Eens hoor dat techno extreem populair is en omnipresent, maar vervolgens techno afdoen als iets dat per definitie niet alternatief is vind ik te makkelijk. De kracht van Best Kept Secret vind ik juist de diversiteit in stijlen. Dus rock, punk, indie, folk, whatever hebben daar een plek, maar net zo goed techno en hip hop."Garage Noord" "De School" I rest my case. Voor mij mag het op dat gebied wel iets spannender. Zo stond er vorig jaar ook een Bountyhunter, "leuk" maar het past niet bij het imago van BKS.
Mijn probleem is dat het genre steeds maar neer word gezet als experimenteel, underground, en vaak heel hard neerbuigend doen over andere genres. Terwijl echt de een na de andere School, Draaimolen, Duikboot, Smeerboel, de Leukste Festival, Zeezout festival, Ploegendienst, Trailerfest uit de grond lijkt te worden gestampt.
Niet alle techno lijkt me BKS appropriate, maar wat mij betreft is er zeker ruimte voor. Al is het drie artiesten die ergens een nacht vullen.
Giant Swan vind ik experimenteler en relevanter dan een Blossoms. Zo zijn er genoeg andere namen die op hun eigen manier onderscheidend zijn.