Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.180
2.100
Tweede 'worp' van Beach House staat online en die is weer prima. Voor mij is dit de eigenlijke 'derde headliner' komend jaar!
Geef ze die plek bij een ondergaande zon aan dat strand maar!
 
  • Geweldig
Waarderingen: noid

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Wat dat betreft hebben we wel echt een luxe bovenkant van het programma he, Nick Cave, the strokes, Jamie xx, alt J, beach house zijn allemaal headline waardig wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.662
2.224
Als je kijkt naar afzonderlijke artiesten valt er overigens al berst een dagindeling te maken (ik heb wat namen opgezocht, omdat ik dit keer mogelijk voor het eerst niet een heel weekend ga..)

Vrijdag
Sigrid, DIIV, Leon Bridges, Mavis Staples, Alt J en Jamie XX (die laatste 2 leid ik af uit het feit dat de andere headliners op de andere dagen staan)
? Cassandra Jenkins, dEUS

Zaterdag
Big Thief, Fontaines DC, Strokes

Zondag: Nick Cave

Wolf Alice staat er vrijdag of zondag
Beach Bunny op zaterdag of zondag (op vrijdag op Primavera Porto).
Verder staan black midi, Mura Masa en Sky Ferreira op de donderdag daar. Zou het logischer maken dat ze ook op zaterdag of zondag komen, maar Diiv is ook van plan binnen een dag de oversteek te maken. Die tour van Diiv is overigens vrij ambitieus, met tussen 4-6-22 en 16-6-22 slechts twee vrije dagen en overtochten van Porto naar Hilvarenbeek en van Berlijn naar Istanbul.

Primavera Porto 2022.jpg
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.662
2.224
Als er nog dingen doorkomen dan stem ik op:

- Japanese Breakfast (10-11-12)
- Kim Gordon (10-11-12)
- Caroline Polachek (10-11-12)
- 100gecs (11-12)
- King Krule (11-12)
- Rina Sawayama (11-12)
- Shellac (11-12)
- Slowdive (11-12)
- Dinosaur Jr. (10-12)
- Earl Sweatshirt (10-12)
- Pile (10-12)

Verwacht er precies niks van, maar ze zijn allemaal nog wel beschikbaar op de data tussen haakjes en zijn nog in Europa of vrij op de dagen voor en na BKS.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.180
2.100
Syd or Solen in Kopenhagen zet op zaterdag 11/6 (de dag met The National) o.a. Slowdive, Anna Calvi, Wet Leg en Nilüfur Yanya neer. Laat die maar doorkomen naar Beekse Bergen!
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.662
2.224
Syd or Solen in Kopenhagen zet op zaterdag 11/6 (de dag met The National) o.a. Slowdive, Anna Calvi, Wet Leg en Nilüfur Yanya neer. Laat die maar doorkomen naar Beekse Bergen!
Slowdive nu dus alleen nog de zondag over, maar Kopenhagen - Hilvarenbeek moet te doen zijn als je ook Porto - Kopenhagen doet. Wet Leg zou ik ook een goede boeking vinden
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Ga er eigenlijk niet vanuit dat de namen die er nog bij gaan komen van zulk kaliber zijn.

Hoop vooral op een dik nachtprogramma.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Ga er eigenlijk niet vanuit dat de namen die er nog bij gaan komen van zulk kaliber zijn.

Hoop vooral op een dik nachtprogramma.
Jep, ik ook. Hoop heel erg op objekt, Barker, Simo cell maar zou ook erg blij zijn met Nederlandse acts als Parrish Smith, identified patient, interstellar funk, de ambassade, job sifre. Nu ik erover nadenk is het eigenlijk jammer dat ze geen samenwerking hebben met draaimolen voor het nachtprogramma, zou goed passen denk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
Jep, ik ook. Hoop heel erg op objekt, Barker, Simo cell maar zou ook erg blij zijn met Nederlandse acts als Parrish Smith, identified patient, interstellar funk, de ambassade, job sifre. Nu ik erover nadenk is het eigenlijk jammer dat ze geen samenwerking hebben met draaimolen voor het nachtprogramma, zou goed passen denk ik
Niet eens, dat soort dertien in een dozijn muziek mag wel een beetje wegblijven bij BKS. Het mag wel wat experimenteler zoals ze dat altijd al hebben gehad.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ook al zit hun programma eventueel vol. Als ze nu door wat kunnen schuiven toch een plaatsje aan Wet Leg kunnen geven moeten ze kosten wat het kost dat doen. Word sowieso een van dé bands om volgende festival zomer als "alternatief" festival op de line up te hebben!
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Niet eens, dat soort dertien in een dozijn muziek mag wel een beetje wegblijven bij BKS. Het mag wel wat experimenteler zoals ze dat altijd al hebben gehad.
Wat is er precies dertien in een dozijn aan dj's als Parrish Smith en job sifre? Er zijn toch niet heel veel dj's die experimentele techno combineren met rock en andere genres en daar dan ook nog succesvol in zijn?

 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.662
2.224
Wat is er precies dertien in een dozijn aan dj's als Parrish Smith en job sifre? Er zijn toch niet heel veel dj's die experimentele techno combineren met rock en andere genres en daar dan ook nog succesvol in zijn?

Ik snap de kritiek ook niet. Een Identified Patient draait ook buitengewoon interessant. De Ambassade is vrij uniek in het Nederlandse muzieklandschap en ook de andere namen passen best op BKS. Ik ben zeker voor zoveel mogelijk experimentele muziek op BKS, maar dat kan meerdere kanten op gaan. Zo was Giant Swan de vorige editie ook briljant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marin

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
Wat is er precies dertien in een dozijn aan dj's als Parrish Smith en job sifre? Er zijn toch niet heel veel dj's die experimentele techno combineren met rock en andere genres en daar dan ook nog succesvol in zijn?

Ik heb niks tegen dit soort acts, maar moeten ze echt letterlijk tegenwoordig op zo'n beetje ieder festival van het land staan? Techno is lekker hip, en blijkbaar is dance mixen met rock en andere genres "experimenteel". Dj's doen dit al jaren en lang, het is echt niets unieks aan. Juist het mixen met andere stijlen is een beetje makkelijk scoren en is altijd al zo geweest. Iedere randstad student luistert op dit moment naar dit soort muziek. Soms is het gewoon beter om zaken gescheiden te houden, dan ga je maar een paar weken later naar Awakenings waar het bomvol staat met dat soort acts.

Techno is al lang niet meer experimenteel en underground. Het is nu wat Jumpstyle 10 jaar geleden was.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Experimenteel en alternatief of niet, als je kijkt naar de line up van de laatste edities staan er gewoon namen als job jobse, mad Miran, Shanti Celeste, David Vunk, Paula Tape, Elias Mazian etc op BKS, dus blijkbaar past dat wel
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
PS. Vind ik het ook prima als dat soort namen er niet staan hoor begrijp me niet verkeerd, voor die muziek ga ik naar garage noord, radion en voorheen de school waar het toch beter tot zijn recht komt imo. Maar als ik speculeert over het nachtprogramma en dan kijk maar eerdere line ups lijken me die namen niet meer dan logisch, that's all:)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
PS. Vind ik het ook prima als dat soort namen er niet staan hoor begrijp me niet verkeerd, voor die muziek ga ik naar garage noord, radion en voorheen de school waar het toch beter tot zijn recht komt imo. Maar als ik speculeert over het nachtprogramma en dan kijk maar eerdere line ups lijken me die namen niet meer dan logisch, that's all:)
"Garage Noord" "De School" I rest my case. Voor mij mag het op dat gebied wel iets spannender. Zo stond er vorig jaar ook een Bountyhunter, "leuk" maar het past niet bij het imago van BKS.

Mijn probleem is dat het genre steeds maar neer word gezet als experimenteel, underground, en vaak heel hard neerbuigend doen over andere genres. Terwijl echt de een na de andere School, Draaimolen, Duikboot, Smeerboel, de Leukste Festival, Zeezout festival, Ploegendienst, Trailerfest uit de grond lijkt te worden gestampt.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken