Goede dag BKS gehad gisteren! We kwamen iets later aan dan verwacht, waardoor ik Hop Along heb moeten missen. Iemand die show nog wel gezien?
Daarna met Yves Tumor een oké eerste optreden gezien. Ik vond niet dat de liveband veel toevoegde ten opzichte van zijn eigen werk, met name omdat de gitarist zichzelf iets te cool vond. Snel door naar Snail Mail die gewoon een sterke 45 minuten speelden. Benieuwd of deze band nog kan groeien met een volgend album.
Toen duurde etenstijd een beetje lang waardoor ik Fat White Family, Guided by Voices en Aldous Harding moest laten schieten. Had er graag wel 1 van de 3 gezien. Daarna Death Grips die wel een erg strakke liveshow hebben. Zo strak en in eenzelfde tempo dat er geen ruimte was voor hun 'subtielere' nummers als On GP en Inanimate Sensation. Jammer, maar begrijpelijk. Hacker hadden ze nog wel mogen spelen in deze setlist van mij. Afijn, goede show. Mac DeMarco vervolgens van een afstandje bekeken (het blijft een aparte he).
En dan: Kraftwerk! Toch de reden geweest voor mij om een dagkaartje te kopen. Allereerst heeft BKS het niet heel verstandig aangepakt met die brillen. Pas een uur voor de show was duidelijk waar je ze kon krijgen en binnen 10 minuten liep de een met 10 brillen rond terwijl de ander er geen had. Waarom niet gewoon bij de ingang uitdelen de hele dag?
De 3D-show was wederom prachtig en de set bestond louter uit hits, 90 minuten lang. Het voelde wat gehaast aan en ik had ze liever 15 of 30 minuten langer zien spelen, maar desondanks een topoptreden met Radioactivity, Tour de France Etape 2 en Trans Europe Express als hoogtepunten. Had wel het idee dat ik een van de weinige fans op de weide was en dat velen vooral kwamen kijken omdat ze Autobahn en The Model kennen, wat te merken was aan het vele gepraat zelfs op rij 5 waar ik stond. Tot slot nog Toro Y Moi gezien en weer naar huis gegaan. Leuke dag, en BKS blijft gewoon een erg leuk festival.