Best Kept Secret 2021 - Nieuws en geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Run the Jewels is sowieso wishful thinking want die staan tijdens BKS in Amerika met RATM.

Best wel benieuwd naar vrijdag. BKS2021 ligt voor het eerst qua data binnen mijn mogelijkheden! Ik hoop zelf sterk op Soccer Mommy, Black Midi, DIIV, Weyes Blood, Tinariwen, Sampa the Great, 100 gecs en squid.
 

MauRisico

Playlistbediener
31 jan 2015
17
3
MauRisico wrote:
Al bekend met JQBX?
Ik heb een public Best Kept Secret Room aangemaakt.
Mooi plekje om met elkaar oude en nieuwe BKS nummers te draaien en te beoordelen.
Best kept Secret JQBX

Leuk plan!
Misschien wel leuk om volgend weekend tijdens het eigenlijke BKS-weekend hier BKS-acts te delen!

Vrijdag 12 juni t/m 14 juni allemaal voor elkaar je favoriete nummers draaien!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
mmax wrote:
Ook al is het geen verrassing, erg blij mee. Black Midi, Fontaines D.C en black Country new road er bij en het is voor mij weer compleet. Erg benieuwd naar volgende week

The National is inderdaad geen verrassing, maar ben er wel heel blij mee. Black midi, fontaines en BCNR lijken mij alle drie zekerheidjes.
Vooral benieuwd wat er met een Badbadnotgood, Khruangbin of Octavian gebeurt, die nog niet zijn bevestigd voor andere festivals in juni.

Ben ook benieuwd naar Badbadnotgood. Die wil ik toch wel erg graag zien. Net als RBCF, Om en in iets mindere mate Octavian.

Van mij mogen Real Estate, Jonathan Wilosn, Thundercat en Other Lives nog aan de originele line up worden toegevoegd.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Titus Andronicus met de 11e verjaardag van het album The Monitor, ik blijf erop hopen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Mijn RTJ oomerking was een beetje sarcastisch hoor, vibd het een dik album.

Er mag wel een degelijke Hip Hop naam op het affiche staan. Dat miste ik een beetje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik zou Muzz ook graag willen zien:

https://oor.nl/interviews/paul-banks-interpol-over-het-prachtige-debuut-van-muzz/
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Komende vrijdag dus het volledige programma!

Hierbij een Dennis-achtig overzicht van de BKS2020-acts die we waarschijnlijk wel kunnen verwachten:

Bevestigd door BKS: THE NATIONAL, THE STROKES

Waarschijnlijk, want:
Zelfbevestiging (website): CATFISH AND THE BOTTLEMEN

Bevestigd voor Primavera Sound:
MASSIVE ATTACK
DIIV, METRONOMY, 100GECS, BLACK COUNTRY NEW ROAD, BLACK LIPS, BLACK MIDI, DJ SHADOW, ELA MINUS, FONTAINES D.C., JESSICA PRATT, OM, SQUID, TROPICAL FUCK STORM, VIOLET

Bevestigd voor Sideways: JARVIS COCKER, BELLE AND SEBASTIAN, THE AVALANCHES, OM
Tour in Europa in juni 2021: HAMILTON LEITHAUSER
Bevestigd Neighbourhood 2021: EASY LIFE
Bevestigd Black Deer Festival 2021: THE MILK CARTON KIDS
Bevestigd Hurricane / Southside: CATFISH AND THE BOTTLEMEN, GIANT ROOKS
Bevestigd Vida Festial: BELLE AND SEBASTIAN, SOCCER MOMMY, EVE OWEN
Bevestigd Bilbao BBK: TINARIWEN

Daarnaast zullen veel Nederlandse bands als Pip Blom, Meetsysteem, The Homesick, S10, Waltzburg en Wies vast weer bevestigd worden.

Middelgrote acts waarvan ik zo snel niets heb kunnen vinden zijn BADBADNOTGOOD, BEACH BUNNY (Europese tour juni verplaatst naar april 21), COURTNEY MARIE ANDREWS, KHRUANGBIN, MAGGIE ROGERS, OCTAVIAN, ROLLING BLACKOUT COASTAL FEVER en WEYES BLOOD.

 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
RBCF doet in maart een tour in het VK. Hoop dat ze dan in de zomer terugkomen naar Europa. RBCF en Badbadnotgood zijn nou met de acts die ik graag wil zien.

Slighlty off topic: zag net toevallig dat Elbow in Ziggo Dome was verplaatst van maart naar juni, naar oktober 2020 en daarna naar oktober 2021. Hoop dat dit niet samenhangt met Mojo's Covid verwachtingen.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
RBCF doet in maart een tour in het VK. Hoop dat ze dan in de zomer terugkomen naar Europa. RBCF en Badbadnotgood zijn nou met de acts die ik graag wil zien.

Slighlty off topic: zag net toevallig dat Elbow in Ziggo Dome was verplaatst van maart naar juni, naar oktober 2020 en daarna naar oktober 2021. Hoop dat dit niet samenhangt met Mojo’s Covid verwachtingen.
Dacht dat de heer Mulder zei dat ze ergens in maart hopen om weer volle zalen te ontvangen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Slighlty off topic: zag net toevallig dat Elbow in Ziggo Dome was verplaatst van maart naar juni, naar oktober 2020 en daarna naar oktober 2021. Hoop dat dit niet samenhangt met Mojo’s Covid verwachtingen.

Zal gewoon een agendadingetje met de band zijn gok ik. In januari zijn gewoon weer (grote) concerten gepland. Bon Iver bijvoorbeeld.

(M'n eerste concert in lange tijd wordt dat...)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
vraagje .. al bekend hoe wat waar wanneer op vrijdag de aankondig komt ?

Nee, zal wel 's ochtends zijn (8.00 of 10.00). Al was er hier nog wel de hoop dat BKS er iets meer van dan alleen een Facebook- en persbericht (bijvoorbeeld een stream, zoals bij de eerdere aankondigingen voor 2020, maar dan van locatie in Hilvarenbeek).
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
De line-up die nu bekend was en er dit jaar zou staan, dat was toch nog geen volledige line-up? Ik kan me nog wel herinneren dat er hier wat twijfels waren over die 80 % die al bekend dan wel geboekt zou zijn, bij de laatste aankondiging. Mogelijk zijn er dan sowieso nog een aantal nieuwe namen als ze vrijdag de hele line-up droppen. Zelf hoop ik dat ze Porridge Radio hebben toegevoegd, toch wel één van de sterkste platen dit jaar. Ook Dinosaur jr. zou ik erg fijn vinden.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
De line-up die nu bekend was en er dit jaar zou staan, dat was toch nog geen volledige line-up? Ik kan me nog wel herinneren dat er hier wat twijfels waren over die 80 % die al bekend danwel geboekt zou zijn. bij de laatste aankondiging. Mogelijk zijn er dan sowieso nog een aantal nieuwe namen als ze vrijdag de hele line-up droppen. Zelf hoop ik dat ze Porridge Radio hebben toegevoegd, toch wel één van de sterkste platen dit jaar. Dinosaur zou ik erg fijn vinden.

Nee, was een 70-80% line up, waarbij ze zelf al hadden aangegeven dat er nog een paar verrassingen waren. We gingen er hier vanuit dat in ieder geval King Princess en King Krule bij die ontbrekende namen zouden zitten.
Er zullen nog wel wat namen wegvallen (ik denk Maggie Rogers bijvoorbeeld) dus er komen zeker nieuwe namen bij. Porridge Radio staat ook op Primavera en is wel een echt BKS-naam. Die verwacht ik zeker wel.

Overzicht hierboven gaat inderdaad alleen om namen uit de 2020 line-up die terugkomen. Ongeveer 30 van die namen lijken behoorlijk zeker.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Primavera schud nog weer wat uit de mouw:
5wcTnpe.png


Weer hoop op Kim Gordon.

Beach Bunny is ook ok. & Khruangbin lijkt me dan ook wel een zekerheidje (maar laatstgenoemdehoeft voor mij niet zo).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Primavera schud nog weer wat uit de mouw:
5wcTnpe.png


Weer hoop op Kim Gordon.

Beach Bunny is ook ok. & Khruangbin lijkt me dan ook wel een zekerheidje (maar laatstgenoemdehoeft voor mij niet zo).

Die vrijdag is wel bizar. The Strokes, The National en Beck naast elkaar. Erg mooi geboekt daar.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Dan maar een update:

Bevestigd door BKS: THE NATIONAL, THE STROKES

Waarschijnlijk, want:
Zelfbevestiging (website): CATFISH AND THE BOTTLEMEN

Bevestigd voor Primavera Sound:
MASSIVE ATTACK
DIIV, METRONOMY, 100GECS, BEACH BUNNY, BLACK COUNTRY NEW ROAD, BLACK LIPS, BLACK MIDI, DJ SHADOW, ELA MINUS, FONTAINES D.C., JESSICA PRATT, KHRUANGBIN, OM, SQUID, TROPICAL FUCK STORM, VIOLET

Bevestigd voor Sideways: JARVIS COCKER, BELLE AND SEBASTIAN, THE AVALANCHES, OM
Tour in Europa in juni 2021: HAMILTON LEITHAUSER, COURTNEY MARIE ANDREWS
Bevestigd Neighbourhood 2021: EASY LIFE
Bevestigd Black Deer Festival 2021: THE MILK CARTON KIDS
Bevestigd Hurricane / Southside: CATFISH AND THE BOTTLEMEN, GIANT ROOKS
Bevestigd Vida Festial: BELLE AND SEBASTIAN, SOCCER MOMMY, EVE OWEN
Bevestigd Bilbao BBK: TINARIWEN

Daarnaast zullen veel Nederlandse bands als Pip Blom, Meetsysteem, The Homesick, S10, Waltzburg en Wies vast weer bevestigd worden.

Middelgrote acts nog wat onzeker: BADBADNOTGOOD, MAGGIE ROGERS, OCTAVIAN, ROLLING BLACKOUT COASTAL FEVER (VK-tour in maart) en WEYES BLOOD.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken