Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Twijfel ook wat of Lana Del Rey per se in de geest van BKS past, natuurlijk zal het vaste publiek op BKS benieuwd naar haar zijn. Maar naast het ongetwijfeld behoorlijke prijskaartje trekt ze toch een hoop dagjesvolk dat zich zich niet per se voor de rest van het programma zal interesseren.

Ik vond het een toffe aankondiging om eerlijkt te zijn, presentator was wel wat klungelig. En ze hadden dit beter een uurtje gedaan en een 10-15 namen bekend gemaakt, ipv "maar" twee... Maar bon

Over de snelle terugkeer van The National: Dit is de 8e keer BKS, dit wil zeggen dat ze op die 8 jaar al 24 headliners gehad hebben en The National is nog maar de 2e die herhaalt. Wat ik best indrukwekkend vind voor een festival die breed gaat maar zich ook niet zomaar alles kan permiteren qua headlinerposities.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
+ prijzen zijn wel serieus wat opgeslagen.... Mogen we dus nog een heel vette undercard krijgen of een waanzinnige 3e headliner?
Want lijkt me niet dat de combo Massive Attack + The National zo extreem duur zal zijn.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
540
Christiaan wrote:

Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Massive Attack is te gek. Met the National heb ik niet zoveel. Hoop op Lana als headliner drie.

Grappig gedaan trouwens, die onthulling.


Hoe kan je deze onthulling leuk vinden? Zelden zoiets slechts gezien.


Het idee was leuk, maar de uitvoering vrij matig. Die man (de festivaldirecteur?) was vrij ongemakkelijk in zijn eentje.

Ja nu wil ik die man nu niet volledig gaan afkraken. Maar you have only chance to make a good first impression. En dit was niet super.

En zoiets moet je gewoon niet doen als je “maar” met 2 namen komt. Het idee is leuker bij een volledige lichting. Nu was het gewoon erg slecht en het kwam zelfs amateuristisch over. Ook vreemd dat hij aangaf dat hij Massive Attack nog nooit had gezien, lekkere festival directeur dan. Ze stonden zelfs dit jaar nog 2x in de AFAS Live. Hij kwam ook niet helemaal goed uit zijn woorden, vraag een volgende keer dan iemand die wat vlotter is.

Ja, dit. Ik vond het idee leuk, maar de uitvoerig erg klungelig. Ook was ik tot 1 minuut voor het einde van de stream er echt van overtuigd dat er een stuk of 10-15 namen gingen komen met eerst de twee headliners en daarna kleinere bands. Op die manier kun je lekker een uurtje de DJ uithangen op livestream. Maar voor twee voorspelbare headliners zo'n heel gedoe? Vind ik wat raar. Je verwacht dan ofwel één uitzonderlijke/bijzondere boeking, zoals de Funeral 15 van Arcade Fire was geweest, of je verwacht zeker een stuk of 10 namen.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
+ prijzen zijn wel serieus wat opgeslagen…. Mogen we dus nog een heel vette undercard krijgen of een waanzinnige 3e headliner?
Want lijkt me niet dat de combo Massive Attack + The National zo extreem duur zal zijn.

Je betaald achteraf mee voor Radiohead en Arcade Fire plus het niet uitverkochte festival van vorig jaar ;-)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik denk dat we Lana del Rey wel kunnen schrappen. Dat concert in de Ziggo is al uitverkocht, dus hadden ze haar zeker aangekondigd gister. De eerste klap is immers een daalder waard en ze snappen bij BKS ook wel dat Lana een grotere buzz genereert dan de nu aangekondigde artiesten. We moeten vermoedelijk een maatje kleiner denken ( Foals?). En ze zullen ongetwijfeld weer een fantastische mid - en undercard presenteren.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Ik vind de prijs nog meevallen, alles wordt duurder. Als je het te duur vindt, ga je gewoon niet, toch ? En er komt nog een naam die misschien wel heel duur is.....

Waarschuwing ! Persoonlijke meningen in het stukje hieronder.
Ik ben fan van Maurits. Dat bijna nerderige maakt hem heel aimabel. Ik ga hier gewoon mijn profielfoto aanpassen........zo.... done.
Maurits gaat ons veel moois brengen de komende jaren. The Strokes zit bij Roughtrade, en onze nieuwe festivaldirecteur heeft daar goede banden mee. Dus ooit komen ze, als niet al dit jaar. De kans dat Lama del Rey komt wordt met de dag kleiner en dat stemt me vrolijk.
Maurits heeft wel degelijk invloed in wat er speelt de komende jaren.

Waarschuwing ! Persoonlijke meningen hieronder wat betreft acts..Er worden nogal wat mensen gevoelig als ik Nick Cave bekritiseer namelijk.
Ik ben tevreden met de headliners. Ik was even bang voor de combo Lana, Nick en Sufjan.
Ik ben 2 jaar geleden halverwege weggelopen bij The National om Wavves te zien, Komend jaar heb ik dus nog een halve show in te halen en ze spelen ook nog hun beste album integraal. En Massive Attack is beter dan de Underworld optie. Met Massive Attack heb ik heel veel, alleen ook nog nooit live gezien, net als Maurits zelf.

Laat me hopen dat ze nu nog geld over hebben voor die ene, hele dure, headliner.....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Ik vind de prijs nog meevallen, alles wordt duurder. Als je het te duur vindt, ga je gewoon niet, toch ? En er komt nog een naam die misschien wel heel duur is…..

Ik klaag niet dat het te duur is, maar valt wel op dat ze weer verduurd zijn, en ik hoop stiekem altijd dat dat te maken heeft met het feit dat er echt een hele crazy line up aankomt, maar zal wel eerder hetzelfde zoals altijd zijn.

Om mij weg te jagen van mijn favoriete festival gaan ze nog wel een serieus pakje duurder moeten gaan hoor (hoop dat ze niet meelezen :D )!
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Ik ben ook fan van Maurits. Hij is heel aardig en toegankelijk. Hij had alleen meer namen moeten droppen en voor iedere naam een nummer afspelen. Volgende keer Roel Coppen erbij zetten en meteen een toelichting geven op de keuze. Dan heb je een avond vullend programma.

Verder blij met deze namen. Vorig jaar geen één headliner gezien en nu ga ik er in iedere geval twee zien. The National is echt een band om op festivals te zien. Ik vond ze dit jaar op Lowland ook erg sterk (stream gezien).
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Vond de aankondiging via een livestream waarin plaatjes worden gedraaid juist wel een leuk concept. Al hadden dat er inderdaad wel wat meer mogen zijn. Komt de volgende keer vast en zeker.

Maar livestream? Je kunt zoiets prima van tevoren opnemen als er toch geen interactie is met je publiek. Dan is de druk er wellicht wat af en valt er wat ongemak en spanning weg, ook kun je indien nodig meerdere takes maken.

Prijzen vallen me nog alleszins mee, vooral als je het af zet tegen de snelheid waarmee concerten de afgelopen twee jaar in prijs zijn gestegen. Snap wel dat als je altijd een early bird had de verhoging toch wel stevig aan kan voelen. Erg benieuwd naar de derde headliner, verwacht toch iets 'kleiners' naast deze toch wel twee grote namen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
De presentatie was een beetje ongemakkelijk, maar ik vind de vorm best leuk. Kan vooral interessant worden als dadelijk de kleinere namen komen. Wie zijn het en waarom zijn ze geboekt?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Zouden we voor dinsdag nog wat namen krijgen? Verwacht van wel aangezien ze ook de kaarten voor de zaterdag gaan verkopen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
337
Ik denk dat we sowieso nog wel wat namen krijgen voor de kaartverkoop begint.

Leuk concept wel, dat van die plaatjes draaien. Nu zullen niet alle bands die komen al een LP uitgebracht hebben, maar dit concept mogen ze voor de volgende worp wel weer gebruiken. Maurits Westerik komt ook gewoon leuk over vind ik. Beetje ongemakkelijk, maar dat heeft ook wel weer iets.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
De presentatie was een beetje ongemakkelijk, maar ik vind de vorm best leuk. Kan vooral interessant worden als dadelijk de kleinere namen komen. Wie zijn het en waarom zijn ze geboekt?
Oja eens hoor, maar dan zou ik het ook iemand anders laten doen. En iemand er bij zodat er echt een conversatie plaats vind in plaats van een monoloog. Had ook niet het idee dat het goed voorbereid was, op een gegeven moment dacht ik dat het filmpje al aan het loepen was. Maar hij vertelde gewoon 2x hetzelfde.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Zouden we voor dinsdag nog wat namen krijgen? Verwacht van wel aangezien ze ook de kaarten voor de zaterdag gaan verkopen.

Er gaan inderdaad dinsdag ook dagkaarten voor zaterdag in de verkoop, dus kan eigenlijk niet anders dan dat er namen komen.
Maurits meldde ergens ook nog dat de derde headliner snel bekend gemaakt zou worden.

Ik verwacht in ieder geval nog wel een pakketje kleinere namen (net zoals dit jaar), en mogelijk een apart bericht over de derde headliner.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Snel is een relatief begrip bij festivals maar verwacht in ieder geval wel wat namen voor dinsdag zodat er ook al wat bekend is wat er op zaterdag komt. Derde headliner verwacht ik nog niet. Denk dat ze die op een later moment willen inzetten om de kaartverkoop een boost te geven.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Misschien vlak voor verkoop begint? Ook niet standaard dat de vvk in de avond begint?

Vindt het eigenlijk wel leuk dat ze afwijken van de standaard. Daarnaast valt er ook wel wat voor het tijdstip te zeggen.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Hoe snel verkopen die bungalows normaal uit? Direct?

Die verkopen heel vlot uit. Ik zou me toch klaar zetten op het moment dat de voorverkoop start. De groepsaccommodaties gaan minder snel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken