Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Minder geld? Ik heb even gekeken, maar als ik nu een kaartje voor een optreden van Hang Youth, S10, Goldband of Froukje wil kopen ben ik 17 tot 20 euro kwijt, als het niet al uitverkocht is, dat is toch echt wel meer dan Nation of Languages, Beach Bunny, Shygirl of Yumi Zouma, om maar wat internationale artiesten te noemen waar ik momenteel kaartjes voor heb en die niet zouden misstaan op Best Kept Secret (of er al staan). En de hoek van de straat klinkt leuk, maar voor de meeste straathoeken in Nederland ben ik ook minimaal dat bedrag kwijt aan reiskosten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Wauw, lekker programma hoor. Ik heb heel wat mooie namen op mijn lijstje staan als ik zou gaan. Met het Bruce gerucht voor 12 juni heeft dat echter voorrang, maar misschien is een zaterdag ticket (net zoals 2021 en 2020) een optie. Iig mijn must see lijstje (en wish lijst voor de zaterdag dan):

The Strokes (konden enkel op de zaterdag toch?)
Beach House, Sigrid, King Gizzard, Jessie Ware, Mavis Staples, Wolf Alice, Fontaines D.C. (ook al redelijk bevestigd voor de zaterdag?), Big Thief, dEUS, Froukje, Black Midi, Jehnny Beth, Holly Humberstone, Wies, Spellling en 4B2M.

Genoeg voor een heel weekennd toch, vooral als ik ook Nick Cave erbij zie op de zondag. Wauw, echt goed programma.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Wauw, lekker programma hoor. Ik heb heel wat mooie namen op mijn lijstje staan als ik zou gaan. Met het Bruce gerucht voor 12 juni heeft dat echter voorrang, maar misschien is een zaterdag ticket (net zoals 2021 en 2020) een optie. Iig mijn must see lijstje (en wish lijst voor de zaterdag dan):

The Strokes (konden enkel op de zaterdag toch?)
Beach House, Sigrid, King Gizzard, Jessie Ware, Mavis Staples, Wolf Alice, Fontaines D.C. (ook al redelijk bevestigd voor de zaterdag?), Big Thief, dEUS, Froukje, Black Midi, Jehnny Beth, Holly Humberstone, Wies, Spellling en 4B2M.

Genoeg voor een heel weekennd toch, vooral als ik ook Nick Cave erbij zie op de zondag. Wauw, echt goed programma.
The Strokes hebben inderdaad bevestigd dat het zaterdag wordt, maar dat kon ook niet anders.
Fontaines D.C. wordt vrijdag of zaterdag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Minder geld? Ik heb even gekeken, maar als ik nu een kaartje voor een optreden van Hang Youth, S10, Goldband of Froukje wil kopen ben ik 17 tot 20 euro kwijt, als het niet al uitverkocht is, dat is toch echt wel meer dan Nation of Languages, Beach Bunny, Shygirl of Yumi Zouma, om maar wat internationale artiesten te noemen waar ik momenteel kaartjes voor heb en die niet zouden misstaan op Best Kept Secret (of er al staan). En de hoek van de straat klinkt leuk, maar voor de meeste straathoeken in Nederland ben ik ook minimaal dat bedrag kwijt aan reiskosten.
Dat is natuurlijk kul, want voor de Beach Bunny's moet je meestal nog meer vervoerskosten maken. Als je Froukje echt niet goedkoper kan zien dan op BKS dan doe je serieus iets mis.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Dat is natuurlijk kul, want voor de Beach Bunny's moet je meestal nog meer vervoerskosten maken. Als je Froukje echt niet goedkoper kan zien dan op BKS dan doe je serieus iets mis.
Ik zie Froukje vaak in de trein dat is gratis.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
"Mooie dingen", ja. Ik hoop wel oprecht dat er nog wat meer gitaarbands bijkomen,anders lig ik het hele weekend te slapen denk ik. Goeie hoop dat dit nog wel gaat gebeuren trouwens.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Volledige programma is gisteren bekend gemaakt toch? Die surprises zullen wel meer in die belevingshoek zitten denk ik.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
"Mooie dingen", ja. Ik hoop wel oprecht dat er nog wat meer gitaarbands bijkomen,anders lig ik het hele weekend te slapen denk ik. Goeie hoop dat dit nog wel gaat gebeuren trouwens.
Er missen Five namen (garage, punk en postpunk)maar dat podium is niet meer. De vraag is nu of dat soort bands nu nog ergens anders gaan komen of uit het programma verdwenen zijn.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Dat is natuurlijk kul, want voor de Beach Bunny's moet je meestal nog meer vervoerskosten maken. Als je Froukje echt niet goedkoper kan zien dan op BKS dan doe je serieus iets mis.
Heb in 2019 dertig volledige optredens gezien op BKS. Met de huidige ticketprijs + mijn huidige vervoerskosten is dat een kleine 9 euro per optreden. Ik kan op de fiets naar Froukje gaan kijken de week voor BKS, maar dan ben ik 17 euro kwijt. Bij wijze van spreken dan, want ik heb niet enorm veel behoefte om Froukje te zien.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Heb in 2019 dertig volledige optredens gezien op BKS. Met de huidige ticketprijs + mijn huidige vervoerskosten is dat een kleine 9 euro per optreden. Ik kan op de fiets naar Froukje gaan kijken de week voor BKS, maar dan ben ik 17 euro kwijt. Bij wijze van spreken dan, want ik heb niet enorm veel behoefte om Froukje te zien.
Maar hoe zit dat dan met eten en bier? Volgens mij is je berekening nog niet compleet ;)
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Er missen Five namen (garage, punk en postpunk)maar dat podium is niet meer. De vraag is nu of dat soort bands nu nog ergens anders gaan komen of uit het programma verdwenen zijn.
Mijn hoop is dat de invulling van De Muziekgieterij, De Smederij, The Casbah gewoon voor het grootste gedeelte optredens inhoudt. Waarbij de programmering nu dus compleet is, maar er toch nog dingen bijkomen die ik wil zien.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Mijn hoop is dat de invulling van De Muziekgieterij, De Smederij, The Casbah gewoon voor het grootste gedeelte optredens inhoudt. Waarbij de programmering nu dus compleet is, maar er toch nog dingen bijkomen die ik wil zien.
Als je de beschrijvingen leest bij die podia dan zullen daar zeker nog namen voor komen maar die zullen denk ik niet volledig aansluiten bij wat er op Five stond. Muziekgieterij verwacht ik lokaal talent, Cashah is bekend en Club Smederij is op de nacht gericht. Dus zie het somber in qua gitaarbandjes.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
The Strokes hebben inderdaad bevestigd dat het zaterdag wordt, maar dat kon ook niet anders.
Fontaines D.C. wordt vrijdag of zaterdag.
Wordt zaterdag, spelen vrijdag en zondag al elders ->
Also! Voor wie net als ik een dag wil gaan is het misschien interessant om de line-ups van andere festivals in hetzelfde weekend erbij te pakken. Daaruit blijkt voor veel artiesten al dat er nog maar 1 of 2 mogelijke dagen zijn dat ze op BKS kunnen spelen. Bv The Strokes en Fontaines DC kunnen alleen op de zaterdag:
- Tempelhof https://tempelhofsounds.berlin/en/line-up/
- Primavera 2e weekend https://www.last.fm/festival/4502774+Primavera+Sound+2022+Barcelona
- NOS Alive https://www.last.fm/festival/4502310+NOS+Primavera+Sound+2022
- Maifeld Derby https://www.maifeld-derby.de/
- Festi'neuch https://festineuch.ch/programme/

The Strokes: zaterdag
Alt-J: vrijdag
Nick Cave: zondag
Sky Ferreira: vrijdag/zondag
King Gizzard: vrijdag/zondag
Black midi: vrijdag/zondag
DIIV: vrijdag
Jehnny Beth: zaterdag/zondag
Wolf Alice: vrijdag/zondag
Big Thief: vrijdag/zaterdag
Sampa the Great: zondag
Altin Gün: vrijdag/zondag
Fontaines DC: zaterdag
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Als je de beschrijvingen leest bij die podia dan zullen daar zeker nog namen voor komen maar die zullen denk ik niet volledig aansluiten bij wat er op Five stond. Muziekgieterij verwacht ik lokaal talent, Cashah is bekend en Club Smederij is op de nacht gericht. Dus zie het somber in qua gitaarbandjes.
Zou goed kunnen dat je daar gelijk in hebt.

Het programma is wat mij betreft dik in orde.
Ten opzichte van de 2020 aankondiging mis ik nog wel de echte nieuwe talenten die op een ESNS naar boven komen. In 2020 stonden verschillende namen die bij ESNS naar boven waren gekomen (zoals Squid, Black country new road, Sorry) daarna ook op BKS.
Daarnaast waren er in het 2020/2021 verschillende namen die wat aan de rand van het programma zaten (bijv Angel Bat Dawid, Irreversible Entanglements, of het ambientprogramma in 2019) en waar Maurits erg trots op was. Een beetje de namen die in SEVEN hadden kunnen staan of die je ook op Le Guess Who? ziet. Ook die lijn lijkt nog wat te ontbreken.

Het zou kunnen dat dit invulling is van die podia ('the secret', waarover 3voor12 het heet), of dat een paar van die ESNS-namen voor 1 februari nog 'als verrassing' bekend worden gemaakt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Porridge Radio, Beach Bunny, IceAge, Black Midi, Amenra, Faye Webster, Diiv, Gustaf, Kikagaku Moyo,...
Ik zie wel wat gitaar-minded bands die op de FIVE kunnen staan hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken