak heel hard neerbuigend doen over andere genres. Terwijl echt de een na de andere School, Draaimolen, Duikboot, Smeerboel, de Leukste Festival, Zeezout festival, Ploegendienst, Trailerfest uit de grond lijkt te worden gestampt.
Eens hoor dat techno extreem populair is en omnipresent, maar vervolgens techno afdoen als iets dat per definitie niet alternatief is vind ik te makkelijk. De kracht van Best Kept Secret vind ik juist de diversiteit in stijlen. Dus rock, punk, indie, folk, whatever hebben daar een plek, maar net zo goed techno en hip hop.

Niet alle techno lijkt me BKS appropriate, maar wat mij betreft is er zeker ruimte voor. Al is het drie artiesten die ergens een nacht vullen.

Giant Swan vind ik experimenteler en relevanter dan een Blossoms. Zo zijn er genoeg andere namen die op hun eigen manier onderscheidend zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Eens hoor dat techno extreem populair is en omnipresent, maar vervolgens techno afdoen als iets dat per definitie niet alternatief is vind ik te makkelijk. De kracht van Best Kept Secret vind ik juist de diversiteit in stijlen. Dus rock, punk, indie, folk, whatever hebben daar een plek, maar net zo goed techno en hip hop.

Niet alle techno lijkt me BKS appropriate, maar wat mij betreft is er zeker ruimte voor. Al is het drie artiesten die ergens een nacht vullen.

Giant Swan vind ik experimenteler en relevanter dan een Blossoms. Zo zijn er genoeg andere namen die op hun eigen manier onderscheidend zijn.
BKS slaat wel vaker de plank mis op dat gebied en ook met bands (hoewel het dit jaar redelijk meevalt). Voor mij hoeft een Froukje bijvoorbeeld ook niet op BKS maar ik kan er wel mee leven.

Maar ik kwam even uit mijn schulp om te lezen dat dit alternatieven namen zouden zijn, terwijl dit acts zijn die je het hele jaar door kan zien (los van covid natuurlijk). Dan hoop ik gewoon op acts die iets exclusiever zijn.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
BKS slaat wel vaker de plank mis op dat gebied en ook met bands (hoewel het dit jaar redelijk meevalt). Voor mij hoeft een Froukje bijvoorbeeld ook niet op BKS maar ik kan er wel mee leven.

Maar ik kwam even uit mijn schulp om te lezen dat dit alternatieven namen zouden zijn, terwijl dit acts zijn die je het hele jaar door kan zien (los van covid natuurlijk). Dan hoop ik gewoon op acts die iets exclusiever zijn.
Alternatief, experimenteel en exclusief zijn natuurlijk drie verschillende dingen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Klopt en het valt onder geen van deze 3 categorieën.
Alternatief is natuurlijk ook zo’n hol begrip. Sommigen vinden de Foo Fighters al alternatieve muziek. Of Imagine Dragons.

Een zender als Kink ook, zogenaamd een alternatieve zender, maar eentje waar ze je de Royal Bloods en Rammsteins om de oren slaan. Tja...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Alternatief is natuurlijk ook zo’n hol begrip. Sommigen vinden de Foo Fighters al alternatieve muziek. Of Imagine Dragons.

Een zender als Kink ook, zogenaamd een alternatieve zender, maar eentje waar ze je de Royal Bloods en Rammsteins om de oren slaan. Tja...
Uiteraard, alleen het techno genre ettert naar mijn iets te hard in het Nederlandse festival circuit. We blijven het genre bombarderen tot "alternatief" en daardoor worden andere dance genres vaak uitgesloten omdat het zogenaamd niet alternatief zou zijn. Zo schildere 3voor12 bijvoorbeeld laatst Ferry Corsten als mainstream knaller af. Want I-F was zo super alternatief en trance was dat niet. En heel die tendens is verschrikkelijk aanwezig in het land. Door die gedachte gang zit er veel toegang tot andere toffe muziek bij veel Nederlanders in de weg. En dat is kwalijke zaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Enfin, ik zou blij zijn met zulke artiesten in de nacht en ik denk veel mensen met mij, en los wat je individuele mening daarover is past het gewoon op BKS. We hoeven ook niet te doen alsof BKS heel spannend of experimenteel is natuurlijk als je kijkt naar de line up
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Darkside en Floating Points kunnen er ook nog prima bij voor het nachtprogramma. Arca wellicht ook, maar zeker die laatste is wel erg experimenteel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Morgen nieuwe namen voor PS alleszins, ik verwacht met de aankondiging van PS LA toch zeker Darkside en owv de pas aangekondigde tournee vorige week Olivia Rodrigo. Benieuwd of BKS evenwel wat kan mee snoepen van een aantal namen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ook al zit hun programma eventueel vol. Als ze nu door wat kunnen schuiven toch een plaatsje aan Wet Leg kunnen geven moeten ze kosten wat het kost dat doen. Word sowieso een van dé bands om volgende festival zomer als "alternatief" festival op de line up te hebben!
Zou een goede toevoeging zijn, en zijn vandaag ook bekend gemaakt voor Primavera. Maar ze staan ook al op London Calling en doen ook al een clubtour in Nederland.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Voor de groep die klaagde dat er te weinig onbekende herrie bandjes stonden. Left of the Dial heeft er net 10 bekendgemaakt waarvan ik er met moeite 2 ken, maar op het eerste gehoor bevalt het allemaal wel:

Morning Tourist
Gallus
The Byker Grove Fan Club
Remember Sports
Vero
Deadletter
Morning Tourist
Mystic Peach
Sei Still
Lassie
Eades
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Al de negativiteit over nieuwe varianten. En cancellations enzo aan de kant... Wat denken jullie, zoiets? Nog genoeg plaats voor wat kleine toevoegingen lijkt me (100 Gecs, Wet Leg, Caroline Polachek, Iguana Death Cult, dirk,...) zeker als je denkt dat er nog wel een Casbah en eventuele nieuwe podia te vullen zijn!

VRIJDAG
1 Alt J — dEUS — Leon Bridges - Froukje
2 Jamie XX — Sigrid - Mavis Staples - Cassandra Jenkins - Spelling
5 Amenra - Diiv - Faye Webster - Holly Humbertsone - Gustaf
7 Sad Night Dynamite - Elias Mazian - Wies - 4B2M

ZATERDAG
1 The Strokes - Metronomy - Big Thief - Kikagaky Moyo
2 Mura Masa - Jessie Ware - Fontaines DC - Sky Ferreira - Automatic
5 IceAge - Jehnny Beth - Porridge Radio - Beach Bunny - Luz
7 Set & The El Salvador Ensemble - Kenya

ZONDAG
1 Nick Cave - Beach House - Wolf Alice - Genesis Owes
2 Soulwax - King Gizzard - Sampa The Great - John Talabot
5 Altin Gun - Black Midi - Boy Pablo - Just Mustard - Giant Rooks
7 Yin Yin - Jensen McRae - Yasmin Williams
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Gebruikers die dit onderwerp bekijken