Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.334
5.031
Anderson Paak kunnen we afschrijven, week later op Pinkpop.
Opzich geen misser. Prima act hoor, maar is de laatste jaren ook genoeg te zien geweest in het land.

Hoop wel dat het iets minder "standaard" act is.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.096
319
Vorig jaar kwam het eerste pakketje namen de vrijdag na de aankondiging op maandag van Bon Iver.

Snel kan in dit geval echt snel en nog voor de start van de kaartverkoop zijn.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Verwacht wel dat de derde headliner een grotere naam is. Ze hebben de laatste jaren minimaal 1 headliner die de Ziggodome kan vullen. Al was vorig jaar juist de uitzondering.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Er moeten nog wel wat namen bij eigenlijk ja. Kan me lastig voorstellen dat veel mensen op basis van deze twee headliners al dag- of weekendkaarten zouden kopen. Buiten mensen die toch al wilden gaan simpelweg voor het festival dan natuurlijk.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Martijn wrote:
Anderson Paak kunnen we afschrijven, week later op Pinkpop.

1f62d.svg
1f62d.svg
1f62d.svg

Jammere zaak had die heel graag zien headlinen, daar ik vind dat BKS headliners vaak te weinig "pit" hebben. Versta met niet verkeerd een Bon Iver of een The National of dergelijke vind ik geweldig. Maar na een hele festivaldag en tig biertjes op te hebben, ga ik altijd een stevig rock feestje verkiezen boven deze. Anderson Paak kan nog wel voor ambiance zorgen. Ik heb op dat tijdstip en dat moment meestal geen zin meer om anderhalf uur stil te staan en te genieten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.334
5.031
Wel respect voor Massive Attack voor deze actie btw:

"Massive Attack heeft een onderzoek in gang gezet naar de impact van hun tours op het milieu. De groep probeert al zoveel mogelijk met de trein te reizen en bomen te planten maar dat is niet genoeg. Onderzoekscentrum Tyndall Centre gaat voor de Britse band de CO2-uitstoot van een gemiddelde tour in kaart brengen.

De resultaten van het onderzoek zouden moeten helpen bij het vinden van klimaatneutrale manieren om een concerttour te doen. De uitkomst van het onderzoek zal gedeeld worden met muzikanten, festivalorganisatoren en eigenaars van concertzalen zodat de CO2-uitstoot van de muziekindustrie teruggedrongen zou kunnen worden.

Eerder kondigde de band Coldplay al aan om niet meer op tour te gaan als dat niet klimaatneutraal kan"

Bron: https://www.podiuminfo.nl/news/47383/Massive-Attack-werkt-aan-CO2-neutrale-tour/

Dit ondernemen tenminste echt iets, laten onderzoek uitvoeren naar zoiets tijdens hun tour en zijn een soort proefkonijn. Stukken beter dan Coldplay dat doet, beetje voor de camera's net als of doen maar privé verder de hele wereld rond vliegen omdat ze geen zin hebben om te touren.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Wel respect voor Massive Attack voor deze actie btw:

“Massive Attack heeft een onderzoek in gang gezet naar de impact van hun tours op het milieu. De groep probeert al zoveel mogelijk met de trein te reizen en bomen te planten maar dat is niet genoeg. Onderzoekscentrum Tyndall Centre gaat voor de Britse band de CO2-uitstoot van een gemiddelde tour in kaart brengen.

De resultaten van het onderzoek zouden moeten helpen bij het vinden van klimaatneutrale manieren om een concerttour te doen. De uitkomst van het onderzoek zal gedeeld worden met muzikanten, festivalorganisatoren en eigenaars van concertzalen zodat de CO2-uitstoot van de muziekindustrie teruggedrongen zou kunnen worden.

Eerder kondigde de band Coldplay al aan om niet meer op tour te gaan als dat niet klimaatneutraal kan”

Dit ondernemen tenminste echt iets, laten onderzoek uitvoeren naar zoiets tijdens hun tour en zijn een soort proefkonijn. Stukken beter dan Coldplay dat doet, beetje voor de camera’s net als of doen maar privé verder de hele wereld rond vliegen omdat ze geen zin hebben om te touren.

Coldplay deelde tijdens het concert in Den Haag in 2012 nog doodleuk 60.000 plastic bandjes uit met lichtjes erin. En dat dus de hele tour lang (waarschijnlijk honderden shows), hypocriet as fuck zo'n statement nu dus
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.334
5.031
Ik ga die discussie niet volledig wwer open gooien, maar ik vind zo'n oplossing van Massive Attack een stuk minder popie jopie en veel effectiever.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Verwacht wel dat de derde headliner een grotere naam is. Ze hebben de laatste jaren minimaal 1 headliner die de Ziggodome kan vullen. Al was vorig jaar juist de uitzondering.

Ik hoop dat je gelijk hebt maar het zou mij ook niet verbazen wanneer vorig jaar de nieuwe norm is ingezet. Niet meer concurreren met Mojo om de mega headliners maar inzetten op kwaliteit in de breedte en mooie acts laten headlinen van het maatje AFAS.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
noid wrote:
Verwacht wel dat de derde headliner een grotere naam is. Ze hebben de laatste jaren minimaal 1 headliner die de Ziggodome kan vullen. Al was vorig jaar juist de uitzondering.

Ik hoop dat je gelijk hebt maar het zou mij ook niet verbazen wanneer vorig jaar de nieuwe norm is ingezet. Niet meer concurreren met Mojo om de mega headliners maar inzetten op kwaliteit in de breedte en mooie acts laten headlinen van het maatje AFAS.

Vind ik in principe een prima ontwikkeling. Heb nu gewoon pech dat The National en Massive Attack mij niet bepaald blij maken. Hopelijk een aantal andere bands van de resterende 100 wel.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Begrijp met goed het gaat me ook om de kwaliteit. Alleen verkoop je als BKS den ik toch meer kaarten met Radiohead, Arcade Fire, Editors en Artic Monkeys dan met The National, LCD en Massive Attack. Zolang de kwaliteit goed is mag het van mij.

Ben namelijk bang dat je met een sterk programma zonder grote headliner het niet gaat redden.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Zou Ed O’Brien nog gaan touren met zijn soloalbum? Lijkt me ook een mooie boeking.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
In de topjaren waren er per dag 25.000 bezoekers. Vorig jaar 22-23.000, zeiden ze. Het zou zomaar kunnen dat de rekensom dan toch positiever uitkomt met (veel) mindere dure headliners. Dit jaar ook geen early bird actie...
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Dat is waar. Wellicht wordt dit de formule en dan heb ik daar zeker vrede mee. Zolang ze een goed programma kunnen aanbieden is het goed.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.220
2.157
Verwacht wel dat de derde headliner een grotere naam is. Ze hebben de laatste jaren minimaal 1 headliner die de Ziggodome kan vullen. Al was vorig jaar juist de uitzondering.

Dat dachten we toen in ieder geval. Inmiddels staat Bon Iver ook in de Ziggo.
The National zou waarschijnlijk ook wel de Ziggo kunnen vullen, als ze niet ieder jaar weer een groot festival zouden doen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Zou het? Bon Iver en The National zijn gevoelsmatig toch mindere publiekstrekkers dan bv Arcade Fire en Arctic Monkeys.

 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.220
2.157
Zou het? Bon Iver en The National zijn gevoelsmatig toch mindere publiekstrekkers dan bv Arcade Fire en Arctic Monkeys.

Arcade Fire en Arctic Monkeys zijn in ieder geval een stuk exclusiever dan the National. Maar Arcade Fire had moeite genoeg om Ahoy uit te verkopen; en the National stond een half jaar voor hun vorige BKS-show nog twee avonden in een uitverkocht AFAS (en ze blijven maar touren).
Dat Bon Iver nu in Ziggo geprobeerd wordt vind ik ook wel verrassend hoor.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Volgens mij nog veel tickets te koop voor Bon Iver. Ziggo misschien toch net iets te groot voor dat soort acts. War on Drugs verkocht bijvoorbeeld ook lang niet uit. Zitten waarschijnlijk halverweg Afas en ZD, maar zo'n zaal is er eigenlijk niet.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:

Martijn wrote:
Anderson Paak kunnen we afschrijven, week later op Pinkpop.


1f62d.svg
1f62d.svg
1f62d.svg


Jammere zaak had die heel graag zien headlinen, daar ik vind dat BKS headliners vaak te weinig “pit” hebben. Versta met niet verkeerd een Bon Iver of een The National of dergelijke vind ik geweldig. Maar na een hele festivaldag en tig biertjes op te hebben, ga ik altijd een stevig rock feestje verkiezen boven deze. Anderson Paak kan nog wel voor ambiance zorgen. Ik heb op dat tijdstip en dat moment meestal geen zin meer om anderhalf uur stil te staan en te genieten.

Anderson past evht perfect op BKS. Zeker op het grote podium. Baal echt dat hij dan wel op *@#*&#!? Pinkpop staat (dat dit jaar overigens voor hun segment best goed programmeert).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken