Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Zou DTRH The Cure en Tame Impala hebben? Dat zou zeer knap zijn....
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
bornlivedie wrote:

Processierups wrote:

bornlivedie wrote:

Martijn wrote:
Ben benieuwd welk Nederlands festival de komende dagen met de aankondiging van Tame Impala komt
1f642.svg
verder zet Primavera vol in op vrouwelijke acts. Je zou haast denken dat van die namen op BKS gaat headlinen.


Mag toch hopen dat Cardi B niet BKS komt headlinen
1f61b.svg
Zit op haar überhaupt niet te wachten. Christine and the Queens op de CHVRCHES spot of zaterdagheadliner, met dan een hele sterke zondagheadliner en sterke undercard? Ze staat in ieder geval op de donderdag op Primavera, alle opties nog open.

Flink wat van de vrouwen die ik eerder vandaag noemde (nu noemde ik er wel veel en noemde ze niet zomaar), mooie selectie uit: The Beths, Big Thief, Courtney Barnett, Erykah Badu, Janelle Monáe, Julia Holter, Julien Baker, Kali Uchis, Lucy Dacus, Robyn, Rosalía, Snail Mail, Soccer Mommy, Solange, Tomberlin.

Kwam ook de naam van Yves Tumor tegen, daar zeg ik geen nee tegen!


Kans op Solange op BKS lijkt mij vrij klein. Voor eigenlijk alle acts op zaterdag 1 juni is combineren met BKS lastig vanwege afstand.
Veel mooie namen in de undercard en inderdaad veel vrouwen die ook naar BKS kunnen komen.

Ook na deze lijst blijft de vraag een beetje welke headliners BKS en DTRH nu gaan verdelen. Tame Impala is nu duidelijk in beeld, maar verder….


Vorig jaar een handvol namen van de BKS vrijdag op de PS zaterdag, dus niet ondenkbaar. Dat waren Arctic Monkeys, Deerhunter, Jay Som, Rex Orange County.

Jawel, maar er zat dit jaar een week verschil tussen BKS en PS. Volgend jaar hetzelfde weekend!
Maar Kurt Vile en Interpol laten alvast zien dat de combinatie van beide festivals wel mogelijk is.

Haha, ja. Ik had m'n fout wel al ingezien, maar je had het al gelezen. :p

Eerder vanavond had ik dat verstand wel nog, want toen probeerde ik me te denken of er nou verder nog iets was in het APE/Primavera/BKS weekend en of dat een historie had. Nu is het vanaf Barcelona geen gigantische afstand, maar inderdaad wel een obstakel.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Dingen als Cardi B & J Balvin lijken mij ondanks grote populariteit gewoon niet echt te passen op Primavera.
Cardi Bs album heeft Best New Music gekregen op Pitchfork en ik zag net dat die van J. Balvin een 8.0 kreeg. Dat is wel een indicatie dat die twee toch wel goed liggen in die hoek. J. Balvins album heb ik niet gehoord, maar Cardi vind ik toch wel een sterke rapper hoor. Geen idee hoe ze live is, maar ik zag ooit een clipje van toen ze de eerste keer in Nederland was (dik een jaar geleden) en dat zag er ook niet slecht uit qua performance. Die zou ik best willen zien, op BKS zou ze dan inde TWO moeten, hoofdpodium is niet geschikt voor haar.
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
40
2
zwaar vermoeden dat Tame Impala gaat komen nu, als ze dan the Cure ook nog hebben doen ze het qua headli

Apparat en guided by voices mogen zeker doorkomen. s. malkmus and the jicks ook puur voor zijn geweldige Pavement verleden. Solo vind ik hem helaas niet echt overtuigen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
BKS heeft zijn datum verschoven, wat toch tamelijk uitzonderlijk is, om een headliner en zeer waarschijnlijk, die van PS. Dan kan het toch niet anders dan Tame Impala zijn? Zouden ze nou echt die datum verzetten voor Chris, Solange of wat daar verder nog aan headliners staat?
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
BKS heeft zijn datum verschoven, wat toch tamelijk uitzonderlijk is, om een headliner en zeer waarschijnlijk, die van PS. Dan kan het toch niet anders dan Tame Impala zijn? Zouden ze nou echt die datum verzetten voor Chris, Solange of wat daar verder nog aan headliners staat?

Of het is niet vanwege PS... Maar vanwege APE. Of een naam die dus wel ergens in Europa is, niet op PS, maar wel bij voorkeur in het nieuwe BKS weekend wil komen.
Maar ze waren er tamelijk vaag over, wie weet toch een andere reden. Maar als het vanwege een PS headliner is, dan lijkt me Tame Impala. :p
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Dillinger wrote:
BKS heeft zijn datum verschoven, wat toch tamelijk uitzonderlijk is, om een headliner en zeer waarschijnlijk, die van PS. Dan kan het toch niet anders dan Tame Impala zijn? Zouden ze nou echt die datum verzetten voor Chris, Solange of wat daar verder nog aan headliners staat?

Of het is niet vanwege PS… Maar vanwege APE. Of een naam die dus wel ergens in Europa is, niet op PS, maar wel bij voorkeur in het nieuwe BKS weekend wil komen.
Maar ze waren er tamelijk vaag over, wie weet toch een andere reden. Maar als het vanwege een PS headliner is, dan lijkt me Tame Impala. ?

Sufjan Stevens...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
De verschuiving kan natuurlijk ook gewoon omwille van de gehele affiche zijn. Voor hetzelfde geld zou een week of twee later plaatsvinden een zwaar negatieve impact kunnen hebben op de lineup in de breedte. Door samen te vallen met APE en PS zitten er op zijn minst redelijk wat interessante acts in Europa ipv alles te verliezen aan de Noord-Amerikaanse festivals.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.636
7.615
Zijn ze niet verschoven omdat ze anders in het Pinkpop weekend vielen? Of zit ik er dan vierkant naast?
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.618
2.761
BKS heeft zijn datum verschoven, wat toch tamelijk uitzonderlijk is, om een headliner en zeer waarschijnlijk, die van PS. Dan kan het toch niet anders dan Tame Impala zijn? Zouden ze nou echt die datum verzetten voor Chris, Solange of wat daar verder nog aan headliners staat?

Dat BKS vanwege de headliner verschoven is is door henzelf nooit gecommuniceerd. Er ging toen ook een verhaal rond dat er een misverstand was met Beekse Bergen, voor wie het Pinksterweekend juist voor de vaste gasten van het vakantiepark belangrijk zou zijn. Waarschijnlijk een combinatie van factoren.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Zijn ze niet verschoven omdat ze anders in het Pinkpop weekend vielen? Of zit ik er dan vierkant naast?
En laten we ook het verhaal niet vergeten dat ze zonder definitieve instemming van de Beekse Bergen het pinksterweekend zouden hebben geclaimd.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.618
2.761
Heartland (in het BKS-weekend) kondigt nu ook The Good The Bad And The Queen, Charlotte Gainsbourg, Elbow, Interpol, Kris Kristofferson & The Strangers, Kamasi Washington en Danny Brown aan.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Heartland (in het BKS-weekend) kondigt nu ook The Good The Bad And The Queen, Charlotte Gainsbourg, Elbow, Interpol, Kris Kristofferson & The Strangers, Kamasi Washington en Danny Brown aan.

Mogen allemaal komen,
Heerlijk rijtje!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken