Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Ik ben er weer bij drie volle dagen.
must see: sampa the great, altin gun, soulwax, genesis owusu, sky ferreira, jessie ware, nick cave

heel erg leuk om te zien: jamie xx, strokes, leon bridges, froukje, metronomy, holly humberstone, king gizzard

benieuwd naar: alt j, mura masa, sigrid, deus, spellling, automatic, 4b2m, mavis staples, jehnny beth, keiyaa

als ik tijd heb pik ik die mee: wolf alice, boy pablo, sef, wies, giant rooks, john talabot, sad night dynamite, yasmin williams, luz

verwacht nog leuke belgische en nederlandse verrassingen in de muziekgieterij die ik wil zien..dus ook dit jaar wordt het keuzestress.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.650
2.217
Even los van alle "kritiek". Wie gaat er hier allemaal?
Volmondig ja. Uit mijn vriendenkring zijn de reacties ook zeer positief, dus er is redelijk wat animo, ook van mensen die normaal net niet overgehaald kunnen worden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Uit mijn vriendenkring zijn de reacties ook zeer positief, dus er is redelijk wat animo, ook van mensen die normaal net niet overgehaald kunnen worden.
Ik denk dat de bovenkaart Nick Cave, The Strokes, Alt-J, Jamie XX een van de meest aantrekkelijke voor een groot publiek is sinds misschien wel altijd voor BKS.

Als je even vergelijkt...

2019: Bon Iver, Kraftwerk, Christine & The Queens, Carly Rae Jepsen
2018: Arctic Monkeys, The National, LCD Soundsystem, Chvrches
2017: Radiohead, Arcade Fire, Run The Jewels, James Blake
2016: Beck, Editors, Jamie XX, Air
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Marin

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.826
824
Ik denk dat de bovenkaart Nick Cave, The Strokes, Alt-J, Jamie XX een van de meest aantrekkelijke voor een groot publiek is sinds misschien wel altijd voor BKS.

Als je even vergelijkt...

2019: Bon Iver, Kraftwerk, Christine & The Queens, Carly Rae Jepsen
2018: Arctic Monkeys, The National, LCD Soundsystem, Chvrches
2017: Radiohead, Arcade Fire, Run The Jewels, James Blake
2016: Beck, Editors, Jamie XX, Air
2017 was ook wel aardig.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
Ik denk dat de bovenkaart Nick Cave, The Strokes, Alt-J, Jamie XX een van de meest aantrekkelijke voor een groot publiek is sinds misschien wel altijd voor BKS.

Als je even vergelijkt...

2019: Bon Iver, Kraftwerk, Christine & The Queens, Carly Rae Jepsen
2018: Arctic Monkeys, The National, LCD Soundsystem, Chvrches
2017: Radiohead, Arcade Fire, Run The Jewels, James Blake
2016: Beck, Editors, Jamie XX, Air

Dat groot publiek valt wel wat mee toch? Ik geloof dat het grootste deel van mijn vrienden- en kennissenkring die 4 allen echt nier zo goed kent
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Dat groot publiek valt wel wat mee toch? Ik geloof dat het grootste deel van mijn vrienden- en kennissenkring die 4 allen echt nier zo goed kent
Alt-J heeft best wel wat commerciële aantrekkingskracht volgens mij. Die zijn voor de meeste mensen hier dan misschien wel de minst aantrekkelijke band om te gaan zien, maar je haalt er wel net een paar extra vrienden mee over denk ik.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.650
2.217
Alt-J heeft best wel wat commerciële aantrekkingskracht volgens mij. Die zijn voor de meeste mensen hier dan misschien wel de minst aantrekkelijke band om te gaan zien, maar je haalt er wel net een paar extra vrienden mee over denk ik.
In dit geval zijn het vooral The Strokes die het hem doen, maar er staan zeker wat artiesten die net dat beetje extra aantrekkingskracht hebben.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Music through the lens of culture, culture through the lens of music. We are very excited about all the brand new cultural partners of Best Kept Secret Festival.

Some highlights: there will be Secret Artists in Residence who will create new music inspired by the surroundings and their own hunches. This project will be curated by producer Pitto (Just Pitto) from a bungalow on site. Various chefs including Benny Blisto from BAK will prepare a dish inspired by their favorite artist on the program, and we gave Brussels based Kiosk Radio their own Island! Check out the full culture program at: https://bestkeptsecret.nl/culture

BKS postte dit net op social media.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.907
3.509
Iemand trouwens als eens in een B&B of Hotel in de regio geslapen tijdens BKS? Tips zijn welkom!
 

mardybum

Playlistbediener
29 feb 2020
22
13
Wat een gezeur hier. Prachtige line-up! Nog nooit heb ik zo’n goede middle-card gezien bij BKS. Onderkant had wellicht wat rijker gemogen, maar je kan toch niet alles zien :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje en mattman

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
121
58
Wat een gezeur hier. Prachtige line-up! Nog nooit heb ik zo’n goede middle-card gezien bij BKS. Onderkant had wellicht wat rijker gemogen, maar je kan toch niet alles zien :)
Helemaal mee eens hoor. Vind het een van de beste lineup die BKS heeft gehad (veel beter dan die van 2019 bv)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.826
824
Het “gezeur” komt voort uit het feit dat BKS voor veel mensen juist geliefd is vanwege de undercard. Leuk die sterke headliners en middelecard maar de pareltjes zaten vaak juist aan de onderkant van het affiche. De bekendere namen heb je vaak al gezien en dat nieuwe frisse bandje niet.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.650
2.217
Het “gezeur” komt voort uit het feit dat BKS voor veel mensen juist geliefd is vanwege de undercard. Leuk die sterke headliners en middelecard maar de pareltjes zaten vaak juist aan de onderkant van het affiche. De bekendere namen heb je vaak al gezien en dat nieuwe frisse bandje niet.
Als ik ga turven in vorige jaren dan kom ik niet op zo heel veel meer nieuwe frisse bandjes dan dit jaar. Zeker gezien ik toch nog wel wat extra namen verwacht in de loop van volgend jaar. In vorige jaren kwam een deel van die namen ook regelmatig pas na ESNS.

Ik ben heel benieuwd wat dan de namen zijn in vorige jaren die nu het verschil hadden gemaakt.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.650
2.217
Voor grote namen ga je toch naar Pinkpop.
Daarom ga ik naar BKS voor het midden van de poster. Vorige editie bijvoorbeeld vooral genoten van een Yves Tumor, Stereolab, Death Grips, Spiritualized, Sophie, Kae Tempest. En dat midden van de poster is dit jaar dik in orde.

De onderkant zie ik voordat ze op BKS staan op een Left of the Dial, Valkhof, Le Guess Who, ESNS, Misty Fields, Popronde of een klein zaaltje ergens. Desondanks zie ik die ook hartstikke graag op BKS, maar het is niet hun USP voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.826
824
Ik ga voor de hele poster naar BKS en de headliners en het midden van de poster zijn nu uitstekend verzorgd. Ik mis nu nog de bandjes/artiesten van de toekomst. Die zijn er in mijn ogen nog te weinig. Wellicht komt dit nog en mocht dat niet zo zijn vermaak ik me ook uitstekend. Zo goed is het programma al wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.650
2.217
Alle respect hoor voor de kritische noot. Ik ben wel heel benieuwd wat de bands op de vorige lineups waren die in die categorie vielen en wat de weinige bands zijn die daar dit jaar wel aan voldoen, want zoals gezegd zie ik genoeg aanknopingspunten.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
810
522
Bij mij is het meer dat ik gewoon veel optredens wil kunnen zien en dat ongeveer 1/3e van het affiche me aanspreekt. Dat was vorig jaar ook zo, maar 1/3e van 100 acts is een stuk meer dan 1/3e van 50. Verder is het niet specifiek dat ik de kleinere dingen wil zien, maar er zijn gewoon meer kleinere acts dan grote en daarmee ook meer kleinere acts die ik leuk vind.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Daarom ga ik naar BKS voor het midden van de poster. Vorige editie bijvoorbeeld vooral genoten van een Yves Tumor, Stereolab, Death Grips, Spiritualized, Sophie, Kae Tempest. En dat midden van de poster is dit jaar dik in orde.

De onderkant zie ik voordat ze op BKS staan op een Left of the Dial, Valkhof, Le Guess Who, ESNS, Misty Fields, Popronde of een klein zaaltje ergens. Desondanks zie ik die ook hartstikke graag op BKS, maar het is niet hun USP voor mij.
Maar we mogen het toch wel een beetje kritiek hebben omdat een kaartje veel duurder is geworden tegenover veel minder namen. Wat nu bekend is is zeker niet slecht, maar de prijs en de aantallen vind ik wel dat we daar iets van mogen vinden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken