Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Ik vind het wel meevallen en ook niet zo belangrijk. Belangrijker is hoe het festival zelf gaat zijn en de eerste tekenen daarvan zien er in mijn ogen goed uit. Goede eerste namen en wat vernieuwing mbt podia, programma en PR.

Toch mooi dat het ze gelukt is. Gezien hoe moeilijk die band te krijgen is... It separates the men from the boys.

Indiaantje89 wrote:

cloudyshoes wrote:
Op een of andere manier zijn ze erin geslaagd om de livestream nog meer knullig dan de vorige te maken. De meest ongemakkelijke smalltalk die ik in lange tijd gehoord heb, Maurits die de hele tijd zenuwachtig naar de klok kijkt en dan de plaat opzetten en dan nog lang moeten wachten. Dat allemaal in erbarmelijke audiokwaliteit. Niet dat het veel uitmaakt, maar toch.

Om eerlijk te zijn vind ik hem tot nu toe niet sterk overkomen. Ook bij het festileaks panel vond ik zijn performance slecht.

Vind het ook beetje raar dat een festival directeur bij de announcements van de headliners zo nadrukkelijk aanwezig is. Komt een klein beetje narcistisch over als je het mij vraagt.

Waarom zou hij “sterk” moeten overkomen?
Omdat toch een beetje een taak is van een festival directeur? Over Jan Smeets en van Eerdenburg heeft men ook steeds een mening klaar, dus waarom zouden we niks hiervan mogen vinden?

Zo belangrijk vind ik het niet hoor. Maar als hij zo prominent in beeld wil dan krijgen mensen ook een mening over hem. Simple as that.

Hij is gewoon zichzelf en liefhebber van het festival en de muziek. Kijk/luister het interview daarna op 3fm maar eens. Daar is hij wat meer ontspannen.

Wat verwachten jullie voor de undercard dit jaar? Ik hoop zelf op Earl Sweatshirt en Freddie Gibbs+ Madlib. Verder zou ik Robyn, Iggy pop, en spinvis graag zien.

In 2001 kwam ik op t spoor van 2 leuke nieuwe gitaarbandjes. 1 was White Stripes, de andere was The Strokes. Na Jack White vorig jaar op BKS19 kan ik nu dus die wens ook nog in vefvulling laten gaan. Ik ben zo blij met dit festival in de buurt. Echt een midlife muziek revival aan het beleven hiero. Jippie !

Wat verwachten jullie voor de undercard dit jaar? Ik hoop zelf op Earl Sweatshirt en Freddie Gibbs+ Madlib. Verder zou ik Robyn, Iggy pop, en spinvis graag zien.
Dat zijn echt geen undercard namen die je noemt ;)

Zouden deze 3 headliners meer kosten dan het jaar met Arcade Fire en Radiohead? Of de vorige keer Arctic Monkeys? Kan ik me moeilijk voorstellen..

Geweldig dat het BKS gelukt is om the Strokes te boeken. Voor een middelgroot festival als BKS is the National (High Violet) - the Strokes - the National een mooie lijst headliners.
En nu hopen dat we snel andere namen krijgen, want het leuke van BKS is ook juist het ontdekken van de kleine namen onderaan de affiche!

Geweldig dat het BKS gelukt is om the Strokes te boeken. Voor een middelgroot festival als BKS is the National (High Violet) – the Strokes – the National een mooie lijst headliners.
En nu hopen dat we snel andere namen krijgen, want het leuke van BKS is ook juist het ontdekken van de kleine namen onderaan de affiche!

Sterker nog: Voor elk muziekfestival van welke grootte dan ook is dit een geweldig trio headliners. :-)

Ik ben ook echt heel blij met The Strokes en heb meteen combitickets voor BKS en dagtickets voor Werchter gekocht. Ik zag ze vorig jaar in Parijs voor de eerste keer (met het idee dat het toen nu of nooit was) en daar waren ze verrassend goed.

Gisteravond bekeek ik even waar ze nog allemaal zullen spelen komende zomer en de aankondiging van Garorock haalde me wel even uit mijn Strokesbubbel.
Garorock, een festival in Frankrijk waar ik nog nooit van gehoord had, heeft als overige headliners Black Eyed Peas, PNL (???) en Martin Garrix. Op de Strokes-aankondiging op Instagram van 18 u. reageerden honderden tieners met ongeloof, die hadden immers nog nooit gehoord van The Strokes en hadden gehoopt op DJ Snake of David Guetta ofzo... Maar je kan er The Strokes dus aan het werk zien voor 59 euro en kan er waarschijnlijk ook nog rustig op de eerste rij gaan staan. De mythische status die ze op dit forum lijken te hebben wordt dan plots wel erg relatief :)

Ik hou het bij Werchter en BKS, maar ben wel erg benieuwd wat voor show dat ginder in Frankrijk gaat opleveren,. Zo'n boeking doet me ook sterk vermoeden dat The Strokes om het even waar spelen, zolang ze hun zak met geld maar krijgen.

Earl is tof. De vraag is alleen of Woo-hah daar niet mee bezig is. Dankzij Woohah is het denk ik voor festivals zoals BKS & DTRH lastiger om bepaalde hiphop acts te strikken. Alhoewel DTRH met Tyler toch een leuke act heeft staan. Zelf hoop ik op Rejjie Snow, Amine of Denzel Curry.

Ben benieuwd of we deze week nog nieuwe namen krijgen. Misschien willen ze de buzz rond The Strokes nog niet verstoren met andere acts?

Geweldig dat het BKS gelukt is om the Strokes te boeken. Voor een middelgroot festival als BKS is the National (High Violet) – the Strokes – the National een mooie lijst headliners.

Speelt The National echt twee keer komende editie? Dacht dat dat een grap was...

Ik denk dat ze komende dagen nog niets naar buiten brengen en op zijn vroegst eind volgende week weer komen. Strokes is genoeg buzz om weer wat kaartkopers over de streep te trekken.

Een lijstje dat ik voor me zie (verwachting meets hoop) voor de midden en lage spots zijn oa:

Michael Kiwanuka, Danny Brown, Typhoon, Denzel Curry, Miami Horror, The Avalanches
Worakls Orchestra, Real Estate, The Voidz (als Casablancas er toch is), Anne Meredith, John Maus, La Femme
Alfie Templeman, Tempesst, Ouzo Bazooka

Real Estate jammer genoeg vrijwel zeker uitgesloten. Ik hoop dat ze (in dat zelfde genre) Beach Fossils eens hebben. Hoop ik al jaren op en zag dat ze een maandje eerder in Zuid Amerika staan op een festival samen met oa. ook The Strokes.

Hier nog enkele namen die ik mogelijk acht, graag zou zien, maar evengoed op DTRH kunnen staan en waarvan er ook al een aantal eerder op dit forum genoemd werden:

Amon Tobin, The Rapture, Wolf Parade, Andy Shauf, Caribou, Soccer Mommy, Ariel Pink, 100 Gecs, Sandy Alex G, Black Lips, Dinosaur Jr., Fuzz., King Krule, Kim Gordon, DIIV, Bikini Kill, Squid, Les Savy Fav, Lightning Bolt, Yo La Tengo, Mikal Cronin, King Gizzard, Bill Callahan, Sheer Mag, Floating Points

Users who are viewing this thread