Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Dirk wrote:

noid wrote:
Die poster betekend in ieder geval dat wat extra promotie nog nodig is.


In dat geval is posteren of flyeren het minst efficient, je kunt beter zorgen dat je social media instanties heel veel laat spammen met lokkertjes of op radio (stubru bv.).
ik denk dat BKS ook zo goed als uitverkocht is trouwens. kan niet anders met zo’n lineup.

Denk dat niet alles gaat uitverkocht zijn dit jaar om eerlijk te zijn. Ze verdienen het wel maar BKS valt wel vroeg dit jaar, een hoop mensen zullen ook nog altijd wel naar Primavera gaan denk ik, de grote namen spreken sowieso het groter publiek minder aan dan afgelopen 2, 3 jaar. Bon een beetje rustiger op het terrein mag wel hoor. Zo’n groot evenement heeft altijd wel wat reserves zodat ze niet moeten uitverkopen om winst te maken lijkt mij.

BKS valt niet spontaan zo vroeg natuurlijk. Daar hebben ze zelf bewust voor gekozen. Deze line up met weinig publiekstrekkers zal ook niet de duurste zijn, dus ze kunnen vast overleven met een mindere kaartverkoop.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:

Dirk wrote:

noid wrote:
Die poster betekend in ieder geval dat wat extra promotie nog nodig is.


In dat geval is posteren of flyeren het minst efficient, je kunt beter zorgen dat je social media instanties heel veel laat spammen met lokkertjes of op radio (stubru bv.).
ik denk dat BKS ook zo goed als uitverkocht is trouwens. kan niet anders met zo’n lineup.


Denk dat niet alles gaat uitverkocht zijn dit jaar om eerlijk te zijn. Ze verdienen het wel maar BKS valt wel vroeg dit jaar, een hoop mensen zullen ook nog altijd wel naar Primavera gaan denk ik, de grote namen spreken sowieso het groter publiek minder aan dan afgelopen 2, 3 jaar. Bon een beetje rustiger op het terrein mag wel hoor. Zo’n groot evenement heeft altijd wel wat reserves zodat ze niet moeten uitverkopen om winst te maken lijkt mij.

BKS valt niet spontaan zo vroeg natuurlijk. Daar hebben ze zelf bewust voor gekozen. Deze line up met weinig publiekstrekkers zal ook niet de duurste zijn, dus ze kunnen vast overleven met een mindere kaartverkoop.

Dat ze overleven twijfel ik helemaal niet over hoorr, ze gaan gewoon niet alles uitverkopen volgens mij. En vroeger is oké hoor, anders konden ze minder van de (goed) namen van APE en Primavera hebben. Maar denk dat het jongere publiek dan misschien wat minder aanwezig gaat zijn.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Ik vind het ook prima als het wat rustiger is. Zo oud ben ik helaas wel ? maar metiets meer publiek is er natuurlijk wel meer budget voor de line up.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Al vind ik dat een uitverkocht BKS qua drukte ook wel te doen is. Als je bij de headliner op de eerste rij wil staan misschien niet, maar heb me nooit echt zitten ergeren aan de drukte de afgelopen jaren.

De bars waren soms wel even wachten. Vooral die naast de FIVE soms was ik in de FIVE een optreden aan het kijken en ging ik achter een biertje en miste ik 3 a 4 nummers. Daar mocht gerust een man of 2 meer achter staan, toch zeker tijdens de optredens. Tussen de optredens was het dan weeral vrij dood daar.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Ik heb even diep zitten nadenken, maar eigenlijk kan ik me op Portishead na geen één BKS optreden herinneren waar ik het echt te druk vond. Ook in de TWO kan je vaak best vlot goed vooraan komen. Alleen de Casbah is voor iemand met lichte claustrofobie zeer onaangenaam. Daar heb ik uiteindelijk jammer genoeg ook niks gezien vorig jaar. Met een volle bak is alleen het eten af en toe wat aan de drukke kant. Vooral bij de Cider bar kan het druk zijn (maar die schenken ook wel echt goed spul).
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
333
378
yeaghi wrote:
Volgens mij maken ze elk jaar een poster met iemand uit het publiek die ze dan opsnorren. Of in ieder geval deden ze dat vorig jaar ook.
BKS als jullie meelezen: het moet niet al te moeilijk zijn om Hercules and Love affair ook nog te boeken. Ze staan 1 juni in Utrecht. John Grant (vrijdag) heeft met ze gewerkt dus laat ze please komen naar Kaatsheuvel. Ik kan met mijn weekendticket voor BKS moeilijk naar hen toe…
1f600.svg


Kaatsheuvel? Voor een rondje in de Droomvlucht?

Oeps verkeerde afslag
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik heb even diep zitten nadenken, maar eigenlijk kan ik me op Portishead na geen één BKS optreden herinneren waar ik het echt te druk vond. Ook in de TWO kan je vaak best vlot goed vooraan komen. Alleen de Casbah is voor iemand met lichte claustrofobie zeer onaangenaam. Daar heb ik uiteindelijk jammer genoeg ook niks gezien vorig jaar. Met een volle bak is alleen het eten af en toe wat aan de drukke kant. Vooral bij de Cider bar kan het druk zijn (maar die schenken ook wel echt goed spul).

Nu ik diepe nadenk baalde ik wel ontzettend dat ik bij Interpol en Slowdive de tent niet meer in kon. Maar die optredens waren dan ook al begonnen toen ik daar aankwam.

Overigens gisteren LIFE gezien als support van IDLES. Leuk bandje! Had ze al wel eens beluisterd maar bleef me niet echt bij, live toch een sterkere indruk nagelaten. Zeker proberen op BKS nog eens mee te pikken!
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
selurxela wrote:
Ik heb even diep zitten nadenken, maar eigenlijk kan ik me op Portishead na geen één BKS optreden herinneren waar ik het echt te druk vond. Ook in de TWO kan je vaak best vlot goed vooraan komen. Alleen de Casbah is voor iemand met lichte claustrofobie zeer onaangenaam. Daar heb ik uiteindelijk jammer genoeg ook niks gezien vorig jaar. Met een volle bak is alleen het eten af en toe wat aan de drukke kant. Vooral bij de Cider bar kan het druk zijn (maar die schenken ook wel echt goed spul).

Nu ik diepe nadenk baalde ik wel ontzettend dat ik bij Interpol en Slowdive de tent niet meer in kon. Maar die optredens waren dan ook al begonnen toen ik daar aankwam.

Overigens gisteren LIFE gezien als support van IDLES. Leuk bandje! Had ze al wel eens beluisterd maar bleef me niet echt bij, live toch een sterkere indruk nagelaten. Zeker proberen op BKS nog eens mee te pikken!

Bij de TWO is er dikwijls nog wat plaats als je linksom gaat. Wij stonden vrij vooraan links bij Slowdive. Wat een optreden trouwens!!! :)
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
neracroft wrote:

selurxela wrote:
Ik heb even diep zitten nadenken, maar eigenlijk kan ik me op Portishead na geen één BKS optreden herinneren waar ik het echt te druk vond. Ook in de TWO kan je vaak best vlot goed vooraan komen. Alleen de Casbah is voor iemand met lichte claustrofobie zeer onaangenaam. Daar heb ik uiteindelijk jammer genoeg ook niks gezien vorig jaar. Met een volle bak is alleen het eten af en toe wat aan de drukke kant. Vooral bij de Cider bar kan het druk zijn (maar die schenken ook wel echt goed spul).


Nu ik diepe nadenk baalde ik wel ontzettend dat ik bij Interpol en Slowdive de tent niet meer in kon. Maar die optredens waren dan ook al begonnen toen ik daar aankwam.

Overigens gisteren LIFE gezien als support van IDLES. Leuk bandje! Had ze al wel eens beluisterd maar bleef me niet echt bij, live toch een sterkere indruk nagelaten. Zeker proberen op BKS nog eens mee te pikken!

Bij de TWO is er dikwijls nog wat plaats als je linksom gaat. Wij stonden vrij vooraan links bij Slowdive. Wat een optreden trouwens!!!
1f642.svg

Slowdive was geweldig! De drukte in de tent viel mij wel mee.
Ik kan me wel voorstellen dat als Interpol dit jaar weer in de tent zou staan het dan wel druk wordt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Anderzijds dan maar vroeger bij Interpol door gegaan en een prachtig plaatsje bij Pixies kunnen bemachtigen zonder daar echt extreem lang van tevoren te staan dat jaar!

De volledige line up van This Is Not A Love Song in Frankrijk hetzelfde weekend. Courtney Barnett, Low en Fontaines DC blijven toch de grootste "missers". Als er nog wat meer komt dan FOUR namen mogen gerust Men I Trust, The Messthetics (met 2 leden van Fugazi), It It Anita (perfecte Casbah naam), Shellac en Boy Pablo er nog bij komen. En Built To Spill maar die verwacht ik eigenlijk ook echt niet meer.

Even snel geweest en niet gekeken naar overige tourdata van de bands die ik hier opnoem en of ze wel nog kunnen uberhaupt.

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
The Messthetics (met 2 leden van Fugazi),
O? Cool !

Weet Fugazi trouwens dat er heel veel mensen zijn die graag n "repeater" zouden willen zien ?
Ik weet nog dat ik ze ergens halverwege jaren 90 in Noorderligt heb gezien. echt toen een superstrakke show. Ze waren toen zo'n beetje op hun best wat betreft shows denk ik.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ik heb even diep zitten nadenken, maar eigenlijk kan ik me op Portishead na geen één BKS optreden herinneren waar ik het echt te druk vond. Ook in de TWO kan je vaak best vlot goed vooraan komen.

Het was anders aardig proppen (of prakken) bij Soulwax 2017! Wij waren iets later en konden alleen nog aan de zijkant bij invaliden podiumpje staan en amper bewegen want er stond iemand voor ons helemaal uit haar plaat te gaan met veel gebruik van allevier haar ledematen zeg maar LOL
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Vrijwel dezelfde setlist als in 2018. En dus veel van meesterwerk 22,A Million. Hier verheug ik me zo op, niet normaal. Heb het gevoel dat het legendarisch gaat worden. Legendarisch als in: Radiohead, The National.

Zeker. Wij denken dat we zeker enkele traantjes gaan plengen...
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.179
533
Tijdens Soulwax stond ik pina colada's te drinken bij Thundercat ?

Shellac en Fontaines DC mogen van mij ook alsnog even doorkomen. Low is niet zozeer een misser maar die hebben gekozen voor DTRH.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Nog 50 dagen, jongens en meisjes!

Wat denken we, verkoopt één van de dagen (snel) uit?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik verwacht het niet... Simpelweg de "grote" headliner ontbreekt daarvoor. In de breedte zit het snor, maar om daarmee een dag te verkopen... ik weet het niet. Nederland is toch wel een land wat naar de headliners kijkt hoor.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Nouja, ik denk dat het voor de grote massa toch wel wat uitmaakt. Ik heb er in ieder geval zin in, voor mij als bezoeker hoeft het niet uit te verkopen. Al gun ik het de organisatie wel.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Met het weer van de afgelopen dagen voelt het nog niet heel dichtbij, maar 50 dagen is toch echt niet zoveel meer. Laat die timetable en meer info over de nieuwe stages maar komen volgende week!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken