Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:

cloudyshoes wrote:
In vergelijking met DTRH vind ik het heel aangenaam dat we min of meer kunnen verwachten wat voor een kaliber namen we nog mogen verwachten. De drie headliners staan vast, we hebben al een aantal mooie subs en de line-up is al mooi gevuld met spannende kleinere namen. Alles wat er vanavond bij komt is extra, en BKS kennende zal het weer dik de moeite zijn. De manier van communiceren en het bekend maken van hun namen, straalt gewoon meer vertrouwen uit. Een heel andere situatie dan bij DTRH, waar alles op losse schroeven lijkt te staan en het niet echt duidelijk is wat je nog mag verwachten.


Tja, wat noem je op losse schroeven als je met een line-up zonder de echt grote headliners toch gaat uitverkopen? Moet ik van BKS nog maar zien terwijl er daar ook nog eens dik 10.000 man minder te verwachten valt. Nee, bij DTRH zitten ze in een luxe positie waar ze bij BKS wel eens jaloers op zouden kunnen zijn aangezien hun bezoekersaantal veel meer gerelateerd is aan de line-up.

Helemaal mee eens! Maar als bezoeker zijnde, is het natuurlijk alleen maar voordelig als een festival alles op alles zet om een kwalitatieve line-up te presenteren.

Ik denk dat ze bij DTRH hun uiterste best doen om een zo goed mogelijke line-up samen te stellen maar soms zit het blijkbaar tegen en lukt het zelfs gigant Mojo niet om de headline spots naar tevredenheid in te vullen. Moet dan wel zeggen dat mijn bewondering voor de boekers van BKS groot is dat zij, als kleiner festival, daar dan wel in slagen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Ben benieuwd naar de nieuwe namen, en ik schok al even dat we namen gaan krijgen zonder Maurits Westerisk. Denk dat de naam van BKS vanavond ook gaat veranderen naar Maurits Westerisk Secrets.
Mag hem of niet. Het lijkt er wel op dat zijn netwerk verder in de indiewereld reikt dan die van Robert Swarts....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Indiaantje89 wrote:
Ben benieuwd naar de nieuwe namen, en ik schok al even dat we namen gaan krijgen zonder Maurits Westerisk. Denk dat de naam van BKS vanavond ook gaat veranderen naar Maurits Westerisk Secrets.

Mag hem of niet. Het lijkt er wel op dat zijn netwerk verder in de indiewereld reikt dan die van Robert Swarts….

Hoezo? Robert Swarts was toch de directeur van 2013 tot nu? Of mis ik iets.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Earl Sweatshirt zo ik een hele fijne boeking vinden, maar die verwacht ik niet meer gezien de algehele afwezigheid van hiphop de laatste twee edities. Jonathan Wilson zou ik ook zeer kunnen waarderen, maar die toert in juni vooralsnog niet als ik zijn site moet geloven.
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Voor mij wordt dit keer de eerste keer een weekend BKS, hoeveel namen mogen we nog verwachten op basis van eerder jaren? En zijn het vooral undercard namen die jullie verwachten of kunnen er ook nog een sub, of wat andere grote namen bij komen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Indiaantje89 wrote:
Ben benieuwd naar de nieuwe namen, en ik schok al even dat we namen gaan krijgen zonder Maurits Westerisk. Denk dat de naam van BKS vanavond ook gaat veranderen naar Maurits Westerisk Secrets.

Mag hem of niet. Het lijkt er wel op dat zijn netwerk verder in de indiewereld reikt dan die van Robert Swarts….
Ja ik denk dat hij persoonlijk Julian Casablancas heeft gebeld om te vroegen om naar Hilvarenbeek te komen. Yo i'm that Dutch The Strokes guy, can you help me out? Ik zie het al voor me.

Vind dat hij een beetje teveel aandacht naar zich toe trekt naar mijn smaak. Dat kan wel een tikkeltje minder.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Vind dat hij een beetje teveel aandacht naar zich toe trekt naar mijn smaak. Dat kan wel een tikkeltje minder.

Waarom is dat een probleem? Is prima zo vind ik.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Voor mij wordt dit keer de eerste keer een weekend BKS, hoeveel namen mogen we nog verwachten op basis van eerder jaren? En zijn het vooral undercard namen die jullie verwachten of kunnen er ook nog een sub, of wat andere grote namen bij komen?

Ik denk nog wel zeker een 40-tal!
Heel misschien nog 1 sub maar voor de rest zal het voornamelijk midcard tot de aller kleinste zijn denk ik.

De laatste grote worp (los van de DJs/Casbah namen die vaak pas komen samen met de timetable) heeft altijd wel nog een leuke grote verassing voor mij:
2019: The Raconteurs
2018: Slowdive
2017: Cloud Nothings
...

Misschien dat die "grotere naam in de laatste bash" dit jaar wel Khruangbin of Patti Smith of Jonny Marr is, maar ik hoop stiekem toch nog op verrasing!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Indiaantje89 wrote:
Vind dat hij een beetje teveel aandacht naar zich toe trekt naar mijn smaak. Dat kan wel een tikkeltje minder.

Waarom is dat een probleem? Is prima zo vind ik.
Omdat mensen zoals Dirk dan denken dat hij de grote verlosser is. Vind het gewoon niet bij BKS passen zo'n Jan Smeets figuur. Krijg bij hem meer het idee dat het om zijn spotlight gaat ipv die van BKS.

Ze hoeven het echt niet voor mij te veranderen hoor, maar ligt binnen mijn irritatie zone.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Maar Dirk heeft volgens mij wel gelijk. Maurits heeft zowel als muzikant als voor zijn werk bij Beggar’s Group een breed netwerk in de indie-wereld.
Belangrijk bij het programma is echter de rol van Roel Coppens, die echt goud waard is voor dit festival. Want het is een geweldige prestatie om als middelgroot festivals bands als Radiohead, Arctic Monkeys, Arcade Fire en the Strokes te kunnen boeklen.

Bizar eigenlijk dat Radiohead hun dag binnen een uurtje uitverkocht, met hun naam alleen.

Zelfs Arcade Fire en Arctic Monkeys deden er een week, een maand over. En Strokes hebben hun dag nog steeds niet vol. Vraag me af of ze dat record nog eens gaan breken (misschien als ze RH nog eens boeken?).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
visdave34 wrote:
Ben zelf nogal een digibeet, maar hebben er al mensen succes met het zoeken naar afbeeldingen op de site van BKS? :)))

Zouden ze niks geleerd hebben van vorig jaar dan?
1f609.svg
Gezien de vorige batch ook via images weer van tevoren gelekt was niet, nee...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Processierups wrote:
Maar Dirk heeft volgens mij wel gelijk. Maurits heeft zowel als muzikant als voor zijn werk bij Beggar’s Group een breed netwerk in de indie-wereld.
Belangrijk bij het programma is echter de rol van Roel Coppens, die echt goud waard is voor dit festival. Want het is een geweldige prestatie om als middelgroot festivals bands als Radiohead, Arctic Monkeys, Arcade Fire en the Strokes te kunnen boeklen.

Bizar eigenlijk dat Radiohead hun dag binnen een uurtje uitverkocht, met hun naam alleen.

Zelfs Arcade Fire en Arctic Monkeys deden er een week, een maand over. En Strokes hebben hun dag nog steeds niet vol. Vraag me af of ze dat record nog eens gaan breken (misschien als ze RH nog eens boeken?).
Zo snel niet meer denk ik. Radiohead was toch wel de heilige graal voor een festival als BKS. Ik kan me geen enkele artiest bedenken die zo perfecet bij het BKS plaatje past als die band.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Hoe is The Avalanches live? Ik vind het op plaat leuke muziek, maar geen idee hoe het live overkomt.

Ik heb The Avalanches in 2017 's avonds op Rock Werchter in Klub C gezien. Helemaal vooraan. Op de laatste avond, dus ik was redelijk kapot :) En euhm... ik ben er nu nog altijd niet aan uit of het nu gek of geniaal was :) Zeer 'apart' live! De grens met een kermisact was soms dun... De gastzangers/zangeressen leken soms uit een foute wedstrijd-Idool-show te komen.... 'Goedkoop' was ook een woord dat toen in mij opkwam... Maar toch... met de beats/samples/muziek live was zeker niets mis, en vooral de visuals vond ik toen vet. Rare show, maar ik zou ze nog wel eens willen zien, die muziek blijft verdomd goed natuurlijk.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Processierups wrote:
Maar Dirk heeft volgens mij wel gelijk. Maurits heeft zowel als muzikant als voor zijn werk bij Beggar’s Group een breed netwerk in de indie-wereld.
Belangrijk bij het programma is echter de rol van Roel Coppens, die echt goud waard is voor dit festival. Want het is een geweldige prestatie om als middelgroot festivals bands als Radiohead, Arctic Monkeys, Arcade Fire en the Strokes te kunnen boeklen.

Bizar eigenlijk dat Radiohead hun dag binnen een uurtje uitverkocht, met hun naam alleen.

Zelfs Arcade Fire en Arctic Monkeys deden er een week, een maand over. En Strokes hebben hun dag nog steeds niet vol. Vraag me af of ze dat record nog eens gaan breken (misschien als ze RH nog eens boeken?).

Kan me ook niet meteen iets voorstellen... Een Oasis rëunie misschien? Al zie ik dat niet op BKS terecht komen ALS het al zou gebeuren. Met die grote en hype is dat eerder een Pinkpop naam dan.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
En zou Wovenhand nog voor de vrijdag geboekt worden?

Nee, dat was een reverse image search fuck-up, waardoor je bij een plaatje van OM de naam van Wovenhand kreeg te zien.

Oh, daar refereerde ik niet eens aan. Dacht meer aan de gezamenlijke tour die zij met Om doen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Indiaantje89 wrote:
Vind dat hij een beetje teveel aandacht naar zich toe trekt naar mijn smaak. Dat kan wel een tikkeltje minder.

Waarom is dat een probleem? Is prima zo vind ik.

Ik heb er ook niet zo'n moeite mee. Bij LL en DTRH komen de belangrijke mededingen toch ook vaak bij de festivalbaas himself vandaan. Nu ik erover nadenk vind ik het bijna raarder dat ik de voorganger van Westerik niet kan noemen. Echt geen idee wie de beste man (dat is alles wat ik weet) was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken